• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

då kan du vara glad, jag går upp i vikt när jag är förkyld för då ligger jag i soffan och äter glass för det lindrar halsont och så orkar jag inte röra på mig alls.
    Ikväll kommer en väninna på middag så det blir inget gympass idag heller

• Amelle

Det är precis samma här, det handlar bara om ett par kilon som alltid sätter sig på rumpan. Har också alltid ätit precis allt, och mycket, och ändå varit smal. Kan kännas löjligt att hålla på och gnälla om vikt när man inte är överviktig, men för mig handlar det om att jag inte gillar att känna mig ?mjuk? i kroppen. Vill känna mig stark och lätt ju!

• Amelle

Det förra inlägget var till Lapinette, by the way.

Förhoppngsis, jag kan bara inte äta när jag är sjuk. Det är alltid så. Tappar allt sug på mat, det enda som möjligtvis går ner är soppa. Mejeriprodukter går bort när jag har ont i halsen för det känns som om de bara lägger sig som en äcklig hinna. Urk!

• förhoppningsis

Lapinette
    Jag har också alltid kunnat äta allt i enorma mängder utan att det hände något. När jag flyttade hemifrån levde jag på mockarutor och micropopcorn i flera månader utan problem men nått hände! Gillar att träna men det blir inte så ofta som jag skulle önska men det är helt och hållet mitt eget fel, jag är slö! Innan semestern handlade det bara om 3-4 kg jag ville ha bort men nu är det plötsligt 6 vilket är mycket! Hoppas att en del av det bara är "flygkilon" som försvinner om någon dag.

Amelle
    Precis, behöver inte vara trådsmal bara vara fast i kroppen så är jag nöjd. Gymmet i morgon för min del

• Lapinette

Gymmet ikväll för mig! Dock ställde jag mig i kö för pump men nådde inte riktigt ända fram så det får bli dancepasset som jag bokat sedan länge. Är ju bara sååå trött idag men åtminstone inte bakis längre. Det var riktigt illa när jag vaknade imorse.

• Amelle

Förhoppningsis,
    Det är definitivt nåt som bara händer hos de allra flesta av oss förr eller senare. Bara att acceptera tyvärr. (Usch, nu låter jag som min mamma).

• förhoppningsis

Lapinette
    Skulle ha blivit gymmet för mig ikväll men nu kommer en väninna över på middag istället så jag puttar upp träningen till imorgon istället.

Amelle
    Jo tack jag vägrade bara inse att det gällde även mig

• Margaux1

Jag måste slå ett slag till för Southbeach metoden hör jag.....

Alla bantares vän....
    Så här funkar det:
    3 faser, fas 1 är den strängaste och varar i 2 veckor. Då äter man INGEN frukt, begränsat med fibrer och väl valda grönsaker. DEt man äter är magra proteiner, nötter och grönsakerna då...
    Ingen kaffe eller té, no alkohol..
    Här finner du den snabbaste viktnedgången. 2-6 kg kanske beroende på hur mkt du har att tappa. DEt mesta lossnar på magen.
    Fas 2, där äter man flera grönsaker och mera sallad. Endel frukt och magra meieriprodukter, mörk choklad... Ska stabilisera viktminskningen, men du går fortfarande ner. Här kan man hänga en stungd om man vill...
    Fas 3. Sitt nya och bättre liv. Grova kålhydrater(bröd, pasta etc) är ok. Normalisering av dieten.

Googla för att ta reda på vad man äter i de olika faserna!

Gemma, hoppas på en "vanlig" bebis till dig jag... Typ 3-3,5 kg kanske. Ni ska se att ni blir kompisar. Naturen och våra hormoner är ju så fiffiga!!

• Margaux1

Alla,
    Ska tillägga att jag aldrig genomfört denna bantningsmetod, men jag har provat fas 1. och jag är nog mer eller mindre alltid i fas 3 annars, när jag inte ger mig ut på mina kulinariska upptåg...

• Margaux1

Idag ska jag jobba liiite till sen blir det jogging och styrketräning. Nu ska kag äta avokado och tomatsallad i tråd med SB fas 2! hehe

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!