Hej på er! Japp förhoppningsis, jag hatar att betala för saker som gör ont. I synnerhet mediciner och andra sjukdomsrelaterade saker. Grejer som går sönder är en annan icke-favorit, misstänker att blöjor också kommer att hamna i den kategorin ganska snart. De lär vara svindyra! Igår fick en av mina bästa väninnor här en liten dotter. På alla ultraljud hade man konstaterat en kille, vilket i synnerhet mannen tyckte var lite trist eftersom han redan har två söner sedan ett tidigare äktenskap. Så tidigt som i går morse sa sköterskan: "Ni vet att det blir en kille va?" Tydligen hade hon "hört" det på hjärtljudet. Efter fjorton timmars kamp som avslutades med ett kejsarsnitt eftersom min kompis inte orkade (mer än hälften av de kinesiska kvinnorna snittas eftersom de inte rör sig i nio månader, plus att de göds så att barnen blir för stora), blev de alltså väldigt förvånade!
förhoppningsis: Jag skulle kunna käka en liten bit av den där kakan varje dag. Det är bland det mest intensivt chokladiga jag vet. Which reminds me... måste fylla på mitt Valrhôna-förråd.
Igår vallade jag som sagt kompisen halva dagen, sen kom jag hem och han sov i vårt sovrum medan jag tog soffan. Rätt bökigt med andra ord. På kvällen tog vi honom till en thairestaurang och jag tror att han gillade det (fantastisk mat), men han är helt klart mindre matintresserad än vi och prisar inte maten i lika många tonarter som vi, och mina väninnor, brukar göra.
Imorse vaknade han och var hysterisk eftersom det hade funnits mygg i rummet. Nu sitter han på soffan och baddar betten med Salubrin. Snart ska jag till gymmet och när jag kommer tillbaka hoppas jag verkligen att han inte är här - jag behöver jobba och bara vara för mig själv. Men det är kanon med trådlöst i sovrummet, ligger i vanlig ordning med macen på magen och skriver till er. Cappuccino och macka bredvid.
Kram, G