• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Hello ladies!
    Tillbaka från laserbehandlingen, lite öm. Körde bikini och sen armhålor direkt då smärtan kändes överkomlig. Det var dessutom halva priset nu så då kändes det ju som om man fick det ena gratis. Nu får vi se hur det växer ut och hur många ytterliggare behandlingar som behövs.

• Amelle

Lappis, berättelsen om din svärmor får mig att minnas hur det var när vi var små. Då kom farmor och farfar till Sverige någon gång vartannat år. Det brukade bli en månad eller två i stöten, och jag kan ju säga att det inte var helt enkelt för min mamma, även om vi då bodde i ett jättestort hus. Hur mycket man än gillar sina svärisar så är det ju liiite påfrestande att bo med dem.

• Amelle

Gemma, pastan blev en succé!
    Smaskade i mig resterna till lunch idag. Vi körde en ganska opretentiös träff och hade från början tänkt pizza, men när jag nu kunde gå i tid från jobbet så var det toppen att kunna svänga ihop nåt både snabbt och gott.

• förhoppningsis

Nu har jag precis varit på 1 timmes massage vilket nog var precis vad jag behövde och snart ska jag iväg och träna.

Ska ha höstmiddag på lördag, tänkte ha din kladdkaka till efterrätt då Gemma.

Amelle
    Klart man ska passa på när det är halva priset. Illa nog att man måste betala för saker som gör ont ändå.

• Lapinette

Åhh vad jag behöver massage. Har kramp i höger axel just nu pga allt jobb framför datorn. Tittar ju lite smått på en natt på Yasuragin för att vila ut inför IVFn samtidigt som jag kikar på Hong kong igen.

Gemma - ni var iväg till något tropiskt ställe i Kina. Vart var det och vad tyckte du? Tittar nämligen på något varmt ställe att besöka om vi åker dit i februari. Jag menar då några dagar hos våra vänner i HK för att sedan åka iväg och få sol i en vecka, tillbaka till HK och Sverige. Har hittills tittat lite på Hainan och Filippinerna.

• Gemma

Hej på er! Japp förhoppningsis, jag hatar att betala för saker som gör ont. I synnerhet mediciner och andra sjukdomsrelaterade saker. Grejer som går sönder är en annan icke-favorit, misstänker att blöjor också kommer att hamna i den kategorin ganska snart. De lär vara svindyra! Igår fick en av mina bästa väninnor här en liten dotter. På alla ultraljud hade man konstaterat en kille, vilket i synnerhet mannen tyckte var lite trist eftersom han redan har två söner sedan ett tidigare äktenskap. Så tidigt som i går morse sa sköterskan: "Ni vet att det blir en kille va?" Tydligen hade hon "hört" det på hjärtljudet. Efter fjorton timmars kamp som avslutades med ett kejsarsnitt eftersom min kompis inte orkade (mer än hälften av de kinesiska kvinnorna snittas eftersom de inte rör sig i nio månader, plus att de göds så att barnen blir för stora), blev de alltså väldigt förvånade!

förhoppningsis: Jag skulle kunna käka en liten bit av den där kakan varje dag. Det är bland det mest intensivt chokladiga jag vet. Which reminds me... måste fylla på mitt Valrhôna-förråd.

Igår vallade jag som sagt kompisen halva dagen, sen kom jag hem och han sov i vårt sovrum medan jag tog soffan. Rätt bökigt med andra ord. På kvällen tog vi honom till en thairestaurang och jag tror att han gillade det (fantastisk mat), men han är helt klart mindre matintresserad än vi och prisar inte maten i lika många tonarter som vi, och mina väninnor, brukar göra.

Imorse vaknade han och var hysterisk eftersom det hade funnits mygg i rummet. Nu sitter han på soffan och baddar betten med Salubrin. Snart ska jag till gymmet och när jag kommer tillbaka hoppas jag verkligen att han inte är här - jag behöver jobba och bara vara för mig själv. Men det är kanon med trådlöst i sovrummet, ligger i vanlig ordning med macen på magen och skriver till er. Cappuccino och macka bredvid.

Kram, G

• Gemma

Lapinette, vi var i Sanya på Hainan. Framför allt gillade vi hotellet. Vi hade en executive suite på Kempinski. Underbart Spa, fantastisk pool och stranden var ljuvlig. Men det där pudrigt vita och turkosa hittar du inte där. Du kan vandra i regnskog uppför jättevackra berg och om ni är sugna på äventyr är det väldigt genuint, med minoritetsfolk osv. Ingen pratar engelska såklart men om ni stannar lite längre än vi (vi var bara där i 3 nätter) så kan ni säkert klättra uppför femfingers- och trefingersberget med en guide osv. Hainan är en jättestor ö med storstäder och flera miljoner invånare, som på de flesta håll i Kina. Men det märker man inte av i Sanya som är en utrpäglad turistort. Frukostarna var härliga men maten i övrigt var sådär.
    Vet inte så mycket mer om Filippinerna än att jag har kompisar som varit där, de menar att det är spartanskt och manila lär vara ganska farligt, men det är billigt. Å andra sidan var det ju deras mål att inte göra av med pengar.

Min mans kompis kom precis tillbaka från 15 dagar i franska polynesien, han är helt lyrisk. Han har tre kompisar som är Air France piloter och får flyga business för en tiondel av det vanliga priset tilsammans med dem, inte helt fel. Han var tydligen på Boora Boora, Tahiti, Maui och en massa andra öar. Mannen och jag blev riktigt sugna på att "öluffa" där en dag! Men nu har vi ju Kinesiska muren och Malaysia att se fram emot.

• Lapinette

Tycker jag har lagt mycket pengar på "otrevliga saker" det senaste åren. Det kanske har med åldern att göra men läkarbesök är inga höjdarpengar. Sånt som man gärna skulle vilja vara utan.

Igår gjorde jag en mycket idiotisk sak. Jag gick och tränade! Trodde jag var återställd från maginfluensan så jag lullade iväg på en danceklass. Sure, redan efter 5 minuter började magen säga ifrån och varje gång jag rörde magen, vilket var vartannat steg då hon kör väldigt mycket rulla höfterna etc så gjorde det satont. Tänkte hela tiden, 10 minuter till och tillslut hade jag lidit i 50 minuter. Då gick jag ut helt svimfärdig och illamående. Stapplade hem och la mig raklång på soffan och hyperventilerade innan jag kunde gå in i duschen. Efter dusch, lite mat och Greys så mådde jag bra igen men jag hade ingen aning att detta magvirus satt sina spår så djupt.

Nu till något trevligare - semesterplaner!
    Gemma - kan du annars rekommendera något trevligt ställe borta i ditt hörn av världen. Får inte vara för långt bort från Hong kong och gärna varmt och trevligt. Skulle vilja blanda staden jäkt i HK mot lata dagar i solen. Hur blev det med er resa, när och vart åker ni?

• Gemma

Lapinette, kan rekommendera Hainan och det här hotellet i synnerhet: www.kempinski-sanya.com

Och sen att ni gör lite utflykter, typ vandrar uppför trefingersberget.

Vi ska bo på Tanyung Rhu resort på Langkawi Malaysia, och dessförinnan ska vi vara tre dagar i beijing, varav två nätter på Commune by the great wall. har precis beställt biljetterna, i vanlig ordning kommer de hit och levererar och sen får man betala i cash.

Ta det nu lugnt och vila lilla magen! Kram

• Amelle

Det där hotellet såg ju superfint ut, sätter upp det på listan om vi nu skulle flytta till Hong Kong. Här i Stockholm är det en sådan här underbar höstdag med klarblå himmel, strålande sol och hög luft. Härligt! Kände mig mycket hurtig när jag tog en tidig joggingrunda runt Karlberg i morse.

Förhoppningsis, lustigt - jag ska också på just höstmiddag på lördag! Vad tänkte du bjuda på för gott?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!