• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Gemma
    Oj vilket flashigt mammamöte det måste ha varit! ÄR det något som alla bjuds in till eller är det något som ordnas av ett företag? Kul att få träffa lite olika företag också och veta vad som finns att få tag i, tex piller mot halsbränna osv. Sånna saker har de inte här hemma, här träffas de blivande föräldrarna, sitter i ring och pratar om andning mm sen går de hem. Inget mingel här inte. Kul att du träffade fler som var i ungefär samma vecka, alltid trevligt att ha någon att prata med som går igenom samma sak. Mannen är säkert jättebra, men det är inte riktigt samma sak för honom antar jag.

Vad blir det för DVD?
    Håller på att se igenom alla scrubs avsnitt på dvd nu, jättemysigt och precis så avancerad handlin som mannen orkar med efter sina 12-13 timmars dagar på kontoret...
    Så snart behöver vi ett nytt projekt, några ideer?

Du har nog rätt i att det varit lite mycket, men jag har haft riktigt sommarlov, bortsett från bröllopsplanering, och bröllop i juli så var vi på resa och kom hem i augusti. Problemet är att jag inte är uttråkad ännu. Igår var första dagen sen i maj jag känt av tristessen. Sen att det är klart att det är jobbigt med allt efter pappa påverkar, hade ju knappast hunnit vänja sig vid att ha förlorat min mamma...
    Idag ska vi skicka in ytterligare en trave papper till en bank, de måste ha gått på byråkratikurser i ryssland eller något! Helt hopplösa!

• Gemma

förhoppningsis igen: Har varit och handlat en MASSA DVD:er, fick springa till bankomaten och ta ut mer cash (allt styrs av cash här), trots att de bara kostar 7kronor styck så gick det loss på närmare 200 så du kan ju tänka dig själv... syndabockarna var två boxar, bl a brittiska Cold Feet och så en om irländare i USA som också verkar schysst. Bland de vanliga filmerna fanns bland annat This is England, Being Jane (Austen), Två dagar i Paris och så den där absolut vidriga men ändå helt beroendeframkallande serien om de "riktiga" desperata hemmafruarna, ni vet de där som botoxar sig genom livet och har odrägliga barn som mammorna påstår inte är bortskämda.

Mammaminglet är faktiskt ett nätverk som finns lite varstans i världen, Bumps & Babes. Det var väldigt trevligt med god brunch (våfflor, pannkakor, bagels, ägg och bacon, färsk frukt, you name it!), föredrag om bl a en ideell organisation där man kan vara fadder till fattiga barn i Shanghai, och så temat för dagen: Försäljare av speciella saker. Bland annat två tjejer som gör organisk yoghurt som levereras hem, gratis, samma dag, en annan tjej som gjorde hakklappar och andra textiler garanterat utan nallemönster, en schweitzisk tjej som importerade amningsbehåar och you name it.

Japp, det är glammigt värre här. Tills man går runt hörnet och möts av tretton tokstirrande byggjobbare i flipflops och sopstanken riktigt slår en i ansiktet, och bilar tutar och man nästan blir överkörd, för tionde gången den dagen. Det är helt enkelt väldigt tvära kast. Annat, som lugn, tystnad, luft som luktar gott, den där sköra höstmelankolin, existerar inte alls. Det är onekligen inte helt lätt att välja var man ska bo.

Visste inte att du förlorat både din mamma och pappa så nyligen. Förstår verkligen verkligen om du har ett extra stort behov av baler, bröllop och annat som gör dig glad. Känns oerhört logiskt faktiskt, som att äta när man är hungrig eller sova när man är trött.

• Amelle

Förhoppningsvis: då är jag med på vad du pysslar med! Har du ingen som kan sätta lite press på dig att verkligen kicka igång uppsatsen? Ofta behöver man en spark i ändan för att komma igång ordentligt, men det är ju förståeligt att du har tankarna på annat när dina föräldrar precis gått bort. Det kan ta lång tid att kunna fokusera på något utan att tankarna far och fladdrar.

Angående dvd-projekt så verkar ju Gemma vara trådens guru. När min fästman flyttade så fick jag en dvd-spelare i avskedspresent, plus Brideshead revisited-boxen, som för övrigt röstats fram till världens bästa tv-serie, ever. Kan verkligen rekommenderas! Då såg jag också hela Sex and the City om igen - bästa. Just nu klämmer jag en annan fin BBC-produktion, Stolthet och fördom. Annars gillar jag Entourage, Nip/Tuck och Six Feet Under. Och så den gamla godingen som Gemma nämnde, Kalla fötter. Och Gilmore Girls förstås.

• Amelle

Gemma: härligt med mer hästfolk, mycket trevliga och rejäla människor (om du frågar mig). Jag har ridit sen jag var riktigt liten, med flera uppehåll dock. Hade ponny som liten och foderhäst som större. Har också jobbat som ridlärare i perioder. Nu är det bara en jätterolig hobby och jag rider på ridskola en gång i veckan. Är precis vad jag hinner med.

Försöker dock åka på kurs och träningar så ofta jag hinner och har råd! Mest blir det dressyr, en del hoppning och så lite terrängbana då och då. Jag har väl inte blivit feg, men helt klart lite mer harig med åren :)

• Gemma

Amelle, förutom Niptuck som jag inte har sett så ääääälskar alla DVD-boxar som du rekommenderade, drömmer om Brideshead Revisited, var helt besatt av den när den gick på TV (nån gång på åttiotalet) men har inte hittat den här. Hotel Babylon, Ugly Betty, Dirt, Carnivale, Shameless och Big Love är ytterligare måsten på listan! Och DVD-drottning hänger mycket ihop med priset, inser jag... eller hur skulle ni också, om ni hade väldigt mycket tid och fick punga ut med max max 70 spänn för hela boxen?

• Gemma

Amelle, ser mig gärna som rejäl ;) man mockade ju liksom sin egen dynga och nåt ridhus hade vi inte heller, hästarna bodde hos billiga bonden i Skåne. Lite annorlunda än hästklubbarna i Frankrike och andra länder där man finrider på helgerna och sen lämnar över hästen till tjänstefolket. Fast... idag skulle jag ogärna utsätta mig för att inte ha ridhus tror jag.

• Gemma

Amelle, har du sett Sopranos? Skäms lite över att jag inte gjort det. Six Feet Under är min bästa bästa. Sjukt bra ju.

• Amelle

Sopranos gillar jag sådär, faktiskt. Kommer ofta på mig själv med att bli förbannad på rollkaraktärerna för att de är helt dumma i huvudet.

Brideshead finns i alla fall att beställa i Sverige för nästan inga pengar alls, tror cdon eller dylikt.

Då vi verkar ha samma smak så bara MÅSTE du se Nip/Tuck! Härligt dekadenta plastikkirurger, massa sex och sen utvecklas det till ett jättebra relationsdrama med thrillerinslag. Åh så bra! Kommer nog näst efter Six feet under, i alla fall om man ser till de senaste årens serier.

Ugly Betty är ju också fantastisk, men känner inte till Carnivale, vad är det?

Jag fattar att du kollar mycket, jag skulle köpa mycket mer om det inte var så förbaskat dyrt här hemma.

• Lapinette

I loved Kalla fötter!!!! Skulle vilja köpa boxen så maken ska få se serien också. Sen var jag en sån där som följde Sex and the City slaviskt från allra första början. Har nog missat några avsnitt men inte är det många. Och nu är det Greys som har förtrollat mig sen typ ett halvår tillbaka. Kunde ju inte följa några serier när jag pendlade mellan Sverige och Frankrike. Så när vi var i Paris i maj köpte jag Greys första säsonger så dem klämde vi i somras. Annars har vi även sett de 4 första säsongerna av 24, har alla boxarna. Superbra när jag ratade den franska tv'n.

• Lapinette

Har nu försökt att läsa ikapp vad ni har skrivit idag. Själv har jag varit ute och flängt hela dagen med presentationer och frissabesök. Behövde verkligen få mitt hår nedtonat och klippt så jag tog den tiden jag kunde få 14:00. Inte så himla perfekt men jag har ett flexibelt jobb så det blev att jobba nu ikväll istället.

förhoppning - oj, har du nyligen misst båda dina föräldrar? Måste kännas jättetungt så jag förstår om världen känns lite förvirrad och att det blir svårt att ta itu med saker och ting. Själv har jag båda mina vid livet men på något sätt kan man nästan säga att jag förlorade min far i fjol, då han valde att inte komma på vårt bröllop och sedan dess inte har hört av sig. Tror han älskar mig på sitt sätt och egentligen inte menar något illa (han är världens snällaste) men på något vis så "tappade han nog ansiktet" i o m vårt bröllop och bröllopsresan som skulle ha gått till Japan. Nåja, mor min är i högsta grad "alive" och ibland blir jag härligt irriterad på henne. Konstigt nog funkade det bra i Frankrike i helgen medan jag däremot fick ett "psykbryt" på hennes karl. Blev så arg att jag var tvungen att gå ifrån middagsbordet med tårarna hängandes i ögonvråna. Vet inte vad som tagit åt mig men det senaste året brusar jag upp så himla lätt.

Oj, ser nu att det blev en djupanalys av mitt familjeliv. Inte alls meningen!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!