• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Amelle - låter som det måste vara där min kompis bor. Får kika extra noga när vi promenerar förbi nästa gång.

• förhoppningsis

GOd morgon!
    Nu har jag fått ett sånt galet infall igen, så imorse kl 8 stog jag i morgonrock och kokade ett par liter björnbärssylt... helt normalt va?

Gemma
    Besar är mycket bättre! Den har mer "klass" än Kecil. Kecil är mer backback/hippie, bo billigast och sämst vinner... maten är inte nån höjdare och folk har spontana grillfester på stranden på nätterna och spelar någon variant av bongotrummor till 4-5 på morgonen... visserligen var stranden fin men nej tack, vi var där 2 nätter innan vi flydde till Besar.
    På Besar är det mycket bättre på alla sätt!
    Vi bodde på coral wiew www.perhentianisland.info/coralview.php
    riktigt bra frukost! Kommer inte ihåg hur det var med varmvatten dock.

men www.perhentianisland.info/pir.php är nog lyxigare, det såg ut så + att det inte var så mycket trappor där upp till husen. De ska tydligen ha bästa maten, de har iaf det som utifrån såg ut sm den finaste restaurangen. Det är dyrare men man kan ju äta var man vill på ön. det ligger mitt i bukten på den översta bilden på sidan. Vilket enl oss är den bästa stranden på ön.

Vill man så kan man ju ta dagstripper till Kecil, ligger nära och det finns gott om båtar som vill köra över er.

• förhoppningsis

Amelle, ja vist vore det skönt att kunna bara stänga av allt annat ett tag...
    försöker mig på Yoga pass på SATS då och då, men jag måste nog säga att jag sover bättre efter ett pass där jag får ta i och svettas ordentligt!

Idag kommer vår städerska så då kommer jag sitta på KB och där finns inte så mycket annat som distraherar, kanske går bättre

• Stålhandske

Oj, vilka fina Thailandstips jag får se när jag kikar in! Vi tänkte åka till jul, om vi inte kör en Sverige-visit, så det blir toppen!

Här är en som inte heller kan sova! Har fått för mig att jag måste börja studera nu, på allvar. Alltså är en flytt tillbaka till Sverige på gång i början av nästa år. Vi håller som bäst på att planera för hur vi ska kunna anställa några kineser att göra de lokala arbetsupggifterna, och vilken del av arbetet som vi kan sköta från Sverige. Allt är uppochner-vänt här just nu, helt klart.

Gemma, glad att Peanut är i full fart i magen! Sa du att planerad utploppning är i januari? (Har nog frågat tjuotio gånger nu!)

• Lapinette

Ahhh ska Stålis komma tillbaka till Svedala. Hur känns det? Tycker ni att ni varit borta länge nog? Vad vill du studera?

• Stålhandske

Lapinette, det blir nog civilekonom eller motsvarande kurser på universitetet i Göteborg, beroende på om jag kommer in på programmet eller inte. Hoppas på detta i alla fall!

• förhoppningsis

Efter simning brukar jag också kunna sova, spec om det är sån "vuxensimning" som de har på en del ställen när man slipper 100 lekande ungar som far runt överallt.
    Om det är någon som vill ha sövande litteratur kan jag låna ut några av mina juridiska uppsatser för läsning! Alla som inte är lika insöade på samma område brukar tycka att de är galet komplicerade och tråkiga...

Gemma
    lokalflyg är billigt, finns ett bolag som motsvarar Ryan Air i standard mend som för bara nån 100 lapp tar en kors och tvärs inrikes, kommer inte ihåg vad det heter men det vet alla som jobbar där nere. Tror det heter airasia eller liknande.
    Bor ni på resorten så har de hämtning på flygplatsen för sina gäster. Annars är det bara att ta sig till Kuala Besut och åka båt över, men det är nog enklare om man blir hämtad.
    TYckte helt ärligt att det lät lite mycket med 10 timmars resa mellan Kina och Thailand, men då förstår jag. Hur lång tid skulle det ta istället då?
    men googla på perenthian så får de se vad andra tycker...
    och glöm inte myggmedel!! på kvällen när solen går ner kan det ibland vara mygg

• förhoppningsis

Lapinette
    Håller verkligen tummarna för dig, hur långt efter tantens besök är det dax att försöka?
    Mysigt med resan till frankrike och luxemburg. Enda gången jag varit där så ösregnade det hela dagen så vi turistade i bilen istället för att strosa runt på gatorna. Antar att jag borde åka tillbaka och ge Luxemburg en ny chans...

Gemma oavsett kommer det blåsa fruktansvärt mycket! Brukar ni drabbas av tyfoner ofta?

Stålis
    VIlka delar av THailand tänkte ni besöka? Spännande med stor flytt igen, vad hade du tänkt plugga? och var?

• Amelle

Nu skriver Aftonbladet att 200 000 evakueras från Shanghai. Läskigt. Håll i hatten Gemma.

• Gemma

Eeeeh... evakueras? Här är ju väldigt lugnt, det regnar och blåser inte så mycket, men jag kanske ska hoppa simningen? Hmmm.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!