• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Godmorgon!

Vaför är det inte julafton? varför är det en hel vecka till på jobbet??

__________ bara undrar.......

• Zozo

Halloj allihopa!

Ja, jag kom hem från Paris kl 10.00 i fredags morse, efter två timmar på kontoret var det dags för ett par timmar på stan innan maken lurade iväg mig...
    Han tog med mig till ett litet charmigt hotell mitt i Vosgesbergen: stort rum med champagne & utsikt över dalen, god middag, på morgonen en halvtimmes massage och bad i polen... Miaaaooouu!
    Och dessutom fick jag ett fint litet halsband med örhängen till - alldeles bortskämd blev jag!
    På lördagen körde vi runt i regionen och kom till slut till Strasbourg, där vi besökte den enorma julmarknaden. En vacker stad som jag inte varit i förut!

På lördagskvällen körde vi hemåt igen, men då var jag såå sdubig att jag gick och lade mig jättetidigt. Hela söndagen låg jag som en larv med röd näsa och kilovis med näsdukar. Idag ser jag mer ut som en kanin, så det är lite bättre..

4 dagars jobb och sen är vi hemma i Sverige!!!

• viktualia

Zozo - det lät jättemysigt! Själv hittade jag en extra julklapp till maken, var på utflykt med föräldrarna plus brorsans tjej till en konstnär i lördags och köpte en snygg vas!

Nu är jag mest ARG över att jag inte gått ner något... det är flera veckor sedan jag knäckte något kilo och det är nog snart dags att ge upp den här omgången av VKande. Omstart och kanske dags att välja "hålla nollan" istället.. jag vet inte.. önskar att jag hade tagit mig under 70 kg men verkar ha fastnat precis på 74,5...

• nennesjuttioåtta

har du fyllt år eller, zozo??? Vilken man du verkar ha! *grattis*

Telis, hur gick det i helgen!?! Flyttade maken eller?

• nennesjuttioåtta

hur gjorde ni med huset, Vickan? Blev det budgivning eller???

• nennesjuttioåtta

jag vet inte om jag vågar skriva min julklapp till maken här för jag tror att han tjuvläser, hahha.

men han får ett *sluta läsa nu, du vill ju inte veta!* par nya skidhandskar, samt en egenhändigt fixad pinupkalender (på mig) att ha i sin husvagn på bygget. Nättre det än på någon annan (fast det vet jag att han inte skulle ha men ändå). Och eftersom han jobbar på VV så föregås varje bild av ett vägmärke. hahahah jag är så fyndig. Dock var det bökigt att kräla omkring hemma och ta kort på sig själv med självutlösaren så det blir ingen nästa år. Jag tycker själv att det blev bra, jag är inte fotogenisk för fem öre men i svartvitt blir allt slätt och fint.
    Vet att iaf Vickan (har nog sett dig i trådarna, heheheh) inte är någon förespråkare för secret box och liknande men jag gillar att han älskar mina ...yttre omständigheter... också. Den är ändå gjort med glimten i ögat (no shit, med tanke på att det är jag...).

• viktualia

Nenne - japp! Zozo fyllde år i lördags - grattis i efterskott" (inser att jag missat det)

Huset - min hjärna är upptagen med allt annat så jag orkar inte bry mig om huset. Ev jobbbyte, bli färdig med mitt nuvarande, föreningsprojekt på fritiden, vara arg över att nyår existerar - näeee min hjärna klarar inte att fokusera på husköp. Så jag struntar i det och vet faktiskt inte riktigt vad maken har för strategi, vi har inte pratat så mycket om det.

Secret box - näpp, det är inget för mig... men andra får väl hålla på som de vill och en sån fotokalender var ju riktigt lattjo! *fniss*

• nennesjuttioåtta

hehehe, ja vägmärket som varnar för broöppning får ju en ny innebörd, pwwahahahah

• nennesjuttioåtta

oj, din almanacka verkar fullspäckad!! Ta det lugnt så du hinner njuta av julen också.
    Själv löste sig vårt nyårsproblem eftersom min pappa fyller 60 och de har bokat en stuga i Tandådalen över nyår. Här ska åkas skidoooooooooooooååååååhhhh......

• Telemarkgrrl

Grattis i efterskott, Zozo! Låter som en jättehärlig födelsedag, förutom det där med förkylningen då.

Nenne, nej maken hade faktiskt sagt nej till flytten så han var med mig och min mamma på julshopping, glöggfika hos min kusin, julkonsert i kyrkan och middag på restaurang. Lilla sötmuppen!

På tal om konsert - vad är det för fel på en del föräldrar?! Vi var på värsta stämningsfulla konsert och det var tre par föräldrar som inte fattade att dom måste gå ut om deras barn gråter och skriker.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!