Bara någon timme kvar tills tyfonen är över oss, spännande! Än märks inte mycket. Passade på att göra lite saker på morgonen, gick och tränade, handlade mat som ska hemlevereras i eftermiddag, unnade mig sedan en entimmes head and shoulder-massage, mmm! När jag lagade lunch landade en liten ödla på min fot. Snacka om att jag blev skraj! Lyckades sedan fånga den i en kastrull, efter lång och mödosam jakt men innan jag släppte den i den översvämmade trädgården tog jag ett par bilder. De har otroligt söta fötter!
Lapinette, håller alltjämt tummarna för er. Se till att njuta av livet under tiden, vila, ät gott, inga vilda kolhydratdieter nu ;) kroppen behöver extra underhudsfett för att klara av att göra en människa till.
Vår malaysiaresa är så gott som bokad nu, har till och med reserverat en liten cab som vi kan fräsa runt Langkawi med. Längtar tokigt mycket. förhoppningsis, ska se till att skriva ner all din info så att vi inte missar de bästa stränderna.
Julen har jag och mannen alltid firat ihop, med familjer i Frankrike, Stockholm, Skåne och Tyskland och oss där vi är, blir det ett evigt pysslande för att få ihop det. Men så kul! De flesta gånger har vi varit i Skåne, några gånger har delar av hans familj rest dit; ett år åkte hela min sida av familjen till Saltis där brorsan bor och så bodde vi allihop på Grand Hotell. Och under den deppiga jul då han bodde i Kina och jag i Stockholm ville vi ju bara vara ifred så vi låste in oss på Gimo Herrgård, själva. Julen är helig för mig! I år ska vi sitta här själva, i ett land som inte firar jul. Få se hur det blir...
Kram, G