Hej vänner! Börjar mer och mer känna att jag inte skulle klara mig utan er, med alla tips och grejer! Margaux, mannen och jag får speedshoppa på lördageftermiddagen i KL, kanske tar vi ytterligare en halv dag där följande lördag! När ni säger "bra shopping", menar ni då typ vanliga märkesgrejer, coola saker eller fejkprylar?
förhoppningsis: Tårögda fick vi vinka farväl av Perhentian innan vi ens kommit dit... tydligen är det helt tillbommat på östkusten nu, under monsunperioden. Båtarna tar en inte ens över havet - det är för farligt. Vi kunde inte boka ett enda hotell! Så jag har fått tänka om och fokusera på västkusten istället. På langkawi har vi ju redan bestämt att bo i 4 dagar, åka cab och lyxa på spaet. Men de första två dagarna ville vi bo enklare, gärna i en liten paradisisk snorklingsvik och på västkusten är det svårare med sådant. Nu står i alla fall valet mellan den helt privata lilla lyxön Pangkor Laut www.pangkorlautresort.com och Pulau Pangkor, som räcker lite längre med tempel, fina snorkelvatten, fiskebyar och djungelpromenader. Tror att vi väljer den större ön, av den enkla anledningen att Pangkor Laut påminner om vårt andra ställe men att inredningen faktiskt är liiite tacky. Typ amerikansk movieprimadonna. Och sånt stör man sig inte på när det är ett billigt hotell, men detta ligger närmare 2000 spänn natten (vilket ändå är förvånansvärt OK). Då vill man inte ha "venetianska pelare" och tofslampor, eller vad säger ni?
Mannen vispar omelett med dragon. Jag spanar olyckligt ut för det strilar regn hela tiden och i morgon ska vi ha vår sannolikt regndränkta picnic med tjugo gäster. Vi har alltså inga utemöbler så tanken, att sitta i gräset, är god - om vädret är bra. Vilket det inte blir enligt ayin som ALDRIG haft fel tidigare.
Ayin förresten - igår visade jag henne bilden av ödlan som ni nog redan hittat i mitt galleri, den var ju så söt! Hon skrek rätt ut och hoppade baklänges från datorn. Sen diskade hon jättejättesnabbt för att slippa ut ur köket. Hon fick svära dyrt och heligt på att ALDRIG döda några ödlor om hon skulle hitta dem, vågar hon inte fånga dem får hon ringa mig. Ett mer djurhatande folk än kineser får man leta efter! De utplånar slentrianmässigt allt som lever (=stör), äter gärna levande djur som rör sig medan man skär i dem, dumpar lösningsmedel och färg PÅ träden så att de dör... jag blir så trött - nej FÖRBANNAD! Vill skaka vett i dem men inser att det är den jävla skolans (statens) fel, de upplyser inte om någonting som har med trafiksäkerhet, omtanke om naturen eller andra människor, bara bankar in matte-skrivtecken-politiska manifest i de små barnens huvud.
Nej, nu får jag tänka positivt. Bli glad av saker som att det är helg, vi ska äta glass idag, jag har en oläst brittisk Vogue i sängen, min man är sååå bra (trots att jag vaknar sju varje morgon och är ett grinigt monster klappar han mig på ryggen tills jag morrar att jag vill vara i fred), jag har en glad liten sparksak i magen, med mera.
Amelle: Kick off - snarare kick you to the floor ;) Låter som ett charmigt och välplanerat program! Var det tidningen som organiserade?
Margaux: Ha det supermysigt, ser fram emot rapport sen!
förhoppningsis: Din kväll lät som tagen ur en chicklit-roman, härligt och busigt! Blev inte pojkvännen sotis då? Såna där äldre på ytan välputsade gentlemen kan ju vara hur farliga som helst ;)
Lapinette: Ha det supermysigt under din fortsatta semester!
Kram, G