• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Koh Tao har ju nästan fler dykare än fiskar i vattnet så det har vi hållit oss ifrån...

Kom att tänka på ett mycket handfast tips
    många thailändare kan inte läsa engelska bokstäver, gäller även taxichaufförer. Flera hotell har visitkort med hotellets namn och liten minikarta på thai, annars är det alltid bra att be någon i receptionen att skriva hotellets namn och adress på thai på en lapp. Behövs kanske inte om man bor på tex Hilton men det är alltid bra att ha.

• förhoppningsis

Med dieten gick allt jättebra, en gaffel bulgur slank ner till lunch men insåg att det nog är förbjuden mat så resten fick vara. På kvällen igår satt jag och skrev balinbjudningar och nån "vänlig" människa kom med en gigantskål med godis och choklad som lämnades bredvid mig. *suck* Har uppenbarligen absolut ingen självkontroll i närheten av godis.
    Nya tag idag igen och ikväll blir det kräftskiva, bara att låta bli brödet och snapsen ska jag inte ha ändå eftersom jag ska måla tidigt imorgon

• förhoppningsis

Men tjejer, vad gör ni idag? Lite tomt här inne...
    sitter på ett tomt kontor och dricker vatten, tittar längtansfullt mot fruktkorgen och godisskålen.
    Vilket te är det som har minst teiner, vitt? grönt?rött?

• Lapinette

Rent spontant borde det väl vara rött te som egentligen inte är något te utan kommer från en buske i Sydafrika. Men jag antar att även grönt te har mindre än vanligt svart. Vitt te måste jag erkänna är inget jag känner till. Vad är det?

Själv fick jag 3 olika sorters rött av några av väninnorna som kom på middagen i tisdags. Packade upp de olika sorterna igår och det luktar grymt gott i köket nu. Fick även lite god mörk choklad till. Mmmm... Faktum är att mina "eftermiddags och kvällsteer precis hade tagit slut så det var toppen med 3 helt nya sorter. Fick även blommor och så snöahalsband + armband av väninnan som säljer detta hemifrån. Även där precis ett sånt jag hade stått och sett på en tjej dagen innan och tänkt hmmm... ett sånt borde jag införskaffa. Det kändes som min födelsedag!

• förhoppningsis

Lapinette
    vilka sympatiska väninnor du har!
    Det är verkligen något spec med em/kvällste, inte alls samma som frukostte, att krypa upp i soffan med en stor kopp är riktig vardagslyx i höstrusket. Vad var det för sorter?
    Det tycker jag är lite tråkigt med grönt te, det luktar jättegott och mycket i burken men när man väl har det i koppen är det inte alls samma sak, även om det är gott ändå.

Vitt te plockas innan det är klart tror jag, bara de översta bladen eller något sånt.

Har du några roliga tetips på smaker? Brukar sällan köpa mer än ett hekto av varje sort för det finns så många jag vill prova... alltid lika kul att stå där och lukta och välja

• Amelle

Grönt te måste man väl få dricka? Det som är så nyttigt! Känns inte som att det är särskilt mycket teiner i det.

Jag är så dålig på att dricka te, vet inte varför för jag gillar det väldigt mycket egentligen. Dricker mest kaffe, men annars gillar jag vanligt Earl Grey med mjölk, eller grönt te med honung. Skulle också vilja ha lite tips!

Min ena chef är te-fanatiker. Ibland har vi 15 olika sorter här på jobbet ? från de lite mer modesta sorterna till finaste te i små linnepåsar (papperspåsar går bort). Han reser väldigt mycket så det är också massa illgröna teer från Kina och Japan, och så de finaste varianterna från Paris och London. Men man får akta sig så man inte tar en påse av det allra bästa utan att njuta ordentligt, de ska sparas till speciella tillfällen.

• Amelle

Jag skulle precis koka lite spaghetti med pesto och sallad, men nu blir det lunch på Grill istället! En polare ringde precis och påminde mig om att vi bokat lunch, vilket jag helt hade glömt bort. Ska bli kul, vi har inte setts på typ ett år, han bor numera i Warzawa och har blivit en riktig affärsman inom fastighetsbranschen, verkar det som.

• förhoppningsis

Jag gillar ju tex fläderte, champangete (nått för dig Gemma) vinterlycka osv

nu blir det lunch och ut och köpa morotskaka till em fikat, snacka om självplågeri

• Lapinette

Amelle - Grill, vad härligt! Själv håller jag på och värmer microlunchen då alla kollegor sprang ut genom dörren när jag satt i ett säljsamtal . Nåja, lunchen blir ju billig iallafall.

Jag dricker inget kaffe så här är det endast te som gäller. På jobbet har vi dock inga roliga teer alls men hemma så är det Lady grey som gäller på mornarna och sen måste jag erkänna att jag varit dålig på att dricka kvällsteer nu under sommaren. När jag satt hemma och jobbade i Frankrike drack jag gärna Menthe eller pampelmousse framboise (ursäkta min stavning med detta är grape + hallon) som eftermiddagste. Om jag ska vara helt korrekt så är dessa inga teer utan infusion. Har några sådana påsar kvar. Gällande de röda teerna jag fick så minns jag tyvärr inte vad de heter (en fanns dessutom inget namn på) men förut hade jag ett rött te med fudgebitar i. Tror den hette Karamell. Den var otroligt söt men passade utmärkt som efterrätts te. Den tyckte även maken om som annars är en inbiten kaffedrickare.

• förhoppningsis

Jag dricker inte heller kaffe, inte i någon form. Det närmaste jag kommer är som smak på glass...

Amelle
    dessa illgröna teer från Kina har jag också hemma, får dem av en icke tedrickande vän som får mängder varje gång han är där i jobbet.

På sommaren är det inte te man vill ha på kvällarna, det hör mer mörka höstkvällar till, gärna med en pläd och levande ljus
    och en bra bok... men nu har det blivit flera omgångar med paus nu för att jag inte vet om jag "får" dricka det. Men lite grönt te med vaniljsmak blir det nog snart.
    Sitter aldeles ensam på kontoret och har inget att göra, har redan filat naglarna och funderar nu på att måla dem också...

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!