Gomorron gomorron!
Ujujuj, gårdagens restaurangbesök var verkligen något utöver det vanliga. Nya Pontus på Brunnsgatan rekommenderas varmt!
Började med schyst barhäng, sen ner i matsalen vars inredning jag gillade MYCKET. En amuse bouche som smälte i munnen, söta små skrin med visdomsord i på bordet, fantastiskt vin och kanske den bästa service jag upplevt. Någonsin. Kanske hade vi tur, men tjejen som serverade oss var oerhört proffsig, vänlig och serviceminded.
Och så maten. Rätterna finns i S/M/L så man sätter själv ihop menyn. Kantareller som smälte i munnen, purjuinlindade små forellbitar, pyttesmå potatsischips till "förrätt". En perfekt halstrad Hjälmaregös med sparrispotatis och hummerbitar, örtskum och en söt liten hummerkorv.
Och så ett par mojitos med färsk röd chili till eferrrätt, hehe. Vi satt till bords i fem timmar, mycket vin blev det.
Och så var det så fantastiskt trevligt sällskap. Med ökad promillehalt i blodet kom de fantastiska idéerna till hur vi tre ska spöa skiten ur alla killar som dominerar medievärlden och därmd nå framgång och rikedom. Vi får väl se om vårt produktionsbolag blir verklighet, men igår verkade alla idéer helt geniala, hum hum.
(Mindre genial var jag när jag drog vidare till Riche och mötte upp några andra polare, hemskt och trångt och tinnitus)
Summa summarum: en fantastisk kväll som jag kan leva på länge!