• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Godermorgon i tråden.
    Precis nykommen till jobbet med en dubbel cappuccino från stans bästa kaffebar. Lugnt och skönt och tyst. Verkar som att det är flera av oss som är uppstressade och har problem med sömnen. Usch, det bådar inte gott inför framtiden, sömnproblem blir ju bara värre och värre med åren, läste jag i någon undersökning (ja, nu låter jag som en tant). Kanske borde man börja meditera eller nåt för att finna det inre lugnet. Nä men allvarligt så vore det väldigt skönt att bara kunna koppla bort alla oväsentligheter och fokusera på en sak i taget. Som att skriva uppsats. Eller sova.

• Gemma

Amelle, cappuccino från Sosta :) ? Heaven!

How about if we alla skippar glamourstressen och gör om detta till en tråktråd? Jag börjar. Har släpat shoppingpåsar med kycklingdelar genom ovädret, balanserande ett paraply i näven , medan äckliga cityjeepar skvätt ner mig på pin kiv.
    Var precis och lunchade med en väninna, en kinesisk tjej som är en fd. kollega till en av mannens franska vänner. Hon är... snäll, men vi har liksom ingen connection. Efter ett år av ursäkter kände jag mig i alla fall nödd att träffa henne och det var helt OK. Hon ställde frågor och jag svarade. Lite enahanda. Intalar mig att hon ruvar på oanade djup som kommer att lockas fram med tiden (och frågor).
    Regnet vräker ner, och då menar jag vräker på ett tropiskt vis som får alla mina tidigare shanghai-regn att kännas som små skurar. Fick ett katastrof-SMS av mannen: Ikväll blir det tyfon, 170 sekundmeter! Jag får alltså inte gå ut för mannen, själv tänker han i vanlig ordning stanna på jobbet god knows hur länge. Så han kan ändå inte kolla mig. Nåja, ingen risk att jag traskar runt i ovädret, tänkte gå och simma nu efter min nap, men det är ju bara på andra sidan gatan.
    Hittade billiga flygbiljetter till Kuala Lumpur via travellink och det gjorde mig glad.

Men förhoppningsis: Jag hade fel för mig, det är betydligt billigare OCH snabbare att ta sig till Thailand. Fast nu blir det Malaysia ändå, har kärat ner mig i Perhentian island plus den där dyyyyra resorten på Langkawi. Misstänker att vi får ta nåt lokalflyg däremellan..?

Kram. G

• Gemma

Amelle: Simning i lugn miljö är oerhört avkopplande. Har alltid hatat att simma men nu har jag liksom blivit tvungen och det är faktiskt inte alls dumt.

• Gemma

Mer sovtips från en som ju då uppenbarligen inte sover: Stänga datorn två timmar innan man lägger sig. Läsa tråkig bok typ Sara Stridsberg.

• Lapinette

Här har ni en som inte har problem med sömnen. Sover superskönt och tungt och vill absolut inte gå upp på mornarna. Jag måste verkligen bli superjagad och speedad för att få problem med min sömn. Är känd för att kunna sova var som helst, hur som helst och snabbt. Har nog ärvt det från min mor men hon är några snäpp värre. Däremot har jag en make som kan vandra upp på nätterna för att han inte har någon ro i kroppen. Bad honom igår (efter ett par nätter med uppgång) att ta magnesium. Det hjälper mot stress och är bra för sömnen. I natt sov han hela natten!

Vi är långt ifrån vita stränder och klart vatten. Inväntar den månatliga så vi kan ringa min läkare och sätta igång IVF-processen. Sen fram emot det men skräckblandad förtjusning. Tänk om det inte funkar?!

Istället för vita stränder så blir det förhoppningsvis en tur upp i himlen imorgon. De har sagt att det ska bli fint väder men smhi kan man ju inte riktigt lita på så vi får väl se men vi är inbokade för luftballong imorgon eftermiddag. Hoppas, hoppas, hoppas!

Sen på torsdag kväll bär det av till Frankrike och en helg med släkten. Min mamma + gubbe ska ju med och på deras önskelista stod en dag i Luxemburg. Det blir att vandra omkring där på fredag, kanske besöka zoo med brorsbarnen på lördag och söndagen är vikt för de berömda släktlunchen. Vad som är superbra med att ha mamma med sig är att denna gång blir det bara EN släktlunch!

• Amelle

Mmm, Sosta blir det ibland. Men nu snackar jag om en nyöppnad pytteliten bar på Upplandsgatan, mycket lägligt på min promenadväg till jobbet. Killen som har det är en passionerad kaffeälskare som gärna föreläser. Man får välja mellan olika rostningar och kaffesorter innan han mal, mums mums. Och så har han härliga handgjorda praliner och annat smarrigt. Det är nog det första stället jag är riktig stammis på.

• Gemma

Sorry, 180 km/ h är tyfonen, inte 170 sekundmeter, hehe.

• Lapinette

Amelle, vart på Upplandsgatan? Inte för att jag dricker kaffe men maken gillar ju riktigt gott kaffe (köper bara italienskt) och ibland promenerar han ned till jobbet (Centralstation).

• Amelle

Om man kommer från Odenplan så är det precis innan Tegnérlunden, på vänster sida. Primafila heter stället. Måste provas om din man är en kaffeälskare!

• Amelle

Gemma, sak samma. Det kommer blåsa MYCKET i alla fall. :)

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!