• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Idag har jag varit bakishungrig så jag har ätit något konstant. Ska snart iväg och köra ett dancepass och sen blir det bums till Konsum bredvid för att inköpa ingredienser till en Bolognese. Absolut super när man är bakis! Ska sen sjunka ned i soffan, när vinglasen är diskade och bolognesen har puttrat färdigt, och se What about Brian följt av So you think you can dance. Ohhhh, vad jag ser fram emot soffan!

• Gemma

Tja... själv har jag ju då gått upp åtta kilo på fem månader, det ni! Väger nu nästan 63, rekord! Och det känns faktiskt helt okej! Värst var de där sju okynneskilona som kom i början, innan magen. Men sedan dess har jag bara gått upp något enstaka kilo, däremot fått en stor, fin mage. Man får ett annat perspektiv, helt klart. Och jämför sig med andra gravida tjejer... och då mår jag ju väldans bra och känner mig fin och så.

• Gemma

Och girls... tror att den där extra klädstorleken hos de flesta av oss hänger ihop med åldern. Själv tycker jag att det är både och, klart man vill vara perfekt :), å andra sidan ser man lätt lite ihoptorkad ut med tiden om man är väldans smal (som vi ju alla är), ni vet, synliga revben på bröstet och så. Inte så fint när man tänker efter.

• Gemma

Shit, om ett år kommer jag att vara så odräglig att ni inte orkar med mig. Typ "Alltså jag måste då slå ett slag för amningsmetoden, man tappar sexton kilo på en månad och ändå äter man som en HÄST" hehe. Sen får jag sitta här ensam på min allt annat än glamorösa tråd ;)

• Margaux1

Gemma, att bli mamma kommer SÅ före att vara smal och perfekt!
    Vi vill ju inte ha barn med skev uppfattning... Såg ett program om just det med fixerade mammor som skickat över sina matupphäng på sina 5-6 åriga flickor. Hemskt!

Jag tror lagom är bäst!

Tror vi alla är i den perioden på livet där det känns ganska intressant med barn snack.... Vi får glamma lite åt dig med ju!

• förhoppningsis

DÅ borde fas 1 räcka för mig, inser att jag nästan alltid är i fas 3 utan att jag viste om det. MEn från imorgon blir det nystart! Kommer behöva litte peppning från er för att ta mig igenom detta.

Ni Lapinette och Margaux, vad händer om man skulle råka äta lite bröd tex, måste man börja om då igen? Är bortbjuden på middag på lördag... då kommer det nog dessutom bli alkohol. Även om jag lydigt lovar att hålla mig till rött vin.

Gemma, jag ahar alltid tyckt att de supersmala Hollywood mammorna mest är läskiga. Det är så omänskligt på något sätt att se "perfekt" ut 3 veckor efter förlossningen. Det kan inte vara meningen. Mén jag har hört att man går ner massor när man ammar. Fast barn är ju en stor del och om någon kan få glamour i sena vaknätter så är det nog du! Tycker att bara genom att höra om dina babyshopping raider bryts mycket av mina förutfattade meningar om föräldralivet ner.

• Gemma

Usch, jag sover inge bra på mornarna nuförtiden. Thank god för att det finns "napar"... och nu bara MÅSTE jag visa er en av grejerna jag köpte igår... undrar hur man lägger upp på bildsidan?
    "uhm..." mumlade jag till mannen som satt på golvet och jobbade medan vi lyssnade på Lou Barlow. "Jag har hittat en grej men... den är för dyr..." Och mannen, ivrigt lutad över datorn: "Mmmm... men alltså, det är ju viktigast att den är VARM". Vilket på mannenspråket betyder "ja". Och inte "du kan hitta lika varm men ful som styk och strunt i det på H&M, för en sjättedel av priset." Sen gick han utan knot upp klockan 3 för att döda en mygga som terrade mig. "Det är ju viktigt att du sover ordentligt." Vilket jag inte gör... men jag slipper i alla fall bli ihjälbiten.

Just nu gillar jag mannen jättemycket, som ni hör. Känns som om vi är två om allt det läskiga och då blir det med ens roligt. Men jag skulle aldrig, aldrig, som en del väninnor, vilja skaffa barn med vemsomhelst som fanns tillhands.

Margaux: När det gäller kropp och mammaskap och så, vill jag gärna tro att man kan ha både- och. Inom rimliga gränser. Hålla sig sund och vältränad, känna sig pigg, glad - och snygg. Blir så sned på alla som säger "jo, men det viktigaste är väl att barnet mår bra?" När man berättar att man har foglossning eller nåt annat. Nej, det viktigaste är att barnet OCH jag mår bra! Jag har verkligen ingen lust att ligga på soffan i fem månader! Självklart, om jag var tvungen att välja mellan höftont och att det hände barnet nåt så skulle jag ta det tidigare men den diskussionen är liksom så fånig för det har inte med varann att göra. Här i Kina skuldbelägger man mammorna för allt, de får som sagt knappt röra sig, än mindre gå på fest (som jag självklart gör med liv och lust när jag får möjlighet). Avskyr sånt. Och jag tänker göra allt för att kunna träna och hålla mig hyfsat trimmad så långt det är möjligt, före och efter förlossningen. En av de största anledningarna till att vi ska ha hemhjälp faktiskt - sova, träna, umgås och bli glad!

förhoppningsis: Blev glad av dina ord :) Tror att man blir väldigt trött precis i början men sen ska jag fasicken ha kul. Samla ihop väninnor med knoddar och göra små daytrips och så.

I alla fall... blev så deppig av tanken på att inte få andas ren luft på ett år (uteblivet sverigebesök) att vi har bestämt att åka någon vecka till en paradisö i november! Thailand ligger ju bara ett stenkast härifrån. Har någon av er varit där? Vore väldigt tacksam för tips på paradisstränder utan barnprostitution och ficktjuvar och tingeltangel och feta tyskar som en rad av strandade valar.

Och mannens kompis aka filmmakare (han tänker i alla fall på sig själv som kortfilmsregissör, fast han jobbar på en liten TV-kanal i Paris som BARA sänder travlopp) aka odräglig singelkille terrible ska komma och våldgästa oss, inte sju dagar som är vår (min) maxgräns, men åtta. I början av oktober. Och mannen ska vara borta mesta delen av tiden och jag ska då vara hemma. I vår tvåa. Fortsättning följer...

• förhoppningsis

gemma jag har varit i både thailand och malaysia tipsar gärna om bra ställen

smiter till jobbet nu, återkommer strax

• Amelle

Guten Morgen!

Förhoppningsis: Duktig du är som bestämt dig! Jag skulle nog aldrig klara mig igenom fas 1 eftersom jag är koffeinknarkare. Skulle framförallt inte vilja utsätta min omgivning för den pärsen. Men det verkar ju som om det finns ena riktiga proffs här på tråden som kan bistå dig med lite hjälp.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!