• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Gomorron gomorron!
    Ujujuj, gårdagens restaurangbesök var verkligen något utöver det vanliga. Nya Pontus på Brunnsgatan rekommenderas varmt!
    Började med schyst barhäng, sen ner i matsalen vars inredning jag gillade MYCKET. En amuse bouche som smälte i munnen, söta små skrin med visdomsord i på bordet, fantastiskt vin och kanske den bästa service jag upplevt. Någonsin. Kanske hade vi tur, men tjejen som serverade oss var oerhört proffsig, vänlig och serviceminded.
    Och så maten. Rätterna finns i S/M/L så man sätter själv ihop menyn. Kantareller som smälte i munnen, purjuinlindade små forellbitar, pyttesmå potatsischips till "förrätt". En perfekt halstrad Hjälmaregös med sparrispotatis och hummerbitar, örtskum och en söt liten hummerkorv.
    Och så ett par mojitos med färsk röd chili till eferrrätt, hehe. Vi satt till bords i fem timmar, mycket vin blev det.

Och så var det så fantastiskt trevligt sällskap. Med ökad promillehalt i blodet kom de fantastiska idéerna till hur vi tre ska spöa skiten ur alla killar som dominerar medievärlden och därmd nå framgång och rikedom. Vi får väl se om vårt produktionsbolag blir verklighet, men igår verkade alla idéer helt geniala, hum hum.

(Mindre genial var jag när jag drog vidare till Riche och mötte upp några andra polare, hemskt och trångt och tinnitus)

Summa summarum: en fantastisk kväll som jag kan leva på länge!

• Amelle

Tråkigt väder i Stockholm och jag skolkar från det jag borde göra, dvs. flänga runt och plocka upp saker hos skräddare, guldsmed och inramare. Men tvätten slipper jag inte ifrån.
    Ikväll middag med två kompisar hemma hos en av dem. Imorgon hänga med min mamma, antingen utställning i stan eller ut och fixa på torpet. Så ser mina helgplaner ut.

• Amelle

Lapinette, den där kompotten lät smarrig! Vilken ostaffär är det?

• Amelle

Och grönt te med poppat ris?! Låter iofs bra för jag tycker alltid att mitt blir bittert, även om jag inte låter det dra så länge. Måste undersökas!

• Amelle

Hehe Gemma, när du säger att du testat 12 dubbla espresso om dagen kommer jag att tänka på en artikel i nån av blaskorna nyligen. En tjej som jobbade på kafé fick åka akut till sjukhus sedan hon dragit i sig något liknande. Koffeinöverdos med hjärtklappning, svettningar och illamående.

• Lapinette

Amelle - ditt restaurangbesök lät helt gudomlig. Ska absolut spara Pontus till ett bra tillfälle, när vi känner att vi ska vara extra snälla mot varandra.

Vaknade till sol och tänkte, idag blir det stadspromenad. Gå runt Södermalm eller Kungsholmen, stanna och ta en fika och njuta av den klara höstluften. Hann bara sätta foten på golvet så kom de mörka molnen . Efter frukost, en del tid framför datorn har vi äntligen kommit så långt att vi duschat och ska ta oss ned på stan. Maken har fått för sig att han ska ha ett superproffsigt headset som han kan använda på sina resor med jobbet och jag ska leta fotoalbum. Har fått den första omgången kort från Crimson. Är jättenöjd! Har du petat ned ett antal hundra foton till som ska iväg. Är nu klar med hela 2005 .

Amelle - kompotten samt ost och spröda "kex" inhandlades på Vasastans Ost som ligger på St Eriksgatan. För oss är det bara runt knuten men på något vis missar vi alltid deras öppettider.

• Gemma

Amelle: Fast jag drack "bara" tolv dubbla EN dag... och mådde lite märkligt efteråt måste tillstås ;) Men oj vad konstiga grejer man utsätter sig för, i tjänsten! vi hade en liknande fråga uppe för ett tag sedan har jag för mig, men vill ändå fråga dig: Vad är det knäppaste ju gjort för att du fått betalt för det? I mitt fall är espressotesten bland det högsta på listan, tillsammans med att åka Fritt Fall på Gröna Lund (rescension) - det var det jävligaste jag varit med om! Uhm... just det, försökte pruta på dammsugare också, på elgiganten. Gick mindre bra.

• Gemma

Lapinette, vad glad jag är att bilderna blev lyckade, annars hade jag nog känt mig en smula skyldig efter min massiva reklamkampanj ;) Din mat låter f.ö. alltid otroligt god, och du påpekar hela tiden att du inte är bra på att laga mat... yeah, right. Krusidullfri mat möjligtivs, men rackarns vad gott det låter.

Och nu ska vi gå på thairestaurang, jaaa!

• Lapinette

Jag tycker om mat men lagar gärna enkelt!

Åka fritt fall, superhärligt! Först njuta av utsikten och sen iiiiiii...i några sekunder tror man att man ska dö och sen tar det slut, aldeles för tidigt. När vi var på Tivoli i maj så köpte vi åkband och däribland åkte vi berg- och dalbanan 2 ggr och så fritt fall så klart. Älskar när det kittlar i magen men klarar däremot inte av saker som snurrar, blir så illamående.

Nej, nu har vi tagit lite lasagne till lunch och ska äntligen ge oss ut på stan.

• Amelle

Jag gillar också Fritt Fall och alla sorters läskiga karuseller. Men klarar inte av Pariserhjul, de känns alltid så rackliga, som att de ska blåsa sönder vid minsta vindpust.

Kommer faktiskt inte på nåt sjukt jag gjort i jobbet. I wish! Men inga roliga tester som du berättar om, Gemma. Skriver du nåt nu?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!