Amelle, cappuccino från Sosta :) ? Heaven!
How about if we alla skippar glamourstressen och gör om detta till en tråktråd? Jag börjar. Har släpat shoppingpåsar med kycklingdelar genom ovädret, balanserande ett paraply i näven , medan äckliga cityjeepar skvätt ner mig på pin kiv.
Var precis och lunchade med en väninna, en kinesisk tjej som är en fd. kollega till en av mannens franska vänner. Hon är... snäll, men vi har liksom ingen connection. Efter ett år av ursäkter kände jag mig i alla fall nödd att träffa henne och det var helt OK. Hon ställde frågor och jag svarade. Lite enahanda. Intalar mig att hon ruvar på oanade djup som kommer att lockas fram med tiden (och frågor).
Regnet vräker ner, och då menar jag vräker på ett tropiskt vis som får alla mina tidigare shanghai-regn att kännas som små skurar. Fick ett katastrof-SMS av mannen: Ikväll blir det tyfon, 170 sekundmeter! Jag får alltså inte gå ut för mannen, själv tänker han i vanlig ordning stanna på jobbet god knows hur länge. Så han kan ändå inte kolla mig. Nåja, ingen risk att jag traskar runt i ovädret, tänkte gå och simma nu efter min nap, men det är ju bara på andra sidan gatan.
Hittade billiga flygbiljetter till Kuala Lumpur via travellink och det gjorde mig glad.
Men förhoppningsis: Jag hade fel för mig, det är betydligt billigare OCH snabbare att ta sig till Thailand. Fast nu blir det Malaysia ändå, har kärat ner mig i Perhentian island plus den där dyyyyra resorten på Langkawi. Misstänker att vi får ta nåt lokalflyg däremellan..?
Kram. G