Amelle: Det skånska, kommer det från vikingar som härjade i Normandie, eller är det från din svenska sida? Jag är skånsk med invandrarbakgrund, men man kan nog säga att vår bebis genpool blir snarlik din, dvs normandisk-skånsk-bastardisk!
Jag fick min burberrytrench i trettioårspresent av mamma och pappa, funderade jättelänge på vad jag verkligen, verkligen ville ha och inte tröttna på. Gillar den lika mycket nu fyra år senare. MEN i somras glömde jag den på ett hotell! Snacka om magont! Det är sant som de säger att man blir förvirrad av att vara gravid. Men tack och lov fick jag den tillbaka.
Svart, kort skinnsjacka är nog den näst bästa jackinvestering man kan göra, eller hur? Köpte en förra året till kinesiskt prutpris, rak och enkel i modellen, i år tycks det vara lite mer bikerstil men jag gillar den ändå. Mest av allt gillar jag de påsydda etiketterna på insidan med texter som: "Enjoy the feeling of self confidence", "Leather forever" och "create your own style the look of today". Kineserna är tokiga i engelska bokstäver men de är mindre noga med hur de sitter ihop. Väldigt mycket av kläderna som säljs här har otroligt komiska slogans och affärerna heter saker som "CP time", "Liv Tyler" och "Big Boss".
Hur ser din jacka ut?