• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • anne på grönkulla

Nja, i mitt fall har det varit en kombination av att ha svårt att hitta rätt person (vi har hunnit prova flera...) och ha väldigt mycket annat på gång och inte hinna koncentrera mig på en process åt gången. Men du har rätt i att det suger.

• viktualia

Anne - jag förstår! och det är ungefär samma bakgrund till varför rekryteringsprocessen som jag "drabbats" av tar sån tid...

Men just nu försöker jag packa inför helgen... grubblar HÅRT över vilken av alla käcka väskor jag ska använda... = jag är hemskt sliten och har svårt att bestämma mig...

• BlivandeFruJangbåge

i dag ska jag baka pepparkakshus... nån som har en rolig beskrivning eller så?
    Vill inte göra det gamla vanliga traditionella...

• Telemarkgrrl

Duktigt med parkeringen, Anne! Det är svååååårt!

Jangbågskan, har tyvärr inga tips, jag är lat och gör inga pepparkakshus. Men om jag gjorde det skulle jag köpa ett monteringsfärdigt.

• BlivandeFruJangbåge

hehe ja, jag har köpt monteringsfärdigt förut. Men just i år kände jag för att ge mig på ett större projekt hahaha vänta bara om typ en timme sitter jag väl här och skriker ut mina frustrationer (heter det så?)

Återkommer om ett tag då...

• viktualia

kära NÅN!

Om jag inte skulle få det här jobbet så har jag i alla fall fått förstå att jag har ett rejält nätverk i denna min "nya" landsände. Flyttade ihop med maken i hålan sommaren 2003 och har sedan dess jobbat i grannstaden (på samma tjänst). Inser nu att jag faktiskt gjort mig ett namn i "min" bransch... en person som jobbar på stället jag har sökt jobb på, men som inte är kopplad till nuvarande rekryteringsprocess kom just förbi mitt kontor och sa att han hoppas få mig som kollega och att han "gjort vad han kunnat" för att rekommendera mig... jag blir förvånad och rörd och inser att mina chanser på arbetsmarknaden kanske inte är så ruttna som jag då och då tror.... konstig är det i alla fall!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!