• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Strålande höstdag i Stockholm och jag sitter på jobbet och käkar frulle, efter att ha varit på ett tidigt pump-pass. Känner mig efter denna start mycket nöjd med mig själv. I dag har jag en helvetiskt massa jobb att göra, eftersom vi åker på kick-off imorgon. Två dagar i en liten stuga i skogen, och ingen aning om vad som står på programmet.

Lapinette, hur känner du inför IVF:en? Måste vara en känslomässig berg-och-dalbana, i alla fall vad jag hört. Håller tummar och tår för att ni ska lyckas.

Bra tips du fått Gemma, verkar ju helt fantastiskt det där. Åh vad jag är avundsjuk, men i år blir det till att fira jul hemma. I fjol var det bara jag och pojkvännen i Mexiko, när han precis flyttat dit. Men i år blir det svensk jul, var och med vems familj är ännu oklart. Vi har tidigare firat isär eftersom våra familjer bor i olika delar av landet, men det känns liksom inte aktuellt nu när vi har ett distansförhållande som heter duga.

• Lapinette

Amelle - har också alltid firat julen isär. Han hos sin familj och jag hos min. Men eftersom vi gifte oss i fjol tyckte vi att nu får det vara slut på det, nu är ju vi en familj så i fjol firade vi med min familj i vår nya lägenhet. I år blir det att åka till Frankrike då vi har sagt vartannat år.

Gällande IVF så hade jag självfallet hoppats på att slippa detta. Det som blir skönt är jag nu kommer att fokusera på det där äggplocket och återföringen som kommer att ske någon gång i mitten av november och behöver inte under hela oktober jaga ägglossning, tidiga mornar på Sophiahemmet etc. Sen har jag ju ingen aning om hur jag kommer att må under resans gång. Under nedregleringen sätts jag i klimakteriet och jag håller bara tummarna att det är ärftligt då min mamma knappt kände av den. Som sagt, en resa jag helst hade sluppit men som jag ändå tycker är självklar att vi ska göra nu när vi försökt med allt annat. Hade jag varit yngre hade jag låtit tiden ha sin gång men ack tid är det jag inte har vid fyllda 37 år.

Åhhhh visst skiner solen idag! Hurra, för vi ska flyga luftballong. Håller tummarna att de elaka molnen inte kommer för sent, sent ikväll. Ska ringa luftballongsfirman 2 timmar innan avfärd (15:00) för att se om det blir av eller ej. Hoppelihoppas!

• förhoppningsis

Gemma
    Skönt att höra att ni inte blåst bort, även om ni får vänta ytterligare ett par timmar tills det värsta är över.
    Boendet på Perenthian såg mysigt ut! Ni valde verkligen rätt ö! Kommer inte exakt ihåg vilket av ställena som var Tuna för det är den mer bebyggda stranden. Men det såg mysigt ut. På kartan ser det ganska långt ut att gå till viken jag pratade om vid coral wiew, men det tar bara ca 5 minuter och vi föredrog den stranden för den är mycket lugnare, ligger bara 2 resorter på den sidan ön och vid bukten bara en enda. Man får gå förbi båtpiren för att komma dit, finns en trätrappa / "bro" över.
    Ert val av hotell på Langkawi skiljer sig nog en hel del från det på perenthian, tur att ni besöker dem i den ordningen, annars hade ni nog tyckt att det vore väldigt spartanskt...

Även på perenthian har de bokbytarhyllor, finns 1 på er strand om inte fler... utbudet är inte enormt men jag brukar se det som en möjlighet att läsa sånt jag inte skulle ha läst annars. ÄR en bokslukare av stora mått, på öar där det mest är sol och bad och slappa går det 1 per dag.

Har också en kompis som åker överallt utan att behöva kolla priser, bor dessutom alltid på all inclusive och lämnar knappast området. Tycker det är hemskt!! De ser ju inget, upplever inget, träffar inte lokalbefolkningen osv. Ok på ett par ställen runt om i världen så är det all incusive som gäller, där vi var på zanzibar tex när det inte fanns någon annanstans att gå på kvällarna är det en sak, men att ha det även i länder där man kan vara ute på kvällarna, nätterna och det finns ett utbud av restauranger i närheten - det förstår jag bara inte!

Ja idag är det verkligen fint väder ska nog ta en långpromenad idag igen, gäller att passa på!

Amelle
    kul med kickoff, vet du vart ni ska ens?

• Gemma

Bara någon timme kvar tills tyfonen är över oss, spännande! Än märks inte mycket. Passade på att göra lite saker på morgonen, gick och tränade, handlade mat som ska hemlevereras i eftermiddag, unnade mig sedan en entimmes head and shoulder-massage, mmm! När jag lagade lunch landade en liten ödla på min fot. Snacka om att jag blev skraj! Lyckades sedan fånga den i en kastrull, efter lång och mödosam jakt men innan jag släppte den i den översvämmade trädgården tog jag ett par bilder. De har otroligt söta fötter!

Lapinette, håller alltjämt tummarna för er. Se till att njuta av livet under tiden, vila, ät gott, inga vilda kolhydratdieter nu ;) kroppen behöver extra underhudsfett för att klara av att göra en människa till.

Vår malaysiaresa är så gott som bokad nu, har till och med reserverat en liten cab som vi kan fräsa runt Langkawi med. Längtar tokigt mycket. förhoppningsis, ska se till att skriva ner all din info så att vi inte missar de bästa stränderna.

Julen har jag och mannen alltid firat ihop, med familjer i Frankrike, Stockholm, Skåne och Tyskland och oss där vi är, blir det ett evigt pysslande för att få ihop det. Men så kul! De flesta gånger har vi varit i Skåne, några gånger har delar av hans familj rest dit; ett år åkte hela min sida av familjen till Saltis där brorsan bor och så bodde vi allihop på Grand Hotell. Och under den deppiga jul då han bodde i Kina och jag i Stockholm ville vi ju bara vara ifred så vi låste in oss på Gimo Herrgård, själva. Julen är helig för mig! I år ska vi sitta här själva, i ett land som inte firar jul. Få se hur det blir...

Kram, G

• förhoppningsis

Vi brukade ha ett väldigt hektisk julfirande, först jullunch hos hans föräldrar i Saltis och sen julmiddag hos mina i Nacka... nu när jag inte har några föräldrar längre så kommer vi tillbringa hela julen i saltis hos hans föräldrar. På annandagen äter vi middag med min bror och hans sambo...

Lapinette
    ni kommer få en underbar flygtur över staden, hoppas att det fortsätter hålla i sig med vädret! Flög ballong en tidig morgon för många år sen, det var en riktig upplevelse!
    Se nu till att ta hand om dig ordentligt under tiden, hitta på massa trevliga saker så ni kan försöka tänka på annat.

• Gemma

JA Lapinette, ha en underbar flygtur (utan tyfoner)! Kram!

• Gemma

Eeeeh... okej... nu säger det att tyfonen troligen inte längre är en tyfon utan bara en tropisk storm, när den kommer hit... vid midnatt. Antiklimax.

• förhoppningsis

Gemma
    kom att tänka på en sak, när ni åker ut till Perenthian från flygplatsen så är det antagligen buss första biten till en liten håla som mest består av en restaurang för de som väntar på båten över till Perenthian. Var inte hungriga när ni åker, maten på det stället tyckte jag var oätlig!! Men det kanske var för att jag inte var van vid smakerna, men den var lokal och tydligen väldigt kinesinspirerad, men verkligen inte god!

• Amelle

Skulle också vilja vara ute på en långprommis i det underbara vädret! Shit, sådana här dagar gillar jag faktiskt hösten (lite grann i alla fall). Det ser ju onekligen ut som om vädret är helt perfekt för en ballongtur, vill ha en rapport sen om det är bra eller bara läbbigt!

Den så kallade kick-offen ska ske i en kollegas lilla sörmländska sommarstuga. Bastu- och sjöbad blir det, tror jag. Och räknar med god mat och gott bröd, har en duktig hobbykock och en MYCKET passionerad brödbagare som står som programansvariga.

Ikväll blir det världens godaste köttbullar (näst efter mina egna) med gräddsås på Tranan tillsammans med ett par kompisar.

Aaah, en gottegris som jag har mycket smarrigt att se fram emot, m.a.o.

• förhoppningsis

Jag gillade verkligen ballongflygningen!! Inte läskigt alls men kändes lite konstigt när vi skulle "gunga ner" den för landning, en riktig upplevelse!!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!