• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Gemma - idag är det en lång artikel i DN På Stan om just det äkta kinesiska köket och varför man serverar den där andra sörjan på svenska kinakrogar.

Så det blev ingen tyfon! Vet att makens företag stängde igen kontoret borta i Asien pga tyfonen. Skönt att ni slapp men jag förstår samtidigt besvikelsen.

Och jag la upp lite bröllopsbilder på min sida. I know, loooong time ago men jag blev lite nostalgisk igår kväll när jag satt här.

• förhoppningsis

Gemma, kommer inte in i ditt bildgalleri... kommer dock in i Lapinettes, Vad fina ni var Lapinette

• Lapinette

Gemma - du har nog glömt att klicka att vi ska få se bilderna. Jag gjorde detsamma igår.

• Amelle

Kom precis inflängande till jobbet, efter en lat morgon. Fixa med det sista som måste göras innan bussen kommer och plockar upp oss. Åh, det ska bli så skönt att komma ut i skogen. Vi blir tolv stycken, tror att jag och en till är yngst (27) och den äldsta är väl typ 40. Gillar faktiskt allihopa, och nu har vi ett par nya medarbetare som man knappt hunnit prata med för all stress. Perfekt tillfälle att lära känna dem lite mer!

Angående trevliga restauranger så gillar jag verkligen bistrostuket, typ Tranan eller Mäster Anders. Har inte varit på Republik än, sist vi försökte fanns det inga bord. Men när fästmannen var hemma sist så testade vi Bistro Bobonne, kökschefen där jobbade tidigare på Grands franska matsal. Vi blev jättenöjda, god, enkel mat, en krispig Chablis och så Châteauneuf-du-Pape till hjortsteken.

Gemma, min kille är alltså svensk och jobbar för ett stort, svenskt företag. Hans bas är Mexiko City, men han flänger för det mesta runt hela Latinamerika. När han fick detta jobberbjudande så var det bara WOW, men jag hade ingen lust att haka på eftersom jag älskar mitt jobb här. Vi sa att vi skulle ge det ett år på distans, och nu har han bett om förflyttning. Han kan tänka sig att komma hem till Stockholm, men nu är det jag som börjar längta utomlands. London finns i tankarna, liksom HK. Allt vi vet är att nästa grej gör vi ihop!

• Amelle

Oj vad god din middag lät Lapinette! Kollade också in era bröllopsbilder, superfina. Vem är det som tagit dem? Ni ser verkligen strålande ut.

Margaux, Toscana, sen Spanien, härligt härligt. Var nånstans i Spanien ska du?

• förhoppningsis

Lapinette
    Å vad tråkigt med inställd flygning! Men det känns ju bra att de har ett säkerhetstänkande iaf. Ingår det inte nått drickbart efter ni har flugit? Vi fick Frexinet precis som Gemma...
    men det lät som om ni fick en trevlig kväll ändå. De borde ju flyga ett par veckor till - eller?

Margaux
    Härligt att åka på en riktig vinresa med likasinnade vänner, låter som en perfekt semester tycker jag. Även om det tär på krafterna att vara reseledare... får vila upp dig i Spanien sen!
    Björnbärssylten blev helt underbart god. Gjorde den på lite annat sätt iår mot vad jag brukar göra, kul med omväxling.

Gemma
    snacka om antiklimax, här har du gått om mentalt förberett dig på ett jätteoväder så blåser det bara lite mer än vanligt... nåja får vara glada för ruckelinnehavarnas skull, deras bostäder står kanske kvar nu. Måste kännas tryggt att bo i ett hus som har stått så pass länge, borde ju tyda på att det är stadigt.
    Slemmig sörja var nog annars ett mycket passande begrepp för det som serverades på denna "restaurang" sönderkokta vitkålsblad tror jag var en av ingredienserna, misshandlag äggplanta en annan. Då äter jag faktiskt mycket hellre den svenska varianten. Vi åt 1 påse chips var som de sålde och något som var som honungsdoppade riskakor som vi hade köpt på tågstationen. Vi åkte tåg ner genom thailand, gick över gränsen till Malaysia och kom från andra hållet då det här är väldigt nära gränsen.

• Lapinette

Amelle - ser att vi absolut har samma smak på vin. Älskar nämligen Chablis och har ett antal Chateauneuf du Pape i klädkammaren (ska skaffa vinkyl!). Ska försöka lägga Bistro Bobonne på minnet. Ni som bor i Vasastan måste väl ha varit på Stockholms Matvarufabrik? Ett trevligt ställe...som kräver en liten promenad från Odenplan. Sen så har vi ju Musslan vid Vasaparken när längtan efter moulles blir för stor.

Både jag och Gemma är mästare på distansförhållanden. Själv har jag flängt mellan Cannes och Stockholm och innan dess Österrike. Helt otroligt nog fick maken erbjudande om att flytta hit precis i samband med vårt bröllop. De stängde ned kontoret i Nice och öppnade ett här istället. Himla tur för ingen av oss ville flytta utan jobb.

• Gemma

Hej vänner, igen!

förhoppningsis, måste fråga dig en grej nu, blir lite orolig... hotellet vi skulle boka på Perenthian har stängt för monsunsäsong, från den 1 november. Kommer det att regna hela vår semester, tror du? Och nu måste jag hitta ett annat hotell :(

Kram, G

• förhoppningsis

Amelle
    Om du inte har varit på republik ännu så borde du prova det, var där förra vintern och det var jättetrevligt, fast annan atmosfär än tranan.
    Ha det jätte trevligt i skogen!!!

Amelle och Lapinette
    Även jag gillar chablis, har tyvär inte garderoben full av vin - även om jag gärna skulle vilja får det inte plats...

• Lapinette

förhoppning - vi hade hela bilen full med dyrgripar när vi flyttade upp från Cannes i fjol. Besökte en del vinmässor utanför Nice och köpte då på oss lådvis samt besökte en del vingårdar i Provence. Gjorde ju även stopp i Beaune på vägen upp till Stockholm. Så ja totalt hade vi nog 70 flaskor i bilen och de mindre dyra fick gå med övriga flytten. Igår när vi öppnade Bourgognen så satt maken och suckade. En anledning till att flytta tillbaka till Cannes - vinet! Håller med men jag hittade en annan anledning som slår högre - vädret och möjligheten att vara ute i naturen året om!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!