• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Smarrigt med björnbär, finns det gott om dem nu?

• förhoppningsis

Amelle
    London Eye är det visserligen köer till, men vagnarna tar så mycket folk per gång att det går riktigt fort ändå...

Björnbär finns det gott om, som sagt fick jag 4 liter och min svägerska 3 liter, och detta från bara en buske så nog är det högsäsong för björnbär!

Har tagit en långpromend nu i ett mycket soligt Stockholm, gick från mig vid stureplan till min kompis jobb på Medis, lunchade och köpte 2 hatt/mössor på Hattbaren och sen gick jag hem igen med ett litet depåstopp på NK för att kolla på en väska. Nu ska jag försöka plugga lite och fixa ner saker i källaren. Kollar bort mot vårt sovrum hela tiden och är så nöjd, blev ett helt annat rum!

Gemma
    så det tar lika lång tid från Kina till Thailand som från Sverige? Här är det också 10 timmars resa...
    Vad spännande det måste vara att känna bebisen som far run ti magen, låter som en livlig liten krabat. Får du sova något på nätterna?

• Gemma

Hej på er! Har precis köpt supersöta jellycat-leksaker till jordnöten (min väninna envisas med att kalla den Peanut). Sov i vanlig ordning kasst och har varit smågroggig idag, så näe förhoppningsis, sover kasst. Men det beror inte på bebisboxning utan på att jag börjar känna mig stressad över... allt. Får skärpa till mig, simma och sluta nätshoppa så himla mycket.
    Lunchade med en väninna som ska återvända till Paris - snyft, den första kompis som sticker sedan jag flyttade hit! När man bor här ett tag lär man behöva vänja sig... Sen letade jag alltså efter HÄNGSLEN av alla saker och det var sjukt omöjligt att hitta, gick till alla gigantiska varuhusen men inte, gick till traditionella herrskräddare, till H&M, till Dunhill, till Brooks Brothers... och till slut hittade jag ett par - på Zaras barnavdelning! Neutralt grå och busbilliga! Varför? Tja, när man ser ut som ett klot kan man ju glömma att de fabulous stretchjeansen och notify gravid-jeansen för massa tusenlappar sitter uppe. Den detaljen hade de liksom glömt bort att åtgärda vid tillverkningen. Faktum är att de enda funktionsdugliga gravidplagg jag äger kommer från... ja, gissa!

Har vidare förfärdigat inbjudningar till söndagens barbecue-picnic, vi har liksom alltid picnic eftersom vi inte har några trädgårdsmöbler, blir hur mysigt som helst. Om vädret inte är bra får vi helt enkelt tränga ihop oss i vardagsrummet.

Usch, nu var jag hemsk. Vet att mannens föräldrar ringde nyss men jag svarade inte...orkar inte prata franska.

förhoppningsis: Din helg lät intensiv men supernice!
    Ja, det är helt sjukt bökigt och dyrt att ta sig till Thailand från Kina! Finns bara Thai om man vill understiga typ 15 timmars flygresa. Och det kostar ju därefter, plus att det tar rejält med tid ändå. Hoppas på att Malaysia är lite mer tillgängligt. Känns skittrist när ni strött så fina tips omkring er, jag hade hittat ett hotell på Koh Lanta och allt. Nåja, tids nog kommer vi nog till vår strand.

amelle: Du verkar skriva just den typen av artiklar som jag var helt hopplös på! Jag fick jobb som journalist på mina drömmedia (musik, mode, livsstil och, ahem, droger och sex kan man sammanfatta inriktningen som) när jag gick på gymnasiet, en gammal dröm som slog in med våldsam kraft. Motsatsen till ditt utgångsläge kanske man kan säga? Reklamskolan var min första riktiga utbildning. Kändes kul men svårt.

Här jobbar jag åt olika internationella byrånätverk typ Ogilvy som finns baserade i stan. Så jag har lokala uppdragsgivare som jobbar med multisar typ Ford. Inte jättekul men bra betalt och lagom jobbigt. Tror att du skulle kunna få hur mycket jobb som helst, i synnerhet om du behåller kontakten med dina nuvarande uppdragsgivare. Finns ju ett super-sug för detta hörn av världen just nu! Och om du inte vill skriva för tidningar så kan du jobba med proofreading, editing av websidor, med handelskammarens tidning etc etc.

London Eye slog väl inte knockout på mig direkt men det var trevligt och kön gick hyfsat fort. Eftersom det var mannens första London-resa så passade vi på att göra denna enda turistgrej. Och för din del, Amelle, är det ju ett sätt att komma så högt det bara går i ett pariserhjul, under trygga former!

Nu ska jag mata min man (han är galet sen).

Kram, G

• förhoppningsis

Gemma
    jobbigt att du inte får sova, men skönt att det inte är bebisen som håller dig vaken! Min ena väninna började efter många sömnlösa nätter fundera på att sticka in en klocka till sin bebis i magen för att den skulle inse att den skulle vara stilla och sova. Men det var sista graviditetsveckan...
    Thai har en stor fördel, det är gott om benutrymme, bra mat och väldigt bra service ombord. Vi flyger bara Thai när vi åker dit. Har hört att Malaysia air ska vara änny bättre, har d kollat med dem? Ska du resa 10 timmar kanske det är värt lite extra för att ha det bekvämt.
    Åker ni till Malaysia tycker jag att ni borde besöka Perenthian Island, där var vi förra sommaren
    www.perhentianisland.info/

Själv har jag fastnat i en ond stresscirkel, stressad över att jag inte blir klar med uppsatsen, är så stressad att jag har svårt att sitta still och fokusera, då blir jag ännu mer stressad... sen får jag svårt att sova på nätterna av stressen och då är jag trött och stressad på dagarna och får ännu mindre gjort. Hopplöst!

• Gemma

Hej förhoppningsis, kan man bo på perenthian island och är det bra? Thai är jättebra såklart, men vi behöver hålla i slantarna nu, har ingen lust att lägga femtontusen på en flygresa när det är så mycket bebisgrejer som måste köpas. Så jag hoppas att det kan bli typ hälften så dyrt för oss båda.

• förhoppningsis

absolut, men det är en ren semesterö, finns inte mycket att göra annat än att sola, bada snorkla och dyka mm, går att göra utflykter till öar runt om mm.
    Följer du länken så kommer du till en lista över alla bungalows som finns och priser foton på ställena och liten beskrivning.
    Simmar sköldpaddor precis utanför stranden där!

• förhoppningsis

men det är en urmysig ö! väldigt paradisaktig med palmer och fina stränder! Men Malaysia är ju till stor del muslimskt och de håller hårt på det vid alkoholförsäljining. Det är upp till varje restaurangägare om det ska serveras alkohol eller ej. Öl kan man få nästan överallt, men vin och sprit är det sämre med... nu slipper du ju iof fundera på det men ändå. På ena stranden finns det dock 2-3 riktiga "strandbarer" med palmtak och kulörta lyktor mm
    men man måste komma ihåg att perenthian inte är en lyxö och att det bara är turister där. Men det är såpass få bungalows att det aldrig blir mycket folk på stränderna, när jag var där var vi ca 10 par på en riktigt lång strand...

• Gemma

förhoppningsis: Ser underbart ut på perhentian, tänkte kanske bo där på ett enkelt hotell i tre nätter, och sen flytta till Langkawi, vet du om det ligger i närheten? Langkawi tycks vara den huvudsakliga turistön, har hittat ett fantastiskt hotell där men det blir tyvärr för dyrt om vi ska bo där hela tiden, och inte nödvändigtvis lika kul...
    En fråga till: Hittade ni något trevligt bungalowhotell på pehentian, med bra sängar och frukost? Och vet du vilken av de två öarna som har de finaste stränderna / trevligast? Känns nästan dumt att fråga när du redan hjälpt mig så mkt med Thailand.. hoppas att det är OK.

• Gemma

förhoppnigsis: Är i samma stresscirkel som du... sitter uppe på nätterna och sover inte på morgnarna, satt och googlade på malaysia till klockan 2.30 och nu är hon 8 :(

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!