Hej på er! Tillbaka från träning, långlunch hos franska väninnan (hon hade gjort sallad med gratinerad St. Maure de touraine, världens godaste chevre!), provencalska gratinerade grönsaker som såg ut som ett stilleben och så chokladfondue till efterrätt. Andra väninnan hade med sig sin numera 4 månader gamla dotter och jag var livrädd som vanligt och vågade knappt peta... och det var ömsesidigt för så fort jag så mycket som tittade på henne började hon gallskrika. typ. Iiih, tjejer, hur ska detta gå?
Gick en sväng på H&M på hemvägen och smygkollade på lite mikroskopiska bodys och strumpor, de har ett OK utbud men lite mer måste jag nog ändå beställa, om den ska matcha mor och far modemässigt ;)
Har också bestämt mig för att inte åka till Sverige i november, trots allt. Tydligen har jag haft fel för mig, man kan köpa både bilbarnstol och det mesta annat här, fast dyrare än hemma pga importskatten (om man vill ha de bra, dvs säkra, märkena alltså). Känns sorgligt att jag nog inte ska få se Europa på nästan ett år. Helt normalt för andra expats men jag har ju unnat mig att åka 4 ggr per år och blivit ganska beroende av det. Samtidigt är jag lite lättad, känns trots allt en smula tröttsamt att resa så långt, ihopklämd i ett säte när kroppen blivit så klotrund. Mamma och pappa är också ledsna men lättade och har lovat att hjälpa till och hämta ut tusen paket på posten (beställer det mesta via nätet, typ andingslarmn och bärsjalar), hämta vagnen när de kommer, shoppa hela apoteket-listan och sen packa och skicka alltihop via Schenker. Smidigt som tusan. Lite besvikna är de för att de inte får betala vagnen och det mesta annat men den här gången vill vi vara vuxna, på riktigt.
Skrubba musslor - uhm, har jag missat nåt? Brukar bara hiva i dem, funkar fint! Eller är min kropp full av gifter nu, som jag inte känner till? Please, enlighten me!
Usch, förhoppningsis, en jättebebis, - skräms inte så. Såklart jag ska få en liten, söt och behändig (men vild) bebis som kan ha de minsta, sötaste kläderna åtminstone ett litet tag. Får försöka att inte svulla de sista månaderna helt enkelt.
Amelle, har du också en fransk make? Känner inga svenska män som är så skointresserade som våra! Däremot otaliga fransoser.
Lapinette: Det finns Crockett & Jones-skor i Stockholm. De är kanske inga dyra rolls royceskor men de är definitivt klassiska och håller fin kvalitet. I alla fall enligt min man. kul med frankrike! Vart ska ni åka?