• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Gick just bort en sväng till H&M för att köpa nåt att ha på mig på kvällens mingel... tänkte "outa" mig för hela den svenska communityn här, väldigt få som vet bisarrt nog. Valde ett kroppsnära linne med många små äpplen på, som accentuerar det stora äpplet (dvs jag). Matchar det med sober svart kjol och nya, röda skorna.

Vad gör ni ikväll?

• förhoppningsis

Tyckte att det var ovanligt tyst i andra tråden... såg att den var avstängd

Så efter torsdagens spontana vin och drinkkväll på Grodan blev det en väldigt lugn fredag. Idag lördgag har jag varit på en sorts utställning av arkitekter och inredare och snart är det middagstid. Efter det blir det nog Sex & the city kväll med boxen och många glas cosmo

Vad är det för mingel du ska på Gemma?

• Gemma

Hallå! Det var ett after work-mingel, den enda organiserade, regelbundet återkommande sociala aktiviteten som är omistlig, här. Killen som fixar det tillhör ingen organisation eller så, men han är enormt social och har alltid koll på och kontakter på det senaste "måste uppleva"-stället. Tyvärr missade vi det eftersom mannen kom hem från jobbet supersent och jag låg på soffan och sov då... igår kompenserade vi en smula genom att dricka kaffe i det nyhippa konstområdets upp-piffade gränder, fulla av kafeér och designbutiker; på kvällen träffade vi två franska vänner på expat-favoriten Face bar, en gammal villa som ligger i en stor park. Man sitter under lyktor och dricker moët rosé, eller San Pellegrino, och det är alltid lika magiskt.

Nu ska vi äta frukostomelett med dragon och fortsätta planera för välkomstfesten nästa sommar... ingen av oss vill ha ett dop, men vi vill gärna samla familj och vänner från Frankrike, Tyskland, Stockholm och Skåne på Klitterhus och bjuda dem och oss på middag.

• Gemma

förhoppningsis: Vad var det för utställlning? Kände du nån som var med eller är du bara i inredningstagen?

• Gemma

Mmm, nu har mannen stått i två timmar i köket och lagat trerätters middag till mig. Han fick så dåligt samvete över att han var sen i fredags (jag var skitledsen dessutom, över det missade minglet, vilket jag såklart lät honom veta). Sen tycker han nog att det är lite roligt, plus att jag ju lagar middag varje dag i vanliga fall. Spännande hur som helst, att se vad det blir. Tror jag ska krypa tillbaka ner i sängen och läsa igen, med min cappuccino...

• förhoppningsis

Gemma
    Det verkar finnas så otroligt många coola ställen att besöka hos er! Eller så blir man hemmablind och missar massa pärlor i stan eller uppsattar dem inte helt kanske...

kul att ni är ute i så god tid med välkomstfest/namngivning var hade ni tänkt ha den, Sverige eller Kina?
    Trevligt med sammankomster oavsett varför. Hur kommer det sig att ni inte vill ha dop? Religiöst ställningstagande eller bara inte tycker det känns bra?

Utställningen lät annorlunda men kul och det var lite tråkigt väder så då tyckte vi att det kunde vara mysigt att gå dit och få lite inspiration...
    www.alltomstockholm.se/Profil.aspx

• Gemma

förhoppningsis: Vi vill inte ha dop för vi är inte troende så då känns det fel att bestämma att vårt barn ska tillhöra kyrkan, innan den är tillräckligt gammal för att tänka själv.

Vi gifte oss i kyrkan vilket ju på sätt och vis är hyckleri, men då "drabbade" det ju ingen annan ;)

Här finns otroligt mycket coola ställen, det tar aldrig slut, och folk som kommer hit och hälsar på tappar hakan, gång på gång :)

• Gemma

Shanghai blev ju också utnämnd till världens coolaste stad, i franska Vogue... om det betyder nåt... men jag är benägen att hålla med.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!