Hej tjejer!
Då... var det en liten paus för att hänga på BT. Jag sitter på jobbet och har just slängt i mig sushi take-away från min favvo kund/rest. Alex. Alltid lika gott och det måste ju vara lova att skämma bort sig lite när man sitter ensam på kontoret!
Allt går i 130 knyck runt mig just nu och det är både stimulerande och vansinnigt slitsamt. Igår jobbade jag till 11.. idag hoppas jag på 9, fast till gengäld var jag hos frisören i morse och fick en ny, fab frisyr och honungsblont hår...
Min helg var som fölger:
Fredag, avslutade eftermiddagen med vinkurs på en exklusiv country club utanför Oslo. Enkel sak men som naturligtvis drog ut på tiden.... Skyndade som en skollad råtta in till centrum igen och årets champagneprovning(ialla fall för mig...). Vi hade en vertikalsmakning med Krug(kungen av Champagne), deras enkelvinmarks Clos du Mesnil (ännu mera kung..). Det var 6 årgångar från 80-talet fram till 96 som släpptes nu (kostar 3600NOK/fl för att ge er en idé).
Underbart, underbart, underbart! Efteråt blev det enkel middag med mera vin och sedan drog vi oss tillbaks i den privata klubben, smakningen hade varit med lite Cristal 99 (Tänk P.Diddy på nattklubb..) och några andra goda viner. Belv lagom sent och lagom fullt!
Lördag, låååång och skän morgon med träning och obligatosiskt helgstädande. Hade middag för några väninnor med riktigt lyckade kombinationer av mat och vin. Vi hade pilgrimsmusslor med blomkålspuré tillsmakt med tryffel. Till den Grand Dame 96. Helstekt entrecotekam från en ras som heter Simmentaler (låter som en ost, ja vet) med hasselnötsrullade Rattepotatisar och kantarellstuvning. Till den serverade jag en Priorat (N/Ö SP) vin som efter ett par vrånga timmar i karaffeln blev jättebra...
Sedan ostfat eftersom vi alla ÄÄLLSKAAAAR ost, och ingen av oss är fransk...
Det blev också en lagom sen kväll med gott sällskap...
Söndagen var det brunch på en restaurang på Aker Brygge med några vänner. Min m2b är relativt motsträvig till att gå dit men nu när hösten kommit och turisterna minskat är det otroligt vackert! DEt var en hel massa god mat och räddade även eftermiddagen när jag inte orkade laga något! Efter träning på eftermiddagen blev det helt enkelt té och macka!