• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Telemarkgrrl

Tjohooo, äntligen en riktig sex-tråd! Nu ska vi väl för sjutton få se Nenne lite oftare?!

• viktualia

Godmorgon på er!

Gaaasch vad jag är seg i skallen. Jag vill vara nån annanstans än på jobbet och inte ha nåt vettigt att göra!

• Zozo

Halla!! Nu har jag med hittat hit!

• Sister of the Night

*pusta stöna*

Aaah, det är HÄR ni befinner er!!

• Telemarkgrrl

Baaaaaah, vad jag är f*rbannad!! Nu måste jag nog också gnaga lite på bordsbenen för att lugna nerverna!

Jag har en kollega som sa upp sig i juli och slutar i oktober (tre månaders uppsägningstid). När jag kom tillbaka från semestern var hon på jobbet en dag och sa att hon skulle jobba hemma dagen efter och sen dess har hon bara inte dykt upp något mer! När någon frågade henne på MSN om varför så säger hon att hon mår så dåligt på jobbet nu när hon har sagt upp sig. Kvack?! Hon säger att hon jobbar hemma men hon har aldrig i livet 100%s beläggning och vi andra har fått ta över de flesta av hennes arbetsuppgifter. Och igår hade hon ringt på min svarare och bett mig ta hand om hennes arbetsuppgifter för hon hade så mycket att göra hemma och behövde "vara sjuk eller nåt". Människan sa faktiskt så!! Ååååh, vad jag önskar att jag var chef och kunde ge människan en rejäl spark i häcken.

• Sister of the Night

Tellis

(du som har full koll på mitt kombinerade horoskop kommer säkert att förstå denna blandning av frustration/förståelse *blink blink - hyyyyysh* )

Jag tänker att det finns ju mycket man inte vet.
    Kanske är din kollega typen som ler glatt mot alla medan demoner kalasar på hennes känsloliv? Jag menar att hon kanske verkligen mår pyton och inte längre orkar hålla skenet uppe. Folk kan göra rätt märkliga saker då, när bubblan brister.

Eller så är det frågan om en slapp slöhög som inte drar sig för att låta andra axla ansvar som hon egentligen själv är ägare till. I så fall kan hon gott ha en liten trivsam spark i arslet

• Oms

Sister of the Night skrev 2007-09-18 10:00:25 följande:

Tellis(du som har full koll på mitt kombinerade horoskop kommer säkert att förstå denna blandning av frustration/förståelse *blink blink - hyyyyysh* )Jag tänker att det finns ju mycket man inte vet.Kanske är din kollega typen som ler glatt mot alla medan demoner kalasar på hennes känsloliv? Jag menar att hon kanske verkligen mår pyton och inte längre orkar hålla skenet uppe. Folk kan göra rätt märkliga saker då, när bubblan brister.Eller så är det frågan om en slapp slöhög som inte drar sig för att låta andra axla ansvar som hon egentligen själv är ägare till. I så fall kan hon gott ha en liten trivsam spark i arslet
    Precis! kunde inte ha sagt det bättre själv - amatörpsykolog o allt
  • Telemarkgrrl

Sister - du är så förstående att du får en annan att känna sig som världens elakaste människa.

Nä men visst, du har ju rätt i att jag inte har en aning om hur hon mår egentligen. Men anledning till att hon har sagt upp sig är att hennes privata företag går så bra så hon ska jobba uteslutande med det. Så min gissning är ju förstås att hon sitter hemma och håller på med det samtidigt som hon är j*vligt glad över att kunna plocka ut tre månaders lön härifrån utan att lyfta ett finger.

Och hur som helst så är det ju inte okej att bara skita i jobbet för att man inte mår bra, då får man väl söka hjälp. Jag har nog inte samma mänskliga förståelse som du, Sis! Synd att det inte handlar om en hund, då hade jag kunnat åka dit med hundmat varje dag.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!