• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • FruFA

Jag är oxå toknöjd med min dag... Nyttig mat & 1 timmes spinningpass !
    Vad bra vi är!!

misstrixie skrev 2008-01-07 22:39:17 följande:
    Hurra! Har skött mig exemplariskt idag! FruFA,Kan bli tufft men absolut inte omöjligt. Hejar på dig!
  • misstrixie

FruFA,

Bra jobbat! Var det jobbigt med spinningen efter så långt uppehåll?

• Anettan73

Fy vad ni e duktiga!!

Nu får jag ångest..

• tobiasochlinda

jag är inte lika nöjd med dagen... ingen motion alls nästan, men jag tror att jag inte överstigit 1500 kalorier, alltid nåt!
    Är det nån mer än jag som bara inte klarar att sitta och skriva upp allt jag äter och räkna??!!?? jag försöker att tänka varje måltid bara och att det jag äter för stunden inte ska vara alltför onyttigt, nåväl, blir bättre imorgon, då ska jag på aerobic!

• Mia68

FruFA skrev 2008-01-07 15:17:29 följande:

Hej!!Jag gifter mig 10 maj & vill gå ner 15 kilo innan dess!Känner mig stressad, men oxå jättemotiverad...Har aldrig vägt så här mkt...I kväll så skall jag träna spinning en timma - för första gången på fyra år (!) Och på torsdag så skall jag väga in mig på ViktVäktarna!
    [/citat]
    tobiasochlinda skrev 2008-01-07 23:00:28 följande:
    [citat]
    jag är inte lika nöjd med dagen... ingen motion alls nästan, men jag tror att jag inte överstigit 1500 kalorier, alltid nåt!Är det nån mer än jag som bara inte klarar att sitta och skriva upp allt jag äter och räkna??!!?? jag försöker att tänka varje måltid bara och att det jag äter för stunden inte ska vara alltför onyttigt, nåväl, blir bättre imorgon, då ska jag på aerobic!
    Hej FruFA! Jag har gått ner i vikt från strl 44 till 36 på kort tid, det är snart tre år sedan jag köpte herbalife och håller fortfarande vikten utan att använda hebalife mer, det är ca två år sedan jag slutade med det. Visserligen är det ganska dyrt men värt varenda krona. Lycka till Mia.
  • Lunia

Jag skriver bara på datan vad jag äter sen får datan räkna ut det, blir så jobbigt annars å då hade jag inte orkat hålla på med kcal. Bävar inför morgon dagen då det är vägning :-/

• Little Nikki
    Godisråttan skrev 2008-01-05 19:54:58 följande:
    Little Nikki skrev 2008-01-05 19:44:53 följande:
    90 min på morgon!!Shit vad duktigt!Du kommer rasa i vikt!Ta en espresso innan du går också.
    nja - det blir nog inget ras här - man blir lite nedstämd när det fungerar dåligt men så e det när det är fel på sköldkörteln... espresso va smart... frågan e bara om jag inte blir för kissenödig på det med. Jag får väl sätta mig i diket me hundarna å kissa..... hahaha

Ja man känner sig lite duktig faktiskt - ska plåta bröllop utomlands i sommar och maken ska med - har ingen lust att se ut som en val på playan!
  • Little Nikki

åååhh läste lite vad ni hade skrivit om socker å att de e lite läskigt - kom då å tänka på nåt annat som e läskigt. Eftersom det e skitsvårt för mig att gå ner så har jag börjat gå på väldigt sträng diet nu och bland annat måste jag koka köttfärsen innan jag steker den..... FYYYYY vad vidrigt det ser ut fettet när det kommer upp på vatten ytan... e de någon som har sett det nån gång?? hehehe Bläääää!

• Nusse

Jag glömde att väga och mäta mig igen...får försöka att komma i håg att göra det i morgon. Det är bara det att jag är så himla förvirrad på morgonen att jag får vara glad om jag har strumpor på mig när jag kommer till jobbet.

Vad många det är här som är duktiga och seriösa med sina dieter, var inte för hårda mot er själva bara! Ni andra som det har gått sådär för kämpa på, det är ingen katastrof! Själv åt en muffins i går, men det får gå, jag tränade ju två pass på gymmet=)

Annars har det gått bra för mig (jag går iofs inte på någon extremdiet, undviker socker, vit pasta, vitt ris och alltför fet mat...typ sunt förnuft. Och så äter jag godis på lördagar!

• tobiasochlinda

little nikki,
    ja, min pappa var lite extrem periodvis när jag växte upp (höll på med bodybilding) så han kokade nästan allt! det är jätte äckligt.

jag kör också mer på att bara undvika vita prod (bröd pasta mm) och socker, sen har jag lite protein pulver som jag kan göra dryck av när jag inte hinner laga till nåt vettigt istället för att gå i fällan och stanna på macken och köpa choklad mm.

däremot så äter jag inte godis på lördagar utav den enkla anledningen att jag tror inte jag kommer klara av att låta bli sen på söndagen ( eller jag vet att jag inte klara det eftersom jag försökt med den metoden flera gånger...) det blir ost och kex istället.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!