• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Zozo

Min far inte heller nagon - vi bestämde oss för att investera i en ny tv och hoppa över julklapparna oss emellan. Jag hade förstass gärna hittat nagot fint och billigt men vi far se vad det blir av det.

• Telemarkgrrl

Han är alldeles för "&//&! snäll, det är det som är problemet!

I helgen kommer min mamma på besök, det är dom enda gångerna som jag verkligen ber honom vara hemma. Dels för min mamma är så förtjust i honom och dels så funkar det bättre mellan mamma och mig om vi har med oss honom som kan neutralisera jobbiga situationer. Vi har bestämt sen länge att vi på lördag ska hem till en släkting på glögg, gå på julkonsert och sen gå ut och äta.

Men för nån vecka sen ringde en kompis till min man och bad om flytthjälp på lördag eller söndag. Jag påminde maken om att vi bokat in en massa på lördagen men att han kanske kunde hjälpa kompisen på söndagen istället. Så blev det också bestämt.

Men idag så sa maken på MSN att kompisen bestämt sig för att flytta på lördag istället. Jag tycker då att kompisen får skylla sig själv och klara sig utan min man men min man är ju så förb*nnat snäll att han inte vet hur han ska vända sig.

Såna här situationer är nästan det enda som vi någonsin bråkar om. Jag vet att man ska ställa upp för sina kompisar men jag känner också att han "offrar" mig för att göra det. Han verkar ha så himla svårt att säga nej till kompisar även om det betyder att han gör mig jätteledsen.

• viktualia

Telestubben - *stackars* kan verkligen tycka att maken borde rädda dig med din kluriga mamma istället för kompisen med flyttprojektet... men hmmmm min make och jag skulle absolut kunna ha en liknande diskussion.... *suckar och grubblar*

Här suckar vi och grubblar över nyår - japp ångesten är i full gång. Planen med makens kompis + dam funkade inte, så nu är vi tillbaka på ruta ett igen.

Jag har funderat över vad ångesten består i och här är mitt försök till analys:

1. Vi bor inte i samma stad som vi brukar fira i. Effekten är att ingen kompis verkar komma på idén att kolla med oss hur vi ska fira, utan vi får ringa dem. Visst har vi fler kompisar i fler städer, men det är najs att slippa sova borta.

2. Det hänger alltid på mig att styra upp nyår, något som jag är lite lagom less på. Framförallt för att mina vänner av div skäl blivit mer svårfångade för nyårsfirande = färre möjliga alternativ.

- alternativet för nyårsfirande just nu är nog att äta middag med familjen L men att fira tolvslaget någon annanstans (familjen L sover troligen vid tolvslaget). Familjen L är verkligen goa men hur spännade låter det där sättet att fira nyår?!? bläääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!! VARFÖR har jag som ideal att det ska vara glitter och glamour och alla goa vänner och paraplydrinkar... FAN vad trött jag blir på mig själv.. när ska jag få vettiga förväntningar på nyårsafton?!? jag blir TOKIG!!!
    (är alltså inte arg på familjen L utan på situationen i övrigt)

• Zozo

Ja hur TÄNKER vissa som behöver hjälp när de flyttar??! När maken och jag flyttade fran var lägenhet pa 5e vaningen utan hiss var vi saaa tacksamma att folk ville vika en del av sin helg till det att vi naturligtvis försökte göra det bästa av det! Vi bjöd pa varma croissanter när de kom; allting var paketerat, stuvat i rätt ordning och lastbilen stod framme.. 16 personer dök upp och vi hade flyttat ut pa 45 minuter! Sedan behövde bara hälften följa med till andra adressen och det var gjort pa 30 minuter! Sedan bjöd vi pa öl och pizza och lite senare inflyttningsfest!

När vi sedan skulle hjälpa en av de andra killarna med hans flytt sa kommer vi hem till dem och INGET är nerpackat, ihopvikt eller över huvudtaget stâdat. Hans tjej har fullt upp med barnen (som jag personligen skulle försökt fixa barnvakt till under en flyttdag). Det tog oss minst 12h att flytta, och da var det bara tvärs över gatan.. Hur tänker folk??

• Telemarkgrrl

Nä, jag fattar inte heller hur folk tänker. Förra gången den där kompisen skulle flytta och min man kom dit så hade dom inte heller börjat packa, allt porslin osv stod kvar i skåpen. Helt otroligt.

Nu säger maken att han håller på att ta sig ur planerna för lördagen och att jag inte ska oroa mig. Men jag vet inte jag .... "Försöka ta sig ur" .... hur svårt är det att bara säga att "nej, tyvärr, jag har planer sedan länge på lördag som jag inte kan backa ur men som sagt så hjälper jag gärna till på söndag"?

Det är väl inte så konstigt att folk inte kan ställa upp en lördag i december med en veckas varsel?!

• viktualia

Telestubben - du kan ju alltid skicka över din strålande replik till maken och tipsa om att återanvända den till kompisen... *skratt*

Näee - det där med flytthjälp är klurigt! Här i hålan är det faktiskt makens kollegor/vänner som hjälpt oss (maken har flyttat en gång och vi har flyttat tillsammans en gång inom hålan) - se där! Ett projekt som JAG inte behöver ha ångest för!! Till skillnad från nyårseländet... blä igen!

• MuffinsTönt

Hej Hej! Nu har jag beställt grabbens julklapp. Det är en pussel på en bild av oss. Jag har suttit o klurat hur jag ska få till det med en ram och det ska bli PERFEKT. *håller tummarna* Det hade vart smidigare om jag gjort i en affär, men det är endast denna webbsida som har fler pusselbitar. 192 bitar har dem, övriga ställen har endast 112. *fnys*

Telis
    Jobbigt! Tycker att din man borde backat upp dig. Håller med Vickan, be din man o repliken till sin kompis eller varför inte skicka den själv?

Vickan
    Förstår din ångest. Ungefär så är min julångest. Nämen... jag menar ju visst VAR! Juldilemmat har löst sig på ett mirakulöst sätt. Vår släkt ha middan vid nyår istället för vid jul. Det är ju bra, för då är ingen av oss hemma.

• MuffinsTönt

Hoppas du förstod va jag skrev.
  • anne på grönkulla

Ja, jag kan se samma samtal hos oss också - men det har blivit bättre.

Fö har jag sällan varit så tacksam mot släkt o vänner som näår vi flyttade in i gårdshuset 3 trappor utan hiss häromåret. Nästa gång ska vi kosta på flyttfirma - har ju flyttat så ett antal gånger också och det är så smidigt... Men när vi fick så mycket hjälp (fast det tog ändå en hel dag - maken har svårt att sortera i vad som behöver göras i förväg kan jag säga...) bjöd vi alla på paj o sallad o så efteråt - o vid det laget hade min mamma fått upp ett fungerande kök på det nya ställe t- de är klippor ibland mammor. Min är suverän på praktiska saker!

• viktualia

Godmorgon!

Huset vi tittade på igår var fint men det är svårt att bestämma sig för om vi ska buda eller inte.

Nyårsångesten har inte släppt.

Men annars är det mesta bra.... tjaa... förutom att jag är gräsänka nu igen..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!