• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Gemma
    HM bodies är perfekta för de kan man med gott samvete slänga när div konstiga fläckar inte går bort riktigt, dessutom växer de ju så otroligt fort i början så att är galet. Min väninna skojade och sa att det räcker med att jag blinkar så har babyn vuxit ur nått igen... både hon och barnets far är väldigt klädmedvetna med de gav upp, första tiden blev det mycket HM bodies + byxor eftersom de var tvugna att byta kläder 3-4 ggr/dag och om de skulle ha köpt de kläder de ville ha så hade de blivit ruinerade, spec som babyn bara kunde ha varje plagg ett par veckor innan de var för små.
    Dessutom är det väldigt få vuxna klädälskare som kräks ner sina kläder hela tiden. Sen kompletterade de med andra kläder oxå såklart.
    Förstår att det känns tråkigt att inte kunna åka hem, men den resan låter inte helt kul, ihoptryckt som en boll kan inte vara bra! Får det beslutet dig dessutom att stressa av så är det säkert ett bra beslut. Skickar dina föräldrar allt så är ju det löst också, är det dyrt att frakta med schenker till Kina? Det är ju inte ilbud direkt och då brukar det bli billigare... men det låter ändå som ett tungt paket som ska korsa haven.
    VAd det gäller bebisstorlek brukar man kunna få en förvarning om det verkar bli en jättebebis, håller tummarna att du får en liten 2.8-3.0 bebis istället. Klart behändigare när man ska bära runt dem sen om inte annat.
    Vet ni om det blir flicka eller pojke? Eller vill ni inte veta?

• förhoppningsis

Lapinette
    Låter som en kul resa, härligt att de gillar varandra trots att de inte kan prata så mycket.

Amelle
    Vist är det jobbigt att man alltid går upp i vikt massor när man reser, efter min lilla spanien tripp visade vågen +2.2 kg!! Hur kan man gå upp det på 5 dagar? Nästa fråga blir då automatiskt - varför kan man inte gå ner det på 5 dagar igen?

• Lapinette

förhoppning - sedan Margaux "tvingade" på mig att försöka med Southbeachdieten här i somras så har jag faktiskt inte gått upp de 2-3 kilona jag gick ned på 2 veckor. Trots att vi har haft semester och bl a var i Grekland i en vecka. Äter inte helt efter den dieten längre men har den i åtanke och det räcker.

Gemma - måste kännas ledsamt att inte kunna åka hem men visst blir det jobbigare med stor mage. Behöver du inte springa på toa stup i kvarten också?

• förhoppningsis

Låter lovande, vad är det man inte får äta då? Vitt mjöl har jag för mig men det borde vara mer.
    testar viktklubben lite men blir ju bara deppig då mina kurvor pekar uppåt istället för neråt, tänkte att det kunde vara ett kul sätt att prova och skriver man upp det man äter så tänkte jag att det skulle bli bra. Nåja resor räknas inte riktigt...
    Tips emottages tacksamt, nu sitter tom mina strl 36 skjortor snävt

• Lapinette

Hi, hi är det bara storlek 36 som sitter snävt så är det ju inge fara men jag förstår vad du menar. Har själv alltid varit en 36:a.

Margaux tipsade mig om att googla South beach så får du se vad de ordinerar. Jag undvek frukt, potatis, pasta, ris och bröd i två veckor. Normalt så äter jag bacon, ägg och en tomat, naturell youghurt och solrosfrön till frukost. I somras när jag körde den här dieten hårt (2 veckor) så var det lätt att ta sallad till lunch idag blev det en wok med sallad och enbart lite ris. Middag är ju i princip samma sak, kanske en köttbit med ratatouille eller chiliconcarne.

• förhoppningsis

Problemet är att jag har varit en 34 väldigt länge, hoppade upp på 36 för några år sen men kom ner på 34 igen sen men nu sitter 36 snävt. Vill verkligen inte upp till 38, då jag inte är så lång så är det lagom med 36 om den sitter som den ska.
    Synd att jag hittar massa kläder nu som är fina, en underbar Guess klänning tex, men vägrar köpa kläder när jag ser ut så här!
    Ska absolut googla på det, låter ju lovande! Får man äta grönsaker? Vad har de emot frukt eg, har alltid trott att frukt var grunden i all viktnedgång så länge man höll sig ifrån de söta.

• Lapinette

förhoppning - det där med frukt så höll jag bara ifrån det i två veckor. Sen finns det en lista på vilka frukter som är ok, dvs mindre söta. Själv orkar jag inte med några listor och krångel utan drar allt över en kam. Ahhh, glömde en annan viktig sak - ingen alkohol! Den regeln sket jag fullkomligt i och kilona rasade ändå.

• förhoppningsis

Lapinette
    phu visserligen vet jag att alkohol är väldigt kaloririkt men helt utan nått glas vin vill jag inte vara! Ska absolut testa den varianten. Hur mycket gick du ner tot?

hur är det med fullkornspasta?

• Amelle

Semester är det mest förödande som finns för figuren. Men det är så jäkla härligt att frossa i god mat. Jag gör det jämt, och försöker kompensera med träning. Den här sommaren har varit fruktansvärd för min fysiska kondition: sex veckors semester med alldeles för mycket mat och alkohol. Och jag har inte motionerat ett piss eftersom jag varit ute och flängt.

Har aldrig ägt en våg, men nu har jag faktiskt vägt mig en gång i veckan på SATS. Och kan bara konstatera att det mest effektiva för viktnedgång är att vara sjuk: tappade nästan tre kilo på en vecka när jag var förkyld och saknade aptit.

• Lapinette

Jag är träningsnarkoman så det där med träningen har alltid legat varmt om hjärtat för mig. Men när det inte spelar någon roll längre att jag tränar för att få behålla storleken insåg jag i våras att jag var tvungen att göra något åt dieten, för första gången i mitt liv. Har alltid ätit precis vad som hellst och älskar god mat och gott vin.

Vi pratar inte om något jätteras utan ville bara ned till den vikt som jag har haft de senaste 8 åren. Så det var ca 2 kg. Kanske låter det löjligt men jag trivdes inte med mig själv och blir det 2 kg nu så är det lätt att det blir 2 kg nästa sommar. De här extra kilona kom efter bröllopet förra sommaren.

De där två veckorna som jag var benhård var det verkligen INGEN pasta, potatis, ris eller bröd. What ever the color. Jag var stenhård.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!