Usch, har vaknat sådär tokigt tidigt igen. Är lite stressad, vet inte varför, men mycket med jobb och bebistankar och alla stundande resor och besök. Nätshopping är typ det värsta man kan göra när man är stressad (har jag beställt rätt storlek? Och var det verkligen DEN och inte DEN jag ville ha)? Som tur är, har jag gjort väldigt sunda köp hittills.
Simmade sexhundra meter igår. Simmar lååångsamt och segt i vanliga fall också, och nu med foglossningstendens kan jag absolut inte ta i med benen. Men glädjande nog har jag knappt kännt av den alls, trots att jag envisas med gym och benpress två ggr i veckan. Powerpromenader verkar vara det absolut värsta. Och det som jag älskar så mycket... men jag är i alla fall tacksam och glad, nu. För allt.
Margaux: Oj, oj, oj. Vad ska man säga... Jag älskar ju champagne men det absolut dyraste och godaste jag smakat var en vintage Dom Perignon (och den var bara några år gammal). Vill testa både Krug och Cristal men det får vänta... av flera skäl. Har i alla fall glädjen att stöta på små franska uddamärken ibland, snorbilliga men riktig goda. Men att dricka en så STOR champagne - vilken lycka! Och ditt hår låter exquisite. Själv måste jag ta ett allvarligt tag i hockeyfrillan, snart. Klippte dessutom mannen igår så han har erbjudit sig att pröjsa.
Amelle: Män och skor... ibland undrar jag om inte min man älskar dem mer än jag. Om han kunde massera mig lika länge som han putsar på sina skor....
Graden av passion förstår man bäst när man betänker att han som artonåring arbetade en hel sommar med att lägga asfalt på vägar. Det var trettio grader redan innan man närmade sig den rykande asfalten. För pengarna köpte han ett par klassiska JM Weston-loafers (gillar dem sisådär idag men han hävdar just det, att de är klassiska). Idag har de fått sällskap av ytterligare ett par Westons, två par konstverk från Berluti och ett par söta, gråblå ökenkängor från Crocket&Jones. Nu väntar han på det ultimata paret: Ett par helt handgjorda, måttbeställda John Lobb-skor, i klassik brogue-modell, baserade på ett par artonhundratalsskor (bara skoblocken i trä går loss på 7000 spänn så ni kan ju tänka er...). Vi tog mått och beställde dem nu när vi var i London, och nu måste han vänta sju månader... och däremellan ta sig till London (från Shanghai!) för en provning!
Idag är det sol och blå himmel med en lätt, brun hinna (=bra). Ska jobba, gymma och äta lunch hos en väninna, dit även fabulous-väninnan kommer med sin lilla dotter. Men dessförinnan, cappuccino + bok i sängen!
Kram, G