• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Izunia

Jag har haft fullt upp sista tiden..
    Min bästa vänninas mamma gick bort i onsdags.. det känns fruktansvärt. Har känt henne sen jag var 13. Jag akte hem direkt pa morgonen igar när vi sovit i Bryssel da jag var ledsen och kände att jag inte klarade av att vara fokuserad. Fick även reda pa igar att det var självmord. Min vännina som bor i usa fick ta första bästa flyg till sverige och jag mötte upp henne pa flygplatsen igar.

En annan trakig sak (men inte alls lika allvarlig)... Vara soffor kom i dag och fick inte plats i hissen eller i trappan... :(

Snart kommer min vännina hit sa vi far se hur vi ska spendera helgen.

• Gemma

Jättekram till dig Izunia... och vilken tur för din väninna, i allt det hemska, att ha en vän som du.

• Lapinette

Izunia - vad tragiskt! Sköt om din vän.

• Amelle

*Hoppar in i ert gemytliga glamour-gaggande*

Jag har förvisso inte så mycket flärd att bidra med idag, ligger med kaffe i sängen och saknar min sambo som för närvarande är särbo och precis har åkt tillbaka till andra sidan jordklotet.
    Har förstått att det är ett par av er som är låtsaskineser. Eventuellt jag med, om ett litet tag. Så, hur är det?

• Margaux1

Izunia! Så himla tråkigt.... Vilken tur att hon inte behöcer hantera en så hemsk sak själv. Styrkekramar till dig!

känns så där att snacka om sin fullspäckade, flärdfulla helg efter sådana dåliga nyheter... Tror jag får hålla mig till i morgon!

• Izunia

ja det är verkligen superhemskt. Min vänninas sorg har övergatt mer till ilska och besvikelse. Hennes mamma har ju valt att försvinna ur hennes liv pa ett tragiskt sett och jag förstar hennes frustration.. Imorgon ska hon till begravningsbyran med sin bror och planera begravningen..

Margaux.. inte ska du känna att halla tillbaka din glädje! Det är ännu viktigare att höra nat positivt nu! :)

• Gemma

Hej friends - nya och gamla! Izunia, hoppas att du har det bra med din vän och att ni gör många mysiga saker ihop.

Amelle, kul med ditt inhopp! Vart tänker du (kanske) flytta? Stålhandske och jag är sedan en tid tillbaka kineser och om du kollar i tidigare trådar - de har ungefär samma namn - så tror jag att du får en rätt komplett, om än skruvad, inblick i hur det kan vara att bo här.

Alla: Helgen var lugn. Stillsamt glamorös, men de minnen som dominerar är arbete för oss båda, två DVD:er (The Darwin Awards och Chefen för det hele), storkok av köttfärssås - hur kan det vara att man aldrig, aldrig tröttnar på spaghetti med köttfärssås? Är det bara för att min är så otroligt GOD? Sorry skrytet, men jag och mannen tycker såklart det. Oxfärs, lök, krossade tomater, olivolja, massa massa timjan och oregano, rivna morötter, vitlök, rödvin, mörk oxbuljong, gosa till sig i wokgrytan (världens bästa kärl, till nästan allt!)... busenkelt men sååå gott. Och så fullkornspasta, och toppat med massa riven parmesan och en stor handfull färsk basilika. Sen har man mat för hela veckan.

Igår var vi även och tränade, har kommit på hur jag kan träna och inte få foglossning, det har stabiliserats nu och jag har insett att jag peppar peppar har tur, min variant är väldigt lindrig. Dessvärre får jag nog acceptera att det blir en höst i gymnastikskor, mina klackskor kan jag möjligtvis stå i men absolut inte kuta upp och ner i trappor med för då gör det sååå ont i mittenpartiet (läs: bäckenet). Å andra sidan har jag på känn att jag håller på att bli simfantast. Det är så vackert ljus i vårt poolhus och eftersom jag simmar utan glasögon ser tennishallens kulliga rygg på pricken ut som ett berg. En mäktig utsikt, med andra ord.

Efter gymmet gick vi till Maneo, en suverän liten restaurang med stans bästa champagneutbud, fast det kunde jag ju inte njuta av denna gång. Däremot en grym brunch där man kunde beställa allt från olika sorters frittata till grillat nya zeeländskt lamm med tre sorters såser, en otroligt god caesar-sallad, en sallad på zucchini och tryffelolja med grillade jätteräkor, cocos-crème brulee, frukt med yoghurt och vaniljstång osv. Man betalade knappt 150kr sen fick man välja vad och hur mycket man ville. Kocken, en väldig australiensare, gled förnöjsamt runt i den futuristiska lokalen i sin lila kock-outfit. Paret vi åt med, en kinesiska och en fransos, är väl sådär, av någon anledning vill de alltid träffa oss men jag tycker att det är ganska jobbigt, jag bara ler och ler så att det stramar i kinderna medan jag ställer artiga frågor, och de bara sitter där stela som lik och ger mumlande svar med en negativ anstrykning. Tre och en halv timme satt vi där och konverserade, och det berodde INTE i första hand på att vi var så absorberade av diskussionen utan på att det tog ungefär två timmar och fyrtiofem minuter innan de slappnade av, någorlunda. Då hade vi i gengäld riktigt kul. Eftersom de bjöd (enligt kinesisk sed, bjuder den som tar initiativet) får vi vackert bjuda igen någon gång i framtiden. Vem vet... kanske deras upptining håller i sig?

På hemvägen slank vi inom Tiffany (mitt initiativ, dock inte jag som betalade...) och tittade på stooora diamanter. Ungefär en carat hade jag tänkt mig ;) av högsta eller näst högsta renhet. Mannen plockade genast fram sin lilla HP-dator och klickade in priser och bokstavsbeteckningar, misstänker att han tänker göra någon sorts prisjämförelse i Europa.

Men ALLTSÅ jag är en hopplös liten glamourslampa, det här inlägget skulle ju handla om hur glamorös den gångna helgen INTE har varit, och så halkar jag dit igen. Ni får förlåta mig och mina drömmar.

Köttfärskram, G

• Gemma

Glömde #1: Man måste ha socker i köttfärssåsen om det ska bli gott. Och smaka av!

Glömde #2: Vi var på en väldans trevlig kräftfest i lördags, med ovanliga sånger på olika språk och dialekter, frysta kräftor från IKEA (som alltså rest Kina - Sverige tur och retur), egentillverkade hattar (våra svarta med utstickande spröt, klor och knappnålsögon gjorde stor succé) och en avslappnad, internationell skara gäster.

• Lapinette

Min helg har varit superoglamorös. Vi skulle ha åkt ut till skärgården på 40-års fest men ringde och sa att vi inte fick ihop det då vi sett väderprognosen - REGN! Kände mig superunken men vad skulle vi göra? Den festen hade inneburit båt 10:00 från Strandvägen. Sedan skulle vi promenera/besöka en ö i ca 4,5 timma för att sedan ta en liten båt över till väninnans ö 16:00 för fest. Middagen skulle starta 18:00 och 20:45 gick den sista båten hem. På detta så skulle maken upp 05:00 på söndagen för att åka till Tel Aviv. Så när vi såg regnet, ringde vi och sa tyvärr vi kan inte komma.

Istället sov vi jättelänge, speciellt jag som inte ens hade märkt att maken gått upp. Åt en lång frukost och bara slöade omkring i lägenheten tills vi tillslut tog oss i kragen och gick ut i ösregnet. Ned på stan för lite kinesmat, present till brorsbarnen (som vi ska träffa om 2 veckor) och så en bunt dvd-filmer. Sen hem och mysa framför TV'n och göra hemmagjorda pizzor som blev jättegoda!

Igår hade jag en dag för mig själv. Jag städade lägenheten noggrannt, tvättade kläder, jobbade med min presentation jag ska ha idag. Unnade mig dock några saker - en härligt danspass på SATS och lite skitsnack med tjejerna där samt en fransk långfilm.

Det var min oglamorösa helg!

• Gemma

Lapinette, lång, regnig lördag i Stockholm, i sängen... danspass på SATS, handla lite på NK (elelr vad det nu är) - aaaaaah, gimme more more more! Vill ha ditt liv.

Fast... nu börjar det bli RIKTIGT ljuvligt i Shanghai. Blommor överallt, ungefär 25 grader, syrsor, den lille byggjobbaren i magen, långa promenader... wish you were here. Ikväll ska jag ut och äta med en väninna som jag tycker sååå mycket om, tror att jag berättat om henne förr, halv amerikanska, halv syrianska. Tror bestämt att det får bli röda skorna.

Kram, G

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!