• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Lady o Lufsen

Eller hur!!!
    Jag är bokad framför TV:n varje år till den!!

• viktualia

L&L - jag läste den som novell för bara nån vecka sedan! Tage Danielsson var verkligen ett geni!

• MuffinsTönt

DEN boken!!! Jag tror jag längde iväg den efter ett par sidor. Ska kolla på filmen i år.

• Zozo

Jag har faktiskt aldrig sett filmen ELLER läst boken... Hmm ska tipsa om den som julklapp kanske. Visste inte ens att det var Tage som skrivit den *rodnar*

• viktualia

Hm... det trodde jag hörde till allmänbildningen.. men samtidigt är det nog bara att inse att det där med "allmänbildning" är ett mycket relativt begrepp...

Zozo - kan tipsa om att du kan önska dig Tage Danielssons paket - en samlingsbok med många av hans klassiska noveller och texter i!

• Zozo

Jo, men det gör det nog Vickan. Har lâst mycket annat av Tage.. men jag hade en löjlig mani ett tag, som har suttit i. Jag hade bestämt mig för att jag inte gillade svenska författare (lâs klassiker) och vägrade saledes lâsa dessa. (Har däremot läst med fransk, tysk och engelsk klassisk literatur än många i de länderna - snarrk!) Därför ligger en bokmal som jag konstigt nog EFTER i svensk litteratur. Lite samma var det med den hâr filmen; eftersom alla pratade om den och sagt att den var bra, bestämde jag mig för att jag inte gillade den.. (Gissa om jag var jobbig tonaring?) Sa nu har jag satt upp den pa min - att göra lista..

• Telemarkgrrl

ALLA säger inte att den är bra. Jag tex klarar inte av den.

• Zozo

Nej, det var ett sant där generellt ALLA som jag eg inte gillar OK, de flesta?

• Telemarkgrrl

Hmmm, jag vet inte. Jag har inte gjort någon officiell undersökning precis men jag känner nog ingen (utom Vickan och L&L då ) som gillar den något vidare. Det kanske är 50-50 som gillar den och inte gillar den.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!