• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • nennesjuttioåtta

aaaaah Biingooooooooooooo villintehöranågoteftersomdetärsnöblandatregnhärutanför.

• viktualia

Nenne - jag smäller också med händerna över öronen och hör inget om nån värme.... här är det snöslask och elände!

Julfester var ämnet - jag är inbjuden till två. Den ena är nästa fredag och det ska jag hänga med på. Den andra har jag inte bestämt mig för än... båda blir dock innan jul och med en massa muppig julmat= känns OMÖJLIGT för bantarVickan!

• Zozo

Ehm.. Sill kanske man kan äta Vickan?? (Bleeeerk!) och rödkal? (Urrrkk!) *ignorerar vilt allt annat vâdersnack än om regnet som strilar ner här*

• nennesjuttioåtta

Skinka är väl magert?

hmmm. sill, rödkål skinka och potatis. GOTT!

• Telemarkgrrl

jenba, vad härligt!! Var är ni någonstans?

• viktualia

Sill är hyfsat nyttigt och jättegott enligt mig! Skinka är inte min grej, brukar inte smaka ett dugg...
    Min SVÅRA krasch vad gäller julmat är PRINSKORV... shit.. .jag skulle kunna äta HUR många som helst.. ha ha ha... och Jansson är en annan favvo.

• Zozo

Nej min enda favvis pa julbordet är köttbullarna (men da helst pa macka till frukost dagen efter). Jag gillar julbordet, men maste alls inte äta av det Fast sen kommer du ju med ris à la malta ibland.. och DET kan jag äta en gang om aret!

• anne på grönkulla

Skinka är ett av mina få måsten till jul - annars kunde jag itne bry mig mindre - nu kommer dock mamma o hälsar på o vi planerar julmatslösningar a la creatif för fullt men det är förvånansvärt vad man kan fixa till det.

Här har jag fö solat idag...

• Lady o Lufsen

...ignorerar allt vädersnack och hoppar till julbordet- Sill i alla dess former, ättiksinlagd stekt strömming och den gräddstuvade grönkålen är ett välkommet tillskott på min matsedel och tallrik Köttbullar i all ära- på ett vörtbröd med rödbetssallad! Skinka...ja, på natten innan julafton på knäckebröd och med senap från Hangö!

• MuffinsTönt

Sill och skinka är gott! Lutfisk har jag konstigt nog inget minne av att jag har ätit.

GRÖT med kanelsocker!!! *muuums

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!