• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

Hur gör ni med alkohol under diet?Jag funderar på att helt skippa det röda vinet på helgerna Hörde en som gått ner 2 kg på en månad av att endast skippa vinet...

• tobiasochlinda

hmm, ja vin är nog en större bov än man tror! Vi är inga stor drickare, utan vi brukar ta ett glas vin till maten ca 1ggr/v, men nu när du påpekar det undrar ja om det inte är bättre att skippa det helt. egentligen är det ju rätt onödigt!

• Godisråttan

önödigt är det inte Älskar ett gott rött vin med choklad eller till en köttbit...Men man mpåste prioritera nu!Mindre än 4 mån kvar!!!!!!!!!

• Fejs

Det går inge bra för mig. Sedan i höstas så har jag och min mor promenerat i rask takt varje morgon, vi gick även med stavar. Fick ont i hälarna men tänkte inte så mycket på det förrän i dagarna då jag knappt kan gå. Verkar vara hälsporre! Fötterna är för ansträngda och troligtvis inflammation. Vi ska försöka gå till badhuset och cykla två ggr i veckan from nästa vecka (denna gick inte), kan inte cykla varje dag för det kostar för mycket. Känns väldigt tråkigt. Tänkte försöka göra situps och så hemma på mattan också som komplement. Någon som har fler tips på vad jag kan göra utan att anstränga fötterna?
    Vägde mig igår också, gått upp 3 kg under julen! *suck* Vi började igår med att äta lite nyttigare i alla fall.

• Godisråttan

nä stackars dig!Fy för att ha ont!
    Ta och vila nu och gå till idrottsläkare eller något.Sedan när inflammationen är borta då kan du ge järnet igen. Försök bara att ändra kosten nu.

• tobiasochlinda

stackare!!! ja, jag håller med godis råttan, försök ändra kosten, simma eller vattengympa är ju alltid bra. det finns ju jättemånga beskrivningar i tidningar och så på hur du kan "gymma" lite hemma, sit ups och så. jag vet en bekant till mig som gick ner massor på att lägga om kosten och göra ett program som hon gjorde hemma där hon använde 2 mjölk paket som hantlar och just sit ups och annat som man ser ibland, typ rygglyft mm. prova sök på internet om du inte kan hitta fler grejer som du kan göra hemma enkelt utan att anstränga fötterna. Lycka till!

• Godisråttan

Jag körde ett spinningpass på 30 min kl 07.15 imorse innan frukost Duktigt va??

• Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-01-08 10:52:31 följande:
    mycket!!!! bra!!
    hihi Ska träna ikväll också tror jag. Jag är på G nu!
  • misstrixie

Fejs,

tråkigt att höra att du har ont. Men det är inte kört för det, en släkting till mig (som gick ner hela 23 kg förra året) gick ner sina första 15 kilon med inflammerade benhinnor, hon kunde inte jogga eller ens promenera men gjorde mycket hemmagympa på golvet och lade främst om kosten. Så ge inte upp, det går! Ska hålla tummarna för att du slipper smärtan snart, vet hur jobbigt det kan vara.

Godisråttan,

Vad duktig du är! Det där med vinet, ja... jag har inte skippat det helt för det var en av de sakerna jag kände skulle kunna få mig att tappa sugen om jag inte får unna mig. Det är ju så gott. Men jag kommer nog plocka bort det helt när det börjar dra ihop sig för att spara in på några kalorier.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!