• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Äsch, det skulle ju vara i natt. Nu går jag och simmar. Kram!

• förhoppningsis

Gemma
    de pratar om supertyfon i Shanghai
    www.aftonbladet.se/nyheter/article802085.ab
    det ska enl aftonbladet vara den värsta tyfonen där på 10 år!! Har du upplevt tyfoner innan? De evakerar 100 000 tals människor, blir ju orolig för dig!

• Lapinette

Gemma - simma inte för länge utan kom hem i tid!!!

• Gemma

Det regnade in när jag simmade, och när jag gick hem (dvs korsade hotellområdet) fick jag lite tvångstankar när det kom en vindpust, annars helt lugnt.

Alltså evakuering - ni ska se skjulen som vissa lever i! Det är klart att de kommer att blåsa bort för minsta lilla. Saker känns så himla dramatiska när man läser om det i tidningarna, i synnerhet när de händer på andra sidan jorden... jag grillar kyckling nu och väntar på mannen som kommer alldeles strax.

• Gemma

förhoppningsis: Näe, här är inte så mycket oväder men man pratar ofta upphetsat om vilka FRUKTANSVÄRDA oväder det är i Stålis hemtrakter! Bara för att man ska känna att man själv har det så tryggt.

Stålis, spännande med hemflytten! Det blir nog en liten kulturchock. Vi är ju också på väg ditåt. Yes, utploppning beräknad till den 11 januari. Och vad lägligt att du kan ha nytta av alla fina Thailandstips nu när jag känner mer för Malaysia.

• Lapinette

Både Stålis och Gemma - VAD SPÄNNANDE! Sen kan ni ju fundera på vad jag menar...

• förhoppningsis

Gemma
    vet inte hur det är för er, men där jag bodde tidigare så fick vi inget vatten när strömmen gick. Varje gång det började blåsa ordentliga höststormar så tappade vi upp vatten i baljor och kollade att allt annat fanns. Nu låter det som om vi bodde lååångt ut i landet men inte då. Det var i Nacka men det var fortfarande luftburna ledningar och mycket träd så det blåste alltid ner saker på ledningarna. Hände ett par gånger varje vinter... så mat på spritkök och öppenspis var inte helt ovanligt

• förhoppningsis

Och där rök min antikolhydratsdiet! Det blev 2 rostade bröd med nykokt bjärnbärssylt på. Kunde inte stå emot när jag kom hem från träningen och se stog där i fina rader på diskbänken och hade svalnat så perfekt när jag var borta.... desstom blev det en kopp te till, rött men ändå. Nåja får ta nya tag imorgon.

Attans vad mycket jobbigare träningen känns utan kolhydrater i kroppen, men det kanske är meningen...

• Lapinette

Är det teförbud i dieten? Ja då har jag skippat det också under min viktnedgång. Tänkte på maten men inte på drickat för jag drack ju även vin. Nu håller jag ju inte diet längre så förra veckan blev det pizza, pasta x 3, baguette och annat smaskens och ändå håller jag mig inom ramen av vad jag ska väga. Tack Margaux!

• Gemma

"Jävla fuskväder", muttrar mannen, innan vi går och lägger oss.
    Vaknar, efter att ha sovit djupt i i åtta timmar (!). Fåglarna kvittrar i träden, som fortfarande står upprätt. Grenarna vajar intensivt, men inte mer.

Gör en cappuccino, läser i Shanghai Daily på nätet att ovädret beräknas hit klockan åtta ikväll. Eh, typ exakt då när mannen åker hem från jobbet (precis som igår).

Vill att det ska vara över nu! Och så alla mail från släktingar och vänner som undrar om man lever, typ.

I alla fall - vårt hus är jättestadigt och har stått här i sjuttio år så jag känner mig trygg. Och förhoppningsis, vårt vatten går separat och är gasuppvärmt. Elavbrott blir det förvånansvärt sällan här med tanke på att ledningarna hänger i stora härvor längs fasaderna, ihopskarvade med tejp. Likaså är bränder ovanliga.

Lapinette: Det måste vara läskigt med IVF:en, man tänker kanske på det som "sista utvägen", hela perioden dessförinnan... Fick som sagt en inblick i vad IVF innebär i Uppdrag Mamma (pocket med krönikor som jag än en gång vill rekommendera alla som funderar på bullbak) och det verkar vara ett stort äventyr! Men det låter som om oddsen är jättebra, statistiskt. Håller tummarna och tänker på er varje dag, och på alla andra fantastiska potentiella, förtvivlat längtande föräldrar som man känner... Och så tänker man på alla små oönskade flickbebisar i avlägsna kinesiska provinser. Märklig värld.

Förhoppningsis: Igår började vi boka vår resa! Hittade ett urcharmigt (hoppas jag) och kitschgulligt hotell på Perhentian, den större av öarna. Vi ska bo i en av de hyddor som ligger precis vid strandkanten. Adress: www.tunabay.com.my
    Där ska vi bo tre nätter, och sen ytterligare tre i detta härligt vulgolyxiga Langkawi-hotell www.tanjungrhu.com.my . Eftersom vi bor tre nätter på ett riktigt billigt ställe, Tunabay alltså, samt lyckades jaga fram 50% rabatt på Malaysian Airlines + rabatt på lyxhotellet kommer vi under vår budgetgräns, 20.000. Men oj, jag har fått sitta och jaga i tre dagar! Kan inte låta bli att avundas min väninna som har obegränsad ekonomi, hon bokar allt via Select eller Marco Polo. I gengäld får jag känslan att de inte upplever särskilt mycket som vi när de reser, men visst måste det vara avkopplande att låta någon annan ta hand om allt...
    Kärade också ner mig i detta hotell på Langkawi www.bontonresort.com.my , dessvärre ligger det inte direkt vid stranden utan en bit upp i skogen och enligt folks kommentarer i Tripadvisor myllrar det av mygg. Inget för gemma myggmagneten alltså. Men vi tänkte nog åka dit och äta middag någon kväll, och bara njuta av atmosfären. Det är alltså en australiensare som köpt ett antal små, gamla malaysiska trähus och renoverat dem otroligt fint! superlyx för en spottstyver. Längtar...

Katastrofkram. G.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!