• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Ska erkänna, jag har blivit superdålig på att shoppa. Jag som var en narkoman gällande klädaffärer förut. Vad har hänt? Är det ålder, är det ringarna på vänstra hand eller ...??!! Visst strövar jag omkring ibland men kommer sällan hem med något, är mer kräsen och ekonomisk. Sist blev det i alla fall ett par superläckra, klassiska stövlar från Marc O'Polo. Ser fram emot när det blivit lite kallare att få ha dem på fötterna och en klänning upptill.

Gällande nätshopping så har jag inte riktigt förstått det då jag faktiskt (iallafall förut) gillar just biten med att gå i affärer. Sen så är jag så misstänksam att kvalitén inte är vad jag vill eller storleken passar. Visst låter jag konservativ!

Men Gemma, resor, biobiljetter och fotoframkallning shoppar jag gärna över nätet. Beställde min första bunt med kort från Crimson i söndags. Såg att det även är labbet som vår fotograf använde för våra bröllopsfoton.

• Gemma

Lapinette, nätshopping är mitt enda alternativ numera! Och sen går ju shoppingiver i perioder. Ni har ju precis shoppat och färdiställt en underbar lägenhet, kanske är du helt enkelt bara tillfreds?

• Lapinette

Gemma - lägenheten är inte klar. Den lär nog aldrig bli helt klar. Känns som det alltid är något man vill förbättra. Vi ska beställa fönsterbräda till vardagsrummet. Det har tagit evigheter att hitta rätt sorts sten man jag tror jag fann den i helgen (gotlänsk). Stenfirmorna är dock inte så serviceminded så sist jag mailade återkom hon aldrig. Ska ringa idag och tjata lite.

Sen så har vi inte köpt in möblerna som ska vara i vardagsrummet. Har inte fått de gamla möblerna sålda än samt att maken stängde sin plånbok efter badrumsrenoveringen. Nu ska vi spara lite innan vi köper in soffa, bokhylla och fåtölj. Och för den delen IVF kostar också en slant så den är prio 1.

• Gemma

Lapinette, självklart är IVF viktigast. Förstår också att nya byxor känns lite... futtigt när man längtar efter något så stort och viktigt. Själv måste jag erkänna att jag är en usel människa... längtar ungefär lika mycket efter bebisen och birkin... uuuuh...

• Amelle

Gemma, jag är lång men inte särskilt tystlåten. Kan bero på att släkten inte kommer därifrån från början. Har en salig blandning av arabisk-alsaciskt-skånskt blod i mina ådror. En äkta bastard, med andra ord.

Jag är ganska dålig på att shoppa kläder på nätet, mest pga. att jag är lat när det kommer till att skicka tillbaka och byta och krångla om det nu inte skulle passa. Men skönhetsprodukter, dvd-boxar och allt annat går så bra så!
    Själv drömmer jag om en Burberrytrench, men har inte fallit till föga än. När jag släpat med mig min kille in på Burberry i Zürich för att prova för ungefär elfte gången så ville han ge mig den i present. Men jag kunde bara inte. Ska nog dra ut på det lite till, får lite ont i magen av att ha en så dyr jacka.

Har istället investerat i en fin, kort svart skinnjacka i höst.

• Gemma

Amelle: Det skånska, kommer det från vikingar som härjade i Normandie, eller är det från din svenska sida? Jag är skånsk med invandrarbakgrund, men man kan nog säga att vår bebis genpool blir snarlik din, dvs normandisk-skånsk-bastardisk!

Jag fick min burberrytrench i trettioårspresent av mamma och pappa, funderade jättelänge på vad jag verkligen, verkligen ville ha och inte tröttna på. Gillar den lika mycket nu fyra år senare. MEN i somras glömde jag den på ett hotell! Snacka om magont! Det är sant som de säger att man blir förvirrad av att vara gravid. Men tack och lov fick jag den tillbaka.

Svart, kort skinnsjacka är nog den näst bästa jackinvestering man kan göra, eller hur? Köpte en förra året till kinesiskt prutpris, rak och enkel i modellen, i år tycks det vara lite mer bikerstil men jag gillar den ändå. Mest av allt gillar jag de påsydda etiketterna på insidan med texter som: "Enjoy the feeling of self confidence", "Leather forever" och "create your own style the look of today". Kineserna är tokiga i engelska bokstäver men de är mindre noga med hur de sitter ihop. Väldigt mycket av kläderna som säljs här har otroligt komiska slogans och affärerna heter saker som "CP time", "Liv Tyler" och "Big Boss".

Hur ser din jacka ut?

• Gemma

Lapinette: Stenfirmor suger! De är så jäkla diviga. När vi renoverade vårt badrum i den notoriska malmölägenheten skulle de leverera kalkstensplattor till 18m2. Eftersom de ABSOLUT inte kunde säga när de skulle komma, ej heller slå en signal på mobilen, så fick jag sitta och vänta. Naturligtvis kom de precis när jag var och handlade mjölk - och dumpade hela skiten på gården. Sen fick jag släpa sten ner i källaren, ensam hela dagen, för att inte bli lynchad av bostadrättsföreningen (de var redan hårt prövade efter åratal av nattligt rivnings- och sliparbete i vår lägenhet).

• Amelle

Det är massa bikerjackor i butikerna, men jag ville ha en så klassisk som möjligt. Köpte därför enklaste modellen som finns, helt rak. Glad att jag äntligen hittade en som inte slutade ovanför naveln, svårt det där med korta jackor när man är 1.78.

Skånskan är från min mammas sida av släkten, jag är född i Lund.

Jag vet, en sån trench måste vara en bra investering, men jag ska nog slita lite till på min Zarah-kopia innan jag faller till föga för frestelsen...

• Lapinette

Kors i taket så mailade stenfirman tillbaka till mig. Kanske för att jag redan har ringt en gång samt skickade med mailet från 20 augusti som de aldrig besvarade . Låter inte skoj att bära sten. Tack och lov har vi en jättestor hiss där allt går in, även soffor och bokhyllor. En av fördelarna med att inte bo i ett hus som är byggt på 1900-talet.

Amelle - både jag och maken är bastarder och då kan du tänka dig vad vårt (förhoppningsvis) barn kommer att bli. En blandning mellan svenskt (östgöte)- japanskt - franskt - italienskt.

Gemma - hur kunde du glömma din trench på hotellrummet?! Du får be maken vara extra observant under graviditeten så han kontrollerar att du har allt med dig.

Birkin eller bebis?!! Själv stod jag i valet ny soffa eller IVF? Soffan är man ju då säker på att den kommer men barnet däremot?

• Gemma

Birkin OCH bebis. Soffa OCH bebis. :)

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!