• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

Anne - jaaa i tider när fosterhemsplacering av olika slag mest diskuteras i negativa termer så tycker jag att det är viktigt att lyfta fram att det finns positiva exempel också!

Och för ett antal år sedan var jag med i ett forskningsprojekt som informant, i egenskap av biobarn i familj med fosterbarn. Biobarn i sådana familjer upplever ju det HEMSKT olika och det var intressant att få ge min bild och bidra med min historia kring hur det där kändes och var!

• anne på grönkulla

själv grunnar jag lite lagom på hur jag ska kunna involvera vår praktikant som annars är ensam till jul i vår julafton, utan att det tar över all vår familjetid. Det ska nog gå på nåt sätt. Annars skulle det kännas för unket!

• viktualia

Anne - det går säkert strålande att bjuda över personen i lagom omfattning! Själv känner jag att jag skulle vilja engagera mig i något liknande just nu, men jag har inte nån vettig arena för att göra det... Dessutom inte helt lätt med min typ av liv... Och maken kommer aldrig gå med på att bli familjehem el liknande, det är HELT utanför hans kompetens och intresseområde. Så jag får nog fortsätta sköta det engagemanget utanför hemmet.

• anne på grönkulla

Jo, jag tror t ex lunch blir lagom. Frågan aktualiserades idag av att jag fick en specialleverans julmat, men det är ju lång tid kvar än, i vanliga fall skulle jag itne alls ha börjat planera.

• anne på grönkulla

När jag bodde i Sverige funderade jag på om man borde bli kontaktfamilj för en ny invandrarfamilj, åtminstone i stockholm finns såna möjligheter tror jag. Jag vet inte så mycket om det, men läste nån artikel om det för länge sen.

• Zozo

Vickan.. ja jag vet faktiskt inte hur det hade gatt. Men det var en san där tjej som hade extremt behov av att vara âlskad, kanske just för att hon inte var det hemma.. Hon träffade snabbt en kille, blev med barn nagra manader efterat, gifte sig höggravid, födde tvillingar och tva ar senare ännu en pojke, skilde sig, men lever idag lycklig och gift för andra gangen som 5 barnsmor! (hennes fosterhemshistoria är däremot inte särskilt rolig heller, men den var heller inte hemsk..)

• MuffinsTönt

Åh! GRATTIS OMS ! Såna nyhter lyser upp vintermörkret.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!