• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Telestubben - hade jag varit i din sits hade jag nog gått till chefen och påpekat något om att "sedan XXX slutade har arbetsbelastningen på Y, Z och mig ökat väldigt, det vore bra om vi kunde diskutera prioriteringar kring XXXs arbetsuppgifter"

Alltså: Att utgångspunkten i resonemanget är att XXX har slutat på riktigt, eftersom det i praktiken är så.

• Oms

Jaha - så det e dags för en SEX-tråd nu... ok jag e med

kan ju börja m att jag såg ett annorlunda program igårkväll på kanal 5 (redan där förstår nog en del vilken typ av program det var)

Det hette ngt med Virgin School och det var precis det det var. en kille som var 26 år gammal och ALDRIG haft se - vare sig med sig själv eller ngn annan - han var som en Eunuck ju!

iaf, han hade åkt till en sexskola i amsterdam där äldre damer tog hand om honom och lärde honom ta kontakt m sin egna sexualitet - det var ingående bilder på allt ifrån massage till hans första samlag - allt i ett terapeutiskt syfte såklart...

tyckte synd om killen och även om säkert idén är bra m att hjälap så var det lite sjukt när en 3 gånger så gammal kvinna maserade hans ...(!)

• Oms
    viktualia skrev 2007-09-18 10:12:15 följande:
    Telestubben - hade jag varit i din sits hade jag nog gått till chefen och påpekat något om att "sedan XXX slutade har arbetsbelastningen på Y, Z och mig ökat väldigt, det vore bra om vi kunde diskutera prioriteringar kring XXXs arbetsuppgifter"Alltså: Att utgångspunkten i resonemanget är att XXX har slutat på riktigt, eftersom det i praktiken är så.
    precis - och så hade jag gjort! haha, ni tar mina ideér här tjejer
  • Telemarkgrrl

Vickan, det är inte arbetsbelastningen som är något problem. Vi är redan bra på att prioritera. Det jag retar upp mig på är att hon är hemma utan att jobba. Men chefen har ju inget emot det och det är ju inte mitt problem egentligen. Men lite avundsjuk måste man väl ändå få bli, jag skulle också vilja få en betald arbetsbefrielse i tre månader.

• Telemarkgrrl

Hur går det med beslutet, Oms? Är Chopsticks okej eller?

• viktualia

Telestubben - okej! då är jag med! Och avis får du ABSOLUT vara.. det är ju verkligen inte alla som får 3 månaders lön för att hålla med med annan verksamhet!

Omsan - gaaaaaaaaaaa vilket TV-program... Hur klarar du att titta på det?!?! Jag blir äcklad, upprörd och neggo bara av att läsa din beskrivning.... iiiiiiiiiiiii så vidrigt... Socialporr brukar sånt kallas.. exploatering av människor som av olika skäl inte förstår bättre än att de exponerar sig i TV *osmakligt*

• Telemarkgrrl

Ah, det där programmet påminner mig om den där diskussion om sex är en mänsklig rättighet och att handikappade därför borde få prostituerade betalda av staten. Vad tycker ni om det? Eftersom jag har gjort mig känd som en hård människofientlig typ här idag så fortsätter jag på det temat och säger NEJ.

• viktualia

Jag är emot prostitution och således för den lagstiftning som Sverige har. Det svarar även på den frågan....

Och hur hårt det än kan låta så är inte sex en mänsklig rättighet av samma typ som trygghet, demokratiska påverkansmöjligheter, mat och vatten..

Men allra mest inser jag varför jag tvärtröttnat på att se på TV... (även om man givetvis kan välja andra kanaler osv)

• Sister of the Night

*gör High Five med Omsan*

Tellis, Åhja, hissa inte för högt, jag får inte bli odräglig!!

Tja, vad vet man... Troligen går företaget bra för att hon kämpat sig blå för det (och alldeles säkert ÄR sliten). Men jag håller ju med dig också. Man måste ta sitt ansvar, helt klart. Och OM det bara handlar om ren jäkla "utnyttja läget"-lathet så är det ju skitdåligt. Man gör sitt jobb tills anställningstiden gått ut, så alldeles gott man kan.

För mig räcker gott att du skulle mata hunden!!

Tycker det där var ett bra förslag Vickan, det är ju inte meningen att flera ska jobba mer för att en inte fixar sin bit (jag gör undantag för folk som verkligen dånat in i väggen och liknande, men även då bör ju chefen ansvara för att situationen löses på ett konstruktivt sätt).

*kikar vidare i tråden och ser att arbetsbelastningen är Ok och att chefen är införstådd*
    Ok. Jomen, lite avis får man faktiskt va. Litegrann

• viktualia

Fniss fniss... förresten hade jag gissat på att det skulle bli andra typer av 6-snack än prostitution här.. ha ha

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!