• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • anne på grönkulla

Tja, Grand lär ju inte vara billigt. Finns det särskilda erbjudanden runt jul på hotellrum? En del mindre kanske är stängda tom? Nåja, boka snart är mitt tips!

LoL - kan inte du försöka prata med mamman? Eller prata mer med flickan åtminstone? Säg att du misstänker att hon har det struligt hemma - du har ju en öppning i att du kan fråga varför mamma inte lär vara ok med att hon är hos er, kanske...

• Lady o Lufsen

...tack tjejer!
    Tjejen sov här inatt också, så ikväll ska jag prata med min dotter och vi tillsammans får försöka komma fram till något bra angående julen.
    Igårkväll sa tjejen att hon ska fråga pappa om hon får åka dit och fira jul...så vi får se- kommer frågan upp igen (om att fira jul med oss) så måste jag ju ändå prata med mamman, så det löser sig säkert med det
    Jag tycker att julen är så känslig på nå´t sätt, så mycket "lyckliga-familjen-där-alla-ska-ha-det-bra-och-allt-är-frid-och-fröjd-för-alla" men det är ju alldeles för många som INTE har det bra, speciellt barn

Nu ska jag gå och jobba så ni får ha en riktigt härlig dag allihop!!!

• MrsO

hmmm, det var verkligen ett dimelmma L&L... som du säger: Det är verkligen inget gott tecken att hon hellre firar jul med er än sin mamma. Svårt att kolla läget med mamman utan att trampa henne på tårna... Håller tummarna för att det går bra.

Här är det upp&nervända världen i vanlig ordning... Tänk att allt kaos tenderar att komma samtidigt. Mormor har sorligt gått bort, saknar henne enormt. Med det följer ju en hel del bestyr... som man egentligen inte orkara ta tag i ... och samtidigt har både jag och maken det hysteriskt på jobbet plus att makens familj inte är så samarbetsvillig... Phu.

Hoppas det är bra med er alla, tänker på särskilt på Oms som har en stor dag framför sig imorgon! Tänker på dig och hoppas att allt går som det ska!

• viktualia

L&L - det låter som att du har en rätt schysst plan för den stackars tjejen. Du kan ju inte göra mycket mer än att erbjuda henne att fira jul hos er. En ytterligare grej du kan göra är att diskutera med tjejen om hon vill att du stödjer henne i kontakter med sociala myndigheter. Kanske kan ni bli kontaktfamilj åt tjejen och ta hand om henne när mamman inte funkar?! Själv har jag en fostersyster som var hos oss på ungefär de premisserna. Du får gärna maila om du vill diskutera det utanför tråden!

Muffins - bara en nyfiken fråga: Varför dra till Sthlm på jul?!?

MrsO - beklagar sorgen med din mormor! Själv var jag och klappade lite på min mormor igår... hon blir skruttigare för varje gång jag är där...

• Lady o Lufsen

Tack vickan- jag mailar dig!

MrsO: Jag beklagar sorgen i förlusten av din mormor! Skickar en stor styrkekram!!

• MuffinsTönt

Hej!
    Ja du Vickan, Bra fråga! Dels var det Grabbens idé, dels så har jag inget annat bättre förslag. Ärligt talat så funderar jag på annat ställe. Men jag kommer inte på ngt! Kan inte så mkt om olika platser/nöjen. Så ni får GÄRNA ge mig tips. Funderar på att åka iväg över nyår och helst några dar innan också. Om plånboken tillåter.

MrsO
    Beklagar sorgen!

Lady
    Hoppas det löser sig. Det är bra att hon har er som hon kan vända sig till. Det betyder MKT när man är nere.

Oms
    LYCKA TILL!!!

• viktualia

Muffins - alltså det är väl inget fel på att åka till Sthlm.. bara lite otippat... alternativ kan ju vara att åka till Köpenhamn eller nån annan storstad inom lagomt avstånd.

• Lady o Lufsen

Jag vet inte vad Oms ska göra (men det verkar vara något viktigt)så jag önskar också LYCKA TILL!!!!!

• Lady o Lufsen

Vickan...du har fått mail- ett långt...

• viktualia

L&L- Omsan ska förlösas med kejsarsnitt imorgon. Så nån gång under eftermiddagen blir Omsan tvåbarnsmor!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!