• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Skönt att höra! Lite orolig för det men lite vin kan ju inte skada. Det som gör att man går upp av vin tror jag mest är att man helt plötsligt tycker att det är en bra ide att äta massa galna saker som man inte skulle äta i vanliga fall, tex MC Donalds kl 3 på natten med extra stor pommes och chokladmuffins

• Amelle

God morgon alla tjejer!

Vilket härligt väder det är i Stockholm i dag, vill mest ut och promenera i den friska höstluften. Helt sjukt, men jag känner mig lite bakis. Tål ju ingenting nuförtiden. Igår var jag på ambassadlunch med massa jänkare. Drack två väldigt små glas vin och slogs av hur extremt dåligt bordsskick amerikaner har (i europeiska ögon alltså). Det här var alltså toppdiplomater och andra högt uppsatta personer inom administrationen som satt och åt med bara gaffeln i ena handen, en av dem försökte lite tafatt använda kniven, utan någon större framgång.

På kvällen hade vi ett jobbevent med efterföljande mingel, vin och mat, mycket trevligt. Då blev det två glas vin till. I dag har jag huvudvärk och känner mig helt seg. Inget bra utgångsläge inför ikväll då jag ska på middag hemma hos en före detta kollega och vi har planerat att låta vinet flöda.

Hur mår ni och hur ser era helgplaner ut?

• Lapinette

Jag känner mig också bakis men här är det nog medicinen som spökar. Är nämligen jättesnurrig / yr och det är en av biverkningarna. Längtar till min andra spruta ikväll så jag känner mig "normal" igen. Förresten, det där med att ta spruta var en baggis. Kändes inte ens!

Annars så tänkte jag gå ut en sväng på lunchen, uträtta lite ärenden och ta en promenad. Fast det blåser himla kallt så vi får se hur lång promenaden blir. Jobbar hemifrån idag och det kändes som ett bra beslut i o m yrseln jag har och alla datatabeller som låg på servern som jag precis har greppat tag i och ska göra rapporter av.

Imorgon ska vi åka ut till Hassleudden och toffla omkring i kimonos i nästan ett dygn. Incheckning 15:00, sen blir det nog lite aktiviteter så som tai-chi och meditation, bad i det varma badet och vid 21:00 har vi teppanyaki inbokat. Sen tror jag vi går till vårt japanska rum och sover för det finns ju inte så mycket annat att göra där. Tidig frukost kl 08:00 för massagen är inbokad till 09:00. Sen hinner vi med ett till bad om vi känner för det eller någon aktivitet innan det är dags att checka ut vid 12-tiden. Ska bli såååå skönt!

• förhoppningsis

Vi kommer ha en ganska fylld helg
    Ikväll kommer några vänner på middag, bara något enkelt och sen dricka lite vin och snacka skit.
    I morgon åker vi ut till mina föräldrars grav på fm och på kvällen ska mannen ut med sina kompisar så då har jag tjejkväll.
    Söndag är det nog soffan som gäller och en lämplig DVD box

Igår var det fest för ett gäng som fått ny lokal till sitt företag så det var mingel massa snittar och vin. Höll mig ifrån nästan alla snittar med kolhydrater, höll mig till gurkan.

Lapinette
    hoppas du mår bättre när du fått nästa spruta.

Amelle
    Hört nått mer om lägenheten?
    Amerikaner äter väl alltid slafsigare än vad vi gör, blir chockad varje gång jag ser det.

• Amelle

En helg på Hasseludden låter helt underbart, du kommer bergis känna dig mycket piggare efteråt Lapinette. Bra inplanerat att ta det just nu.

Det blir omvisning på vindsvåningen på söndag. Mäklaren sa att säljarna var "mycket bekymrade över situationen". Ska dit med en väninna plus min mamma som får agera smakråd i brist på pojkvännen. Är bara lite rädd att vi fantiserar lite för mycket, finns ju alltid en risk att man blir besviken. Om vi lägger ett bud, vad skulle ni satsa på då? utropspris är ju 3,750 000, vad är då rimligt att lägga som första bud skulle ni säga? Det är så svårt det här, vet ju inte riktigt hur man ska agera smart och strategiskt.

• förhoppningsis

lägg 3 prick
    när mäklaren protesterar så säg att det är ett bud och att de kan hälsa säljaren att det ligger. Sen meddela att de kan återkomma om det blir budgivning...

Lapinette
    verkligen bra timing nu när du måste ta det lungt, var kan man göra det bättre än på Yasuragi!!!

• Amelle

3 prick?!
    Vi var mer inne på 3,4, men det kanske är vi som är mesiga :)

• förhoppningsis

det finns ju inget som hindrar att ni går upp sen... är mäklaren desperat så är det väl bra att passa på.
    men vill ni att mäklare + säljare ska bli vänligare inställda mot er så lägg 3.4 istället

• Lapinette

Jag som är en fegis tänkte 3,5 och tyckte att det var ett bra pris.

• Gemma

Hej på er! Så himla spännande med era lägenhetsbud, låter som om det är rena gamblandet nuförtiden, att man kan pruta och lägga skambud känns som en utopi för mig som inte budat sedan den värsta hetsen rådde, dvs för ett och ett halvt år sedan.

Amelle, hur mår fossingen?

I morse åkte jag med min nya kanadensiska mammaväninna till en marknad ute i förorten, dvs där de mest inpiskade expattarna bor (det är också där som vårt sjukhus ligger). Ja ni fattar, idel gated communities och chaufförer. Temat på marknaden var babyprylar, en del nytt, en del second hand. Jag har ju redan köpt det mesta i Sverige och behövde väl inte direkt någonting men jag lyckades ändå fynda en hel massa body's, nya från Petit Bateau och second hand, neutrala vita (fem för tjugo spänn). Träffade också ett par av de rekorderliga amerikanska unga proffsmammorna från min mammagrupp. De är alltså verkligen fullfjädrade på alla sätt, köper bara sjukhusvarianter av alla manicker (bröstpumpar med mera), organiserar charity-races och första hjälpen.-kurser, alltid beväpade med ett bländande leende och en skur av artiga fraser. Hur deras bordskick är kan jag ännu inte vittna om; kan bara säga att min kanadensiska väninna käkade prydligt med kniv och gaffel medan jag i vanlig ordning slevade i mig salladen med gaffeln i höger hand. Jo, för efter marknaden gick vi och åt lunch och pratade, pratade, pratade. Hon är verkligen supertrevlig, halv indianska, halv europamix och gift med en tysk. De senaste tio åren har de konstant flyttat runt, och igår fick mannen ytterligare ett erbjudande- om att flytta till Guangzhou, aka stålis hemstad. Tjejen börjar dock bli hjärtligt trött på kringflackandet, vilket man verkligen kan förstå. Nu har hon alltså rotat sig för fjärde gången, jobbat på att få vänner och lyckats, och nu ska de flytta ytterligare en gång. Har man tillråga på allt en nyfödd bebis är risken rätt överhängande att man blir en smula isolerad. Men jag har träffat sååå många som är som de. Ena året Brasilien, nästa Indien, nästa Korea, sen Hongkong, och så vidare. Eller rättare sagt, ofta går det i 2-3årsperioder. Verkar hur som helst skitjobbigt. Så i februari flyttar de antagligen, supertråkigt eftersom det är den i särklass trevligaste blivande mamma jag träffat.

När vi lunchade berättade hon också om deras gravidhistoria... hon är alltså 35 år och har både endimetrios och nåt kajko med formen på livmodern så oddsen för graviditet var pyttesmå. MEN hon är så jäkla envis så hon utsatte sig sammanbitet för sju stycken IVF:er, under flera år av pendlande mellan Europa, Asien och Canada, plus en operation för att ändra formen på livmodern. Under en dyksemester i Indonesien, full med vin och, alltså, dykning, blev hon gravid helt naturligt! Så himla coolt. Då hade de verkligen testat allt, i fyra års tid.

När jag kom hem gick jag och simmade. Det var rätt helvetiskt faktiskt, jag var omgärdad av frustande, spottande kineser som envisades med att simma fjärilssim - FATTA vad det splashar! Till slut tröttnade jag på att de höll på och spottade och harklade i vattnet, skitäckligt, och sa till personalen. Jo, för det finns faktiskt regler mot sånt. När tjejen till slut motvilligt sa åt det värsta äcklot så bröl-skrattade han högt och utbrast: "Det är UTLÄNNINGEN som har klagat va?" Men efter det så lugnade han i alla fall ner sig en smula.... och jag påminde mig själv om att bara simma på förmiddagarna. Visserligen löper man alltid risk att få en spottande, skränande kinesisk gubbe bredvid sig i poolen, men det brukar vara lite lugnare då. Och det här är alltså en LUGN pool.

I morgon ska jag till tygmarknaden och plocka upp mina kläder samt låta göra en varm pyamas till mannen. Sen ska jag eventuellt gymma om jag orkar, och förbereda tjejmiddagen i sakta mak. Vi blir sex stycken, alla svarade "ja" till slut - kul!

På söndag ska jag valla mannens föredetta VD som kommit över från Sverige. Vi har bara träffats en gång så det blir spännande. Och hon har aldrig varit i Shanghai så jag tänkte visa henne några coola ställen som hon garanterat aldrig fått se om hon använt de vanliga kanalerna. Varför jag gör det? Tja, har inte så mycket annat för mig, det ska bli kul och det är - handen på hjärtat - en viktig svensk kontakt för mannen. Sen har jag inte planerat så mycket mer... tack och lov. Måste ju ha en massa mariginaler för soffliggande också.

Ha en jättemysig helg på hasseludden Lapinette, du har kämpat hårt på sistone och är sååå värd all avkoppling du kan få. Och du ser visst söt ut (fortfarande) och jag tycker absolut att du har asiatiska drag, trots att du är lång.

Kram på er, G.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!