Usch, jag sover inge bra på mornarna nuförtiden. Thank god för att det finns "napar"... och nu bara MÅSTE jag visa er en av grejerna jag köpte igår... undrar hur man lägger upp på bildsidan?
"uhm..." mumlade jag till mannen som satt på golvet och jobbade medan vi lyssnade på Lou Barlow. "Jag har hittat en grej men... den är för dyr..." Och mannen, ivrigt lutad över datorn: "Mmmm... men alltså, det är ju viktigast att den är VARM". Vilket på mannenspråket betyder "ja". Och inte "du kan hitta lika varm men ful som styk och strunt i det på H&M, för en sjättedel av priset." Sen gick han utan knot upp klockan 3 för att döda en mygga som terrade mig. "Det är ju viktigt att du sover ordentligt." Vilket jag inte gör... men jag slipper i alla fall bli ihjälbiten.
Just nu gillar jag mannen jättemycket, som ni hör. Känns som om vi är två om allt det läskiga och då blir det med ens roligt. Men jag skulle aldrig, aldrig, som en del väninnor, vilja skaffa barn med vemsomhelst som fanns tillhands.
Margaux: När det gäller kropp och mammaskap och så, vill jag gärna tro att man kan ha både- och. Inom rimliga gränser. Hålla sig sund och vältränad, känna sig pigg, glad - och snygg. Blir så sned på alla som säger "jo, men det viktigaste är väl att barnet mår bra?" När man berättar att man har foglossning eller nåt annat. Nej, det viktigaste är att barnet OCH jag mår bra! Jag har verkligen ingen lust att ligga på soffan i fem månader! Självklart, om jag var tvungen att välja mellan höftont och att det hände barnet nåt så skulle jag ta det tidigare men den diskussionen är liksom så fånig för det har inte med varann att göra. Här i Kina skuldbelägger man mammorna för allt, de får som sagt knappt röra sig, än mindre gå på fest (som jag självklart gör med liv och lust när jag får möjlighet). Avskyr sånt. Och jag tänker göra allt för att kunna träna och hålla mig hyfsat trimmad så långt det är möjligt, före och efter förlossningen. En av de största anledningarna till att vi ska ha hemhjälp faktiskt - sova, träna, umgås och bli glad!
förhoppningsis: Blev glad av dina ord :) Tror att man blir väldigt trött precis i början men sen ska jag fasicken ha kul. Samla ihop väninnor med knoddar och göra små daytrips och så.
I alla fall... blev så deppig av tanken på att inte få andas ren luft på ett år (uteblivet sverigebesök) att vi har bestämt att åka någon vecka till en paradisö i november! Thailand ligger ju bara ett stenkast härifrån. Har någon av er varit där? Vore väldigt tacksam för tips på paradisstränder utan barnprostitution och ficktjuvar och tingeltangel och feta tyskar som en rad av strandade valar.
Och mannens kompis aka filmmakare (han tänker i alla fall på sig själv som kortfilmsregissör, fast han jobbar på en liten TV-kanal i Paris som BARA sänder travlopp) aka odräglig singelkille terrible ska komma och våldgästa oss, inte sju dagar som är vår (min) maxgräns, men åtta. I början av oktober. Och mannen ska vara borta mesta delen av tiden och jag ska då vara hemma. I vår tvåa. Fortsättning följer...