• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Sister of the Night

Ojojoj.... jag måste ni-vet-vad och bör verkligen inte ge mig in i DEN diskussionen

Men jag är negativt inställd till prostitution i sig (inte till prostituerade), det är grundläggande.
    Sen finns det ofta gråzoner i de flesta sammanhang (inte alla) och alldeles säkert vinklar jag inte betänkt i frågan.
    Hur ska jag säga? Jag har min utångspunkt klar i frågan men är öppen för argument från båda hållen - för att åtminstone FUNDERA på dem. Detta för att ytterligare mejsla ut vad jag egentligen anser, med fler fakta på hand.
    (Ibland ändras inte bilden ett dyft - ibland utvecklas/nyanseras den med metoden).

• Sister of the Night

Och så måste jag bara tillägga......!!!

Fästmannen och jag såg på "fem myror" på Tv i söndags. (Det var ju så bra).
    Har inte sett det pårätt många år och en saksom slog mig -vad SÖT Eva Rameus var!! :o :o :o När man var liten så var hon ju "vuxen" men nu när jag såg avsnittet... så ung, säkert yngre än vad jag själv är nu, och _jättesöt_ var hon!
    Känns sorgligt att veta att hon är död. Hon kan inte ha blivit så värst gammal?!

• Sister of the Night

Det skulle faktiskt va

Så det så.

• Lady o Lufsen

Eva Remeus var min barndomsväns gudmor...hon var lika gullig i verkligheten som hon var i Fem myror...lika söt också, såklart!

• viktualia

Sis - det där har jag också tänkt på... att jag numera troligen är äldre än div karaktärer/skådespelare/medverkande i filmer/TV-program som man sett tusen gånger! Eva i Fem myror är ett bra exempel!

Spanade lite på wikipedia och Fem myror är inspelat 1973!!! Ojsan!
    sv.wikipedia.org/wiki/Fem_myror Och japp, jag är äldre nu än vad Eva R var vid inspelningen...

• Sister of the Night

Lady! *Hej! *

Åh, kul med nån somkänner till henne lite närmare! Då kanske du vet - hur gammal var hon egentligen när Myrorna spelades in? Och vad hände egentligen, vad dog hon av, och när?
    Ja, det kändes verkligen sorgligt att se programmet (även om det var en härlig nostalgikick som jag gärna kollar mer på, japp!) med denna livfulla, charmerande människa och veta att hon är död. Det är som att lite av barnet inom en blir vemodigt när jag tänker på det. Hon var ju så glad i rutan jämt.
    Vet du förresten om hon gick någon dramautbildning? (tycker hon var som klippt och skuren för jobbet!)

• Sister of the Night

Vicks - du förnekar dig aldrig!! (Och det tackar vi för )

Både lite info och en lämplig länk Haha
    Jag ska genst kika på den. Tack!

• Lady o Lufsen

Tyvär vet jag inte hur gammal hon var när programmet spelades in...Hon dog i Bergen (Norge) har jag för mig och hon mådde inte så bra...om du förstår vad jag menar? Hon var nog gladare i rutan än i privatlivet, om jag säger så...

• Telemarkgrrl

Enligt Wikipedia: "Eva Remaeus, född 13 februari 1950 i Malmö, Skåne län, död 29 januari 1993 i Drottningholm, Ekerö kommun, Stockholms län (cancer), var en svensk skådespelerska." Så hon borde ha varit lite drygt tjugo bara när dom spelade in Fem myror...

• Sister of the Night

Lady och Lufsen - åh
    Varför är det så pass ofta så? Att de som verkar så muntra och glittrande i själva verket mår dåligt?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!