Kom precis inflängande till jobbet, efter en lat morgon. Fixa med det sista som måste göras innan bussen kommer och plockar upp oss. Åh, det ska bli så skönt att komma ut i skogen. Vi blir tolv stycken, tror att jag och en till är yngst (27) och den äldsta är väl typ 40. Gillar faktiskt allihopa, och nu har vi ett par nya medarbetare som man knappt hunnit prata med för all stress. Perfekt tillfälle att lära känna dem lite mer!
Angående trevliga restauranger så gillar jag verkligen bistrostuket, typ Tranan eller Mäster Anders. Har inte varit på Republik än, sist vi försökte fanns det inga bord. Men när fästmannen var hemma sist så testade vi Bistro Bobonne, kökschefen där jobbade tidigare på Grands franska matsal. Vi blev jättenöjda, god, enkel mat, en krispig Chablis och så Châteauneuf-du-Pape till hjortsteken.
Gemma, min kille är alltså svensk och jobbar för ett stort, svenskt företag. Hans bas är Mexiko City, men han flänger för det mesta runt hela Latinamerika. När han fick detta jobberbjudande så var det bara WOW, men jag hade ingen lust att haka på eftersom jag älskar mitt jobb här. Vi sa att vi skulle ge det ett år på distans, och nu har han bett om förflyttning. Han kan tänka sig att komma hem till Stockholm, men nu är det jag som börjar längta utomlands. London finns i tankarna, liksom HK. Allt vi vet är att nästa grej gör vi ihop!