• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Nja i morgon är det inte bal, då är det mest en cermoniell middag och dans. Sen är det fest för oss som jobbat resten av natten. Stadshuset stänger kl 01, då åker vi vidare.

1 dec däremot annordnar jag bal i Stadshuset! Ska bli riktigt trevligt!! Sen blir det som vanligt luciabal med nobelpristagarna mfl, och har jag tur blir det nobel iår igen.

Amelle
    Håller mig gärna till vanlig step, har provat dansstep men alla andra verkade ha fått ett par extra leder i ryggen. Blandar mellan SATS step och den vanliga. Kör också på Hötorget...

• Lapinette

Jag är där det är något bra pass men föredrar just nu Odenplan då det är så nära hem. Men måndagar och ibland på torsdagar är jag på Hötorget. Imorgon blir det funk på Stureplan och sen lite vin med samma dansgalna väninna som idag.

förhoppning - många baler för din del!

• Gemma

Hej på er! Topen kommer från Isabella Oliver, en londonbaserad designduo (varför är de engelska kläderna alltid finast..?) som jag redan handlat en massa från! Får alltid höra att jag ser fabulous ut i deras crimson-röda wraptop eller navyrandiga babydoll-linne... hade jag mer pengar så skulle jag köpa allt där. De gör bara maternitywear. www.isabellaoliver.co.uk

Katter - Amelle, jag har haft och älskat katter sen jag var fyra och aldrig varit med om det där oförutsägbara, men det är väl så med alla djur, om man "kan" dem, kan tyda deras kroppsspråk och tycker om dem, då funkar det, annars inte. Med hundar funkar det bara inte inte. Blev biten i halsen av en äcklig liten tax när jag var fyra och sedan dess är jag framför allt rädd för (hatisk mot) små hundar, gillar däremot enstaka stora hundar som jag känner och har bondat med. Hade en "egen" rodesian ridgeback när jag bodde i australien, hon var utmobbad av hela familjen för hon var nervig och komplicerad men skitsmart och vi fick en speciell relation. Men hon var nog mer som en katt på sätt och vis. Hästar gillar jag men egentligen är jag ingen hästmänniska, har svårt för det där med att man hela tiden måste "ta kommandot" över dem, med katter är det så skönt, blir mer som en syskonrelation där man tjafsar mycket och är jämlik. Förutom om de bits och rivs - mina katter har aldrig fått göra det mer en en gång (och sen har de aldrig mer gjort om det). I gengäld har jag inte provocerat dem heller. Eller ja... bara lite ;) De ser ju så roliga ut när de blir förorättade.

• Lapinette

Jag är hund och så kanin förstås )! Är född i hundens år och är trofast och lojal (skittrist med andra ord). Har alltid gillat hundar då vi hade en korsning mellan Götgatan och Ringvägen (min mammas ord) när jag var liten. Många säger att man antingen är en hund eller kattmänniska men jag vet inte om jag håller med. Vid vuxen ålder har jag kommit kattvärlden närmare då bl a mitt ex hade en underbar katt. Var då väldigt nära på att själv skaffa mig en men gjorde det aldrig då jag reste så mycket.

Sen har vi familjens underbara kanin, Tobbe. Det är brorsbarnens kanin. Det är en liten vädurskanin som springer fritt och älskar kel och att få vara med där det händer. Han sitter gärna på ens fötter när man äter middag och gillar att bli kliad medan vi tittar på tv tillsammans. M a o han är mer som än hund.

• Gemma

Lapinette är som vanligt diplomaten... och gillar alla. Det gillar vi dig för.

• Gemma

förhoppnignsis, baler i stadshuset, och nobelbal tillråga på allt! Du sprängde nyss glamourbarometern.

själv ska jag på ett mer stillsamt mingel ikväll med den trevligaste delen av den svenska communityn. Käka lite tapas och rasta bullen och sådär. Har f.ö. rastat den rätt väl redan, simmade tusen meter i morse och kände mig jättestolt! Helt ensam i poolen... underbart. Tack vare mina australiensiska halsbrännetabletter slapp jag dessutom känna som om tusen knivar for upp och ner i matstrupen.

I morgon bitti ska vi på nåt så vanvettigt oglamoröst som glukosbelastningstest + kolla järnvärden. Läkaren har visserligen sagt att jag får käka frukost men jag tror inte på henne, i Sverige får man inte det så jag hoppar frukosten för att utslaget ska bli så bra som möjligt. Har våndats i flera dagar inför tanken på en morgon UTAN cappuccino och UTAN omelett, grovbröd och mango. Sist jag hoppade över frukosten var inför min "allmäna hälsokontroll" i Stockholm, och det var 2004... så ni kan ju tänka er själva att jag typ inte kommer vilja gå upp över huvud taget i morgon. Grinig, huvudvärkig, så kommer jag att bli... som tur är ska vi vara redan klockan 9 på sjukhuset så jag hinner nog få i mig maten innan halv elva. Längtar redan.

Sen resten av helgen kommer att gå lätt som en dans :) Har inga planer alls, klappa på mannen, träna och kolla DVD. Äta ute. Ja ni vet, det vanliga.

• Lapinette

Gemma - härligt att du kallar mig för diplomat för det är något jag önskar att jag vore! Jag har ärvt lite från mammas sida att klafsa på och är ofta ganska osmidig. Maken min står för diplomatin i familjen.

Själv är jag fullkomligt död efter en vecka med massor av presentationer och annat att springa på. Har inte suttit länge på kontorsstolen och hör och häpna så gillar jag att sitta här. Nåja, ska snart iväg igen men denna gång är det mitt spännande läkarbesök för att få alla recept och tidsschemat för IVF'n. I övrigt så är det åter igen träning ikväll och sen vin med väninna. Känner dock mest för att gå hem och lägga mig på soffan så sent kommer det verkligen inte att bli.

Imorgon är det inflyttningsfest hos min bror på Ekerö. Ser verkligen fram emot den då många av hans kompisar är supertrevliga och några fd. tävlingsdansare liksom mig och brorsan dvs det kanske blir mycket dans! Så sällan man får dansa på riktigt och med någon som är riktigt bra (säger jag som får avundsjuka blickar när jag dansar med min bror). I alla fall, hoppas på en superbra fest och igår stod jag och provade kläder. Har inte haft tid att köpa något nytt så det var bara att gå igenom garderoben och som vanligt blir det något svart. Antingen en klänning eller ett par åtsittande byxor med en läcker top till. Tänkte att maken skulle få välja.

På söndag blir det nog att vila ut, städa och pyssla lite och så tror jag maken måste jobba några timmar. Det är dags för kvartalsslut igen!

• Gemma

Hej! Frukost idag: Ett glas vatten och en hel påse glykos. Pressade ner en hel citron för att få anrättningen uthärdlig; det straffade sig genom halsbränna under hela vansinnes-taxifärden till sjukhuset. Hell, jag har inte ens barn och jag börjar redan förstå vad det innebär att vara moderligt uppoffrande. Mannen drog sitt strå till stacken och gick upp tidigt för att pressa citron och sen låg han och klappade mig på ryggen för att få mig att gå upp. Jag ville bara dö. Åt dessutom sjukt äckliga tapas igår på mingelfesten som sedan gjorde saltomortaler i min mage hela natten så att jag låg som en uppsvullen val och bara grymtade.

Nu mår jag betydligt bättre. har översatt en artikel till en kinesisk väninna, käkat frukost och druckit cappuccino. Det kommer att fortsätta uppåt härifrån, jag känner det på mig.

Hur blir er helg?

Och Lapinette, skulle så gärna se dig dansa. Bounce kommer hit om nån månad, du kan inte typ smuggla in dig i truppen?

Kram, G

• Gemma

Och tjejer, jag har gått upp till nästan 64 kilo, det är tio kilo på ett halvår, hisnande! Mina absolut pinnesmala vader bågnar redan under tyngden. Men jag är i alla fall frisk, stark och hyfsat muskulös. Och jag antar att det betyder mer än ett knippe kilon. Det är liksom bara känslan...

Och härom dagen när jag lunchade med min vänninna utbrast hon, efter det obligatoriska "You look amazing", att "WOW, your boobs are HUGE!"

Kram, G (75C)

• Gemma

Jaaaa! Har precis lämnat mitt jättestora översättningsjobb och kan slappna aaaaav! Snart är det helg!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!