Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Nusse: Hur lång är du och vad är din målvikt?
Ska vi göra en lista på alla där vi ser viktminskningen per vecka, den som har gått ner flest kilo i ligger överst? =) Liten utmaning då kanske och lättare och se alla? Kanske mer rättvist om man räknar procentuellt på något sätt men det kanske blir för krångligt?
jag har varit duktig idag, ätit noga hittills, ska försöka göra en nyttig middag också. :)
Godisråttan - Jag kör måndagar...om jag kommer i håg=)
Thailand 08 - Jag är 1,72, har väl egentligen ingen målvikt, men vill gärna komma i mina gamla jeans. Jag har legat på 52 kg i stort sett sedan puberteten men la på 8 kg av rent tröstätande som särbo. Trots att jag är sambo igen har de dåliga vanorna inte riktigt gett med sig. Men jag nöjer mig med 55 kg, 52 kg var nog lite i spetigaste laget.
Hihi..jag var på boxningspass i går för första gången på länge...händer skakar fortfarande och jag har problem att sätta mig ner/ställa mig upp, men jäklar vad kul det är! Jag rekommenderar det!
Äsch då, det blev utelunch idag med sallad och sen ett glas vitt. Salladen var väl inte farlig i sig, men dressingen och vinet... Jag kunde nog ha låtit bli, men lunchade med en tjejkompis som är livsfarlig för hon lyckas alltid övertala mig till sånt. "Men du som har blivit så smal, kom igeeeen var inte så tråkig, det är ändå inte snyggt att gå ner för mycket, jag önskar jag hade DIN figur, lite måste man unna sig, blabla..."
Lätt för henne att säga som äter som en häst, väger max 50 kg och aldrig tycks gå upp ett gram i vikt.
Well, inget att göra åt det nu utom att öka på träningen lite. När jag gör såna här snedsteg brukar jag muntra upp mig med att tänka på hur lite det ändå är jämfört med vad jag kunde sätta i mig innan jag började gå ner i vikt... det är ändå otroligt stor skillnad.
Nusse: om du skulle väga 52 skulle ditt BMI vara mkt lågt. 55 kg är precis på gränsen för undervikt för din längd..
Ja dte tycker jag måndagar blir bra =)
Tofflisar - Jag är medveten om det, men jag tror inte att BMI är ett optimalt mått på mig och min kroppstyp. När jag äter och tränar normalt hamnar jag på ett förhållandevis lågt BMI. När jag tränar lite och äter onyttigt går jag upp några kilon, men inte så mycket jag egentligen förtjänar=). Min ämnesomsättning är mycket förlåtande i det avseende, däremot visade det sig vid en hälsokontroll att jag är en så kallad pommes frites, smal på utsidan fet på insidan. Min fettprocent låg tydligen i högsta laget. Jag blev rekommenderad att gå ner 3 - 4 kg fettvikt, helst skulle jag gå upp lika mycket i muskelvikt, men det är lättare sagt än gjort=).
Ingen träning i dag heller, träningsvärken är ännu värre nu, jag har ont precis överallt, tom i handflatorna...
Vädret är lagom kul, jag kommer inte ens att promenera, det blir till att jobba över i stället. Men i morgon hade jag tänkt mig någon form av konditionsträning.