• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

Nusse
    Tänk om man hade en sådan ämnesomsättning...Hrmpff!

Hur går det för er andra tjejjer?

• 2e advent

För mig går det mycket bra, eller ja jag har inte tränat så mycket men gått minst 10 000 steg varje dag och ätit bra men precis som tobiasochlinda varnade för så börjar jag känna sockersuget nu när jag är på den 11 dagen men det är bara att bita ihop.

Ikväll har vi dock tänkt att det ska vara "lördag" vår son ska sova hos sin mormor och morfar ikväll och på söndag åker min sambo iväg på konferens i två veckor så vi tänkte ha lite mysdag redan idag med ost och kex och kanske ett glas rött trots att det bara är torsdag.

Men kommande två veckor kommer jag verkligen behöva all peppning som går för att inte falla i " det är synd om mig för jag är ensam hemma" fällan

• Godisråttan

2e advent skrev 2008-01-10 09:41:41 följande:

Men kommande två veckor kommer jag verkligen behöva all peppning som går för att inte falla i " det är synd om mig för jag är ensam hemma" fällan
    Den fällan är jobbig!Jag vet själv då min sambo jobbar mycket..
  • Little Nikki

Nusse - nu får du ett nytt smeknamn - pommesfritten! Ha ha vilket ball uttyck!

Jag kämpar vidare me mina promenader - hundarna verkar lite sura på mig - dom tycker nog de e för långt....

Det positiva e att jag TROR att det börjar hända nåt nu! Jag vet inte säkert eftersom min make har bannlyst vågen men det ser lite bättre ut tycker jag - svårt att veta när de sitter en massa hull....

I går stekte jag quorn för å ha med mig till jobbet - TRODDE JAG! När ja åt så kändes de som om maten va väldigt fet å smaka inte alls som quorn... Helt plötsligt kom godissuget - kom hem å kollade på påsen så va de nån sojaprodukt ja hade fått tag i. Visserligen inte jätteonyttigt men eftersom de va mer fett i det så förklara maken att mitt belöningscentra blir triggat å då kommer godissuget igång.... Sååå annoying! Så idag blir de fettsnålt! (omega3 kapslarna får bli den största fettkällan)

• tobiasochlinda

va kul att alla verkar ha kommit en bra bit på väg och är duktiga! och precis som little nikki skriver så är ju kunskapen så viktig om man ska lyckas forsera kraft oc klara godis sugen och allt, vet man varför det händer så är det ju så mycket lättare!!

Själv har jag hittills ätit bra idag, igår däremot fick jag riktig svacka och sate i mig nästan en hel påse med nötter och torkad frukt och flera rutor mörk choklad. :/ får se det som att jag iallafall inte åt marabou mjölk choklad. så idag ska jag ta en promenad nu, och ikväll ska jag på aerobic dans!

kör hårt!!!:)

• tobiasochlinda

2e advent

klart vi gör vad vi kan för att peppa dig!!!!!

• Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-01-10 10:33:55 följande:
    igår däremot fick jag riktig svacka och sate i mig nästan en hel påse med nötter och torkad frukt och flera rutor mörk choklad. :/ får se det som att jag iallafall inte åt marabou mjölk choklad.
    Torkad frukt och lite mörk choklad är väl inte hela världen!Och nötter ska ja innehålla nyttigt fett!
  • Little Nikki

hehe - torkad frukt kan ju va värsta sockeromben. Eftersom det e torkat så blir gi värdet på frukten kasst me.

Sen e det ju bra å äta lite nötter men inte närmare en hel påse! Förstår att tobiasolinda inte blev så nöjd.

Jag får inte ens äta den minsta grej mellan måltiderna nu - alla måltider jag äter måste ha både protein, kolhydrater o grönsaker - men så vet ni ju att min ämnesomsättning e kajk - ni kan säkert fuska lite ibland utan att de gör nåt!

• tobiasochlinda

precis, nötter och torkad frukt är ju ok i normal mängd men inte så mycket!! jag kunde liksom inte hejda mig, det verkligen triggade socker suget i mig!! men jag tror ja hamnat i den där 14 dagarns krisen! jag ska verkligen försöka uppbringa all kraft nu och ta mig igenom den.

• Godisråttan

Gått åt helvete idag!!!!Pankakor med grädde och nyss åt jag choklad!Men sprang 25 min o tränade armar o bröst på gymmet allafall...

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!