• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • nennesjuttioåtta

aaa tänkte inte på det. Men det receptet jag har så blir den inte så tjock/hög och då blir en liten bit inte så många kalorier.

• viktualia

Nenne - hm... jag har också goda recept på västerbottenspajer, tyvärr blir det - små bitar till trots - galna mängder kalorier. Paj är överhuvudtaget svårt - smör, ost och vetemjöl hör ju inte direkt till lågkalorimaten... *suckar*

Visst kan jag skita i det och äta god paj, men det blir väldigt stor överdos av kallisar om jag ska dricka alkohol också...

jajaja... Zozos sopptips var bra och jag ska gå hem och rota fram gamla nummer av Allt om Mat där jag hoppas hitta fler tillbehör till kräftor än oemotståndliga Västerbottenspajer.... FATTA hur trist det är att banta... gaaaaaaa

• Zozo

Pumpasoppa med kastanjfnas.. är mumsigt!
    Morotssoppa med kurry..

• Zozo

fast kastanj är ju inte sa kalorifattigt förstass!

• Telemarkgrrl

Jag åt faktiskt pumpasoppa för första gången någonsin för tre veckor sen och det var klart över förväntan. Jag har provat pumpapaj förut och tyckte inte alls om det så jag blev glatt överraskad av pumpasoppan.

• Zozo

Jo Telis: det är bara lite knörvligt att fa till det först. Det ska vara rätt sorts pumpa, precis rätt mängd vatten och pumpaköttet maste vara välkokt innan man mixar det. resten är bara kryddor. Jag brukar göra en enkel variant pa den sortens lilla pumpa som pa franska heter Potimarron (Galiamelonstor ungefär och orange). vatten, buljongtärning, salt och peppar; mixar, en liten skvâtt mjölk och vips! Efter smak kan man sedan ha i lite kastanjkross (helst fran burk) och rôkt bacon eller kanske krutonger?

• Telemarkgrrl

Oj, är det så kinkigt?

Det var inte jag som gjorde den men jag vet att kocken hade i en slurp sherry, den satte nog lite smak på det hela.

Kastanjekross har jag aldrig provat (eller ens sett), men min mamma äter alltid kastanjer en gång varje höst så jag vet iaf hur kastanjer smakar.

• viktualia

Kastanj - njaaa ingen favvo.

Pumpa - huuu vad svårt det lät

Morot - jag är allergisk men rotfrukssoppa finns absolut bland idéerna för mat! Mättande och gott!

ang intervjun:

har just fått mer insideinfo! Tydligen var det 5 som de tänkte kalla till intervju, men två av dem har redan fått andra jobb (eftersom tiden från ansökning till intervju är över 2 månader). Så jag har bara två andra att "slåss" mot!

• Zozo

Nej men alltsa SAA svart e det inte. Jag har bara misslyckats tva ganger och fatt soppan vattnig eller grynig och det är inte sa kul. Men det är bara för att jag har sa brattom jämt...

• viktualia

Zozo - hm... jaaa jag kanske får ta bilen till ett av Uas riktiga guldställen vad gäller fräscha, udda grönsaker och se om jag kan fynda!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!