• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

förhoppningsis: Tror kanske att den varierande attityden hos gravida är en kulturfråga. I många kulturer betraktas graviditeten nästan som en sjukdom och då tror jag att man agerar och känner sig som en patient. I Sverige är det mer tvärtom, ett tecken på styrka och urkraft kanske, inte minst eftersom så många svenska gravida jobbar, dammsuger, svänger ihop mustiga grytor OCH är gravida - samtidigt. Tycker i ärlighetens namn att det skulle vara rätt jobbigt... är fullt nöjd med mitt lättjefulla liv här. Liksom... vad har jag gjort idag? Jobbade 1,5h i morse, liggande i sängen (på grund av att det gör ondast i bröstkorgen när jag sitter). Tvättade två maskiner. Fikade. Promenerade 30min till mataffären med håll och revbensont (lite jobbigt). Handlade mat. Tog taxi hem med maten. Åt. Ligger nu på soffan och kollar DVD och ämnar stanna där, tills jag förflyttar mig in i sovrummet med en bok.

• Lapinette

Gemma - du kan förbereda efterrätten. Vi slängde bara in dem i ugnen när det var dags och sen på med lite hallon. Så enkelt!

Jag mår bra! Har inte börjat spruta än utan ska ta min första dos ikväll men på något konstigt sätt mår jag mycket bättre idag. Kanske är det för att jag vet att jag snart kommer att komma upp från klimakterieträsket eller så är det för att jag halverat min nässpray dos imorse.

• förhoppningsis

Lapinette eller Gemma
    letade efter denna dessert i tråden för jag hann inte kopiera den när Lapinette skrev in den, har någon av er lust att skriva den igen? Ska ha tjejkväll på lördag då mannen är ute och gör annat.

• Lapinette

förhoppning - Gemma hinner säkert före mig annars skriver jag in den ikväll eller imorgon då jag sitter hemma med datorn.

Har nu läst ikapp vad ni skrivit här på morgonen. Jag har varit ute på en presentation och är så glad att de var snälla mot mig (det är inte alltid). Jag behövde m a o aldrig testa mina hormoner. Det funkade jättebra och jag var lyriskt glad efter en trevlig taxiresa tillbaka till jobbet.

Får jag och maken ett blont barn så kommer defintivt omgivningen tro att jag varit otrogen. Men chansen finns då jag har en blond morbror dvs det finns blondhet på min mammas sida. Själv var jag ett sånt där sött halvasiatiskt barn när jag var liten (men den sötheten har definitivt försvunnit med åren). Mamma fick många kommentarer om adoption. Såg m a o mycket mer asiatisk ut som liten än vad jag gör idag. Numera blir folk förvånade om jag råkar nämna att min pappa är japan.

• förhoppningsis

Gemma
    i vanliga fall äter jag massa med kolhydrater, älskar bröd tex. så nu har jag problem med att komma på vettiga saker att äta. Blir inte grinigare men väl hungrigare fortare, vilket är hopplöst då allt som passar som mellanmål är förbjudet.
    Känner när jag tränar att det inte finns kolhydrater i kroppen, så här första dagen är det ingen fara men mot slutet av veckan känns det tydligt att jag inte orkar lika mycket.

Alla barn är blåögda när de föds så ni hinner nog vänja er vid tanken på en liten blond/blåögd varelse. Dessutom kommer den oavsett ögon/hår ha så många andra av era drag så det ska nog gå bra.

Tror inte heller sex gör ont nu, tänkte mer på efter förlossningen. Och kanske i slutet av graviditeten när man är som störst och lika rörlig som en strandad val... det är därför "färdknäppen" inte känns så lockande kanske.

Lapinette
    Skönt att du mår bättre! Tar du sprutorna själv eller åker du in til Sophia för att få dem?

• Lapinette

Har inte tagit någon spruta själv men de tas i samband med nässprayen på kvällen kl 20.00 m a o dessa sprutor tas hemma.

• Stålhandske

Lapinette, när du lägger in receptet på desserten ska jag också kopiera det, det låter fruktansvärt mumsigt.. Mmmmmm!

Gemma, i vanliga fall tränar jag hellre en extra dos än att ändra mathållningen drastiskt om jag behöver tappa ett par kilo, men nu har jag fått så satans ont i vänster knä och lår, vet inte varför, så jag tänkte ge South Beach en chans. Vet inte hur stor skillnad det kommer att göra dock, då jag vanligtvis brukar äta max två-tre bröskivor i veckan och hellre äter grönsaker till maten än pasta, potatis och ris. Även om potatis har ökat i popularitet hos mig det senaste.. avskydde det verkligen innan!
    Mitt problem är sötsaker, dock.. Det finns ingenting som kan kallas FÖR sött i min bok. Tyvärr, får jag kanske tillägga!

Däremot äter man ju automatiskt mer fett under south beach-dieten, vilket alltid är bra. Dessutom binder ju kolhydrater mer vatten i kroppen i jämförelse med fett samt protein, så man känner sig lite mindre svullen .
    Men grinig har jag inte blivit än, tror jag. Det brukar märkas ganska fort då jag vanligtvis är en ganska glad skit, som pappa brukar säga!

• förhoppningsis

Ska bort på fest ikväll vilket är trevligt, att låta bli alkohol under dieten är helt kört för mig, men får behärska mig till ett glas eller så. Nu ska jag ner på chokladfabriken och köpa present, alltid en viljeprövning att gå in där utan att köpa något till mig själv.

• förhoppningsis

WOW!! Lyckades komma hem utan att köpa något till mig själv, däremot FICK jag en av kokböckerna jag velat ha sen jag såg den på NKs kokboksmingel för någon vecka sen.
    Det var tydligen bokrelease nu så de delade ut den till affärens kunder. Här ska göras desserter!

• Lapinette

förhoppning - jag drack vin under min diet och gick ändå ned i vikt. Har däremot inte gått ned när jag haft "vita veckor" så jag har intalat mig själv att det där med vin inte gäller för min del. Ska dock ta mitt sista glas ikväll. Ett glas Sancerre till min chevrepizza.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!