Hej govänner! Sov djupt och länge, blev bara väckt en gång av min kroniska kissnödighet, och så en gång av vildsinta sparkar. Hmmm. Jag hade ju planerat att den skulle fortsätta sova hela nätterna även efter födseln... men det blir nog OK, mannen har erbjudit sig att ta nätterna och till och med utsett platsen bredvid hans säng-sida för vaggan.
Rycktes ur mitt sköna cappuccino-sippande - bokläsande klockan nio av en gladlynt arbetare som skulle byta en glödlampa i garderoben. I tell you girls, it's a busy, busy life ;) Känner mig alltid skitlöjlig när jag ber om hjälp, men var med facit i handen glad efter att ha sett honom stå i en kvart på den ranka stegen och försöka skruva loss den uridiotiska stål-glaskonstruktionen. Sist jag försökte mig på samma sak var f.ö. hela stålramen strömförande... så det blir inga mer glödlampsbyten för mig, här.
Margaux: Oslo måste vara otroligt fint på hösten, jag har faktiskt aldrig varit där men mannen älskar Norge så det lär vi nog göra någon gång. Hur många bor i din stad? Whiskey avstår jag själv gärna, hade dock en rock n' rollperiod för rätt många år sen när jag bara drack ren Jack Daniels som nån sorts statement, usch!!!
Distansförhållanden kan vara jättebra. Vi tyckte att det var skit och grät alltid efter att vi delat på oss, varje gång i 3 års tid. Ingen av oss gillar att vara ensamma, tror inte att man kan lära sig det... men man kan lära sig att hantera situationen. Typ som nu, när jag grät hela eftermiddagen när han åkt, men därefter har jag bokat in tjejmiddagar och luncher och allt möjligt annat. Amelle, de där uppförstorade känslorna har i viss mån bestått tycker jag. Man har helt enkelt lärt sig att uppskatta varann mer sedan distanstiden. De första fem åren när vi bodde ihop var det inte så, då var vi mycket tråkigare. Tror att man kan leva ett helt liv sådär, som två möbler i samma rum, om man inte anstränger sig en smula.
Vinterjackor: Hm, jag har kört med ullkappa de senaste tio åren. Har en hellång svart som är väldigt trådsliten, en fin grårosa från nån japansk designer med dold knäppning och en petroliumblå från Tiger med jättekragsnibbar och skärp. De är inte särskilt varma men väldigt fina. Förra vintern fick jag slänga mina tioåriga ballysar men jag lär nog köpa ett par likadana när jag flyttar tillbaka till Sverige, plus en "fjällrävenboll". Är lite trött på att frysa i mina finkappor. Här är inte så kallt så jag kör fortfarande med min Burberry-trench; har även en svart gravidtrench som hänger i garderoben. Jag köpte ju en massa stora gravidplagg i somras men de flesta av dem hänger oanvända, man ser ju ut som ett berg med allt detta extra tyg så jag kör den tighta stilen med stretchjeans och stora "vanliga" tröjor så långt det går.
Päls: Stålis, egentligen tycker jag inte att det är tjaskigare att bära mink och räv än att äta ko och gris. Det är en högst känslomässig sak för mig; jag älskar rovdjur, tycker att de är vackra och identifierar mig lättare med dem än med ett får eller en kanin (sorry Lapinette ;) ). Och det är sant, att om jag ser en kvinna eller en tjej på stan i päls så tänker jag genast att hon är en smula grym, à la Cruella De Ville. Sen behöver du ju inte fästa nån vikt vid det över huvud taget... man kan ju liksom inte låta sig styras av alla de associationer andra får bara för att man väljer att se ut på ett visst sätt.
Idag, om några timmar, ska jag luncha med en väninna. Sen ska jag troligtvis simma och göra klart några broschyrer (jobb), innan det blir dags att fördriva kvällen med ett knippe the office-avsnitt.