• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Zozo

Roligt att vara till tjänst.. Ha en trevlig kväll och helg alla - jag ska gräva ner mig i jobb ett par timmar till..

• BlivandeFruJangbåge

hej igen. Jo personalen säger sig ta allvarligt på det... men med tanke på att det andra barnet har varit på mitt förut så tycker jag att de skulle agerat tidigare.
    Nu fick jag hem deras läroplan där det står hur de ska agera vid sådana här tillfällen och så pratade hon nåt om att "punktmarkera" (typ att nån alltid är omkring dessa två barn (mitt och det andra barnet) men det förstår väl alla att så ska det inte behöva vara.

Helst skulle jag vilja prata med det andra barnets föräldrar, men med tanke på att dagispersonalen egentligen inte får berätta för mig vem det var så vet jag inte hur jag ska gå tillväga...

Oj, nu skrev jag typ en halv bok... sorry...

• viktualia

Jangbåge - som sagt är det svårt att råda, men det gäller nog att ha ett ständigt pågående samtal med personalen. Att prata med den bitande ungens föräldrar lär väl egentligen inte leda så långt, ungen som bet är ju också pytteliten. Det som är intressant i sammanhanget är ju hur personalen agerar och tänker försöka förebygga att det upprepas. För det måste ju vara personalen som ska garantera att tillvaron på dagis funkar för barnen som är där. Kanske har personalen redan berättat för den bitande unges föräldrar vad deras barn har gjort, men som sagt.. det kan ju inte vara helt lätt att kommunicera en sådan tillsägelse till ett så litet barn. Ansvaret ligger ju på de vuxna som "lät" det hända så att säga..

• viktualia

Jangbåge igen - för övrigt antar jag att du får mer intressanta svar om du diskuterar frågan med andra föräldrar som har mer erfarenhet av situationer som denna. I den här tråden är det dåligt med dagisföräldrar....

• BlivandeFruJangbåge

ja de har berättat för barnets föräldrar och det tycker jag är lite konstigt: hade personalen berättat för mig att min dotter hade bitit ett annat barn så hade jag ringt dennes föräldrar för att se hor han/hon mådde... men men folk är väl olika.

Ja, vi behöver inte diskutera denna frågan mer... tänkte bara om det var jag som överreagerade eller inte.

Annars då, allt bra?

• viktualia

vad jag menade med att det är "dåligt med dagisföräldrar...." var just att jag har väldigt svårt att veta om det är att överreagera eller inte....har inte mycket att jämföra med....

annars är allt strålande förutom att jag inte lyckas jobba speciellt bra denna fredag em... disputationsfesten börjar om en dryg timme och jag ägnar mig INTE riktigt åt det jag ska *fnissar lite*

hur är det själv, förutom den trista historien med dottern?

• BlivandeFruJangbåge

annars är allt jättebra faktiskt. Jag håller ju på med naglar och igår gjorde jag mitt slutprov och blev godkänd!!

Hehe, men du är färdigklädd och så eller?

• viktualia

just den här disputationsfesten är av olika skäl inte så flådig, så jag går dit i snyggare vardagsklädsel (sammetskavaj, snygga byxor och vit topp). Egentligen lite trist... jag som ÄLSKAR att dra på mig en snygg klänning och jazza loss... men men... det här blir nog middag med några tal (mitt är färdigskrivet nu) och rätt tidig hemgång. Hade nog kunnat ha kjol också, men som jag tidigare beklagat mig över i tråden rätt nyligen så äger jag inte nån kjol som jag kan ha... jag har bantat alldeles för duktigt...

grattis till godkänt prov!

• BlivandeFruJangbåge

tack så mycket!

Fast de kläderna är väl inte trista, jag gillar när "vanliga" kläder faktiskt blir lite festligare... hm, svårt att förklara.

Oj, då bantat för mycket? Det är inte ofta man hör det... men kul för dig! Eller?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!