• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt

Måste fråga igen... Va heter det där stället som Nenne skrev om. Ngt lyxigt skid/spa ställe i Lappland. Nån som kommer ihåg?

• MuffinsTönt

*virveltrumma*

Första pris går till Telis!! Bravo! Du har vunnit fri tillgång till etanol resten av året!! *tuut tuut*

• Telemarkgrrl

Tjohoo och tack!!

Fast etanol alltså, jag veeeeet inte.... Man kanske kan göra glögg på den i så fall, jag hittade ett recept på apelsin- och kardemummaglögg i mina gömmor som jag tänkte prova.

• viktualia

Godmorgon!

BT försökte stänga mig ute, men sen Telestubben berättat att HON kom in så har jag kämpat tills jag lyckades! *nöjd*

• Zozo

Ah, jag har köpt FEEEL glögg pa IKEA! Jag hade brattom och fick hem sex flaskor saftglögg! Jag minns att mamma spetsade den själv ibland, men vad gör man det med? Vin? Sprit?

• Telemarkgrrl

Vodka skulle jag gissa på, Zozo. Jag har ett recept hemma och i det är det vodka och vin och en massa kryddor.

• Zozo

Aha! Man far väl testa med liite da..

Vi ska ha julfest för makens kollegor sa de vet ju ända inte hur det ska smaka

• viktualia

Zozo - man kan använda olika typer av sprit till att spetsa glögg med. Glöggen får ju olika karaktär beroende på spritsort. De flesta glöggrecept bygger ju på att man gör glöggen från grunden.

Tips på spetsningssprit: konjak, brandy, sherry, maderia, calvados eller just vodka. Proportionerna som rekommenderas är 75 cl glögg och 10 cl sprit.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!