• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Lapinette: Vill bara säga att jag verkligen förstår om du trivs med ditt jobb. I synnerhet som du verkar väldigt bra på det du gör.

• förhoppningsis

Gemma
    nej mig veterligen har jag inte sett den kinesiska förbudslistan, men ar du att det finns länder som är värre än Sverige?

Har precis stoppat in chokladkakan i kylen efter att ha smetat på chokladtäcket, hoppas den klarar sig över natten. Vanlig kladdkaka brukar kunna det så jag chansar, har inte riktigt så mycket tid som jag skulle vilja för att kunna laga mat i lugn och ro imorgon.

• Izunia

Amelle
    Jag är flygvärdinna men har ju alltid haft en dröm att bli pilot ochjag får väl se om jag kommer in på utbildningen till nästa år.

Gemma
    Jag är super PRO med nyttig och fräsch mat. Om det är nåt jag lägger pengar på så är det egentligen bra mat. Kroppen ska ju orka med länge och förhoppningsvis se bra ut på köpet! ;) men att tillaga den.. snyft.. not so fun. Min man är bra.. han gillar att laga mat, så det är lite av min räddning.

Lapinette shit va kul med ballongfärd. Min tanke är också.. är det inte mörkt kl 05? Dagarna blir ju lite kortare numer..

• Amelle

Jag vet faktiskt inte vad babysim går ut på, annat än att de ska vara som små fiskar i vattnet eftersom de tror att de är i livmodern fortfarande. Tror att det är små "övningar" i varmt vatten. Imorgon var det tydligen dags för fotografering och min kompis, som är väldigt kort, är rädd att hon inte ska kunna göra alla övningar ordentligt med näsan ovanför ytan. Ska bli spännande! Framförallt kul att umgås med lillan, hon är så rund och go. Men, erhum, jag är faktiskt lite nojig över det här med kissandet och bajsandet i vattnet, blir till att inte doppa huvudet, hehe.

Lapinette, vilken schyst chef som bjuder på skumpa! Det är precis sånt där som kan avgöra hur kul det är att gå till jobbet.

Håller med, mat ska gå snabbt. Kanske enda fördelen med att vara gräsänka är att kunna äta konstiga saker bara för att man är sugen. Min middag bestod av endast två saker (som min kille vägrar äta): stinkande ost och baconlindade dadlar. Till det en god rioja.

• Amelle

Sitter här och surfar brudklänningar. Shit vad det är svårt! Har i ärlighetens namn redan köpte en som jag beslutat mig för att inte ha. Men den kostade nästan ingenting, vintage och ingen riktig brudklänning så jag behåller den som festblåsa. Visserligen var den fin, i cremefärgat siden och från 40-talet, enkel halterneck som draperas fram och är väldigt djupt ringad i ryggen. Men, alltså, hur ska man kunna bestämma sig? Ni verkar ju vara gifta allihopa - hur gjorde ni?

Jag gillar ju så mycket, men mina preferenser goes like this: gärna vintage, gärna spets, inte kritvit utan mer crème eller till och med ljust, ljust puderrosa, inte a-linjeformad, inte sjöjungfru, inte för varm, inget släp och inte tubtopp. Vi ska gifta oss borgerligt, utomhus, så det skulle kännas skumt att ha värsta prinsessklänningen. Den får gärna vara djupt skuren i ryggen och behöver alltså inte vara en klassisk brudklänning. Och så har jag inte lust att betala multum. Suck.

• Amelle

Ja just det, så ska den heller inte vara fööör naken. Den jag köpte var just det, jag skyller på killen som var med och hejade fram den. Han hetsade mig att köpa, snuskhummern.

• Izunia

jag köpte en klänning utan att prova, som jag såg 3 år före bröllopet i en amerikans tidning! Efter massa letande kom jag tänka på denna klänning och den var perfekt. Super nöjd med den. Det var en maggie sottero "evangelina". Du kan se några bilder av den i mitt galleri.

Hade jag varit du hade jag kollat i en massa utländska tidningar och kollat upp den designer som faller dig mest i smaken.

hmmm min middag idag bestod av té och italiensk biscotti.... sorgligt....

• Amelle

Kan bara se din profilbild, verkar vara tomt i galleriet, men oj vilken härlig sagoklänning! Modigt att beställa oprovad, har varit skeptisk till det men det verkar ju ha gått bra för dig. Ska köpa på mig ett gäng tidningar imorgon, de svenska bröllopsmagasinen är ju...sådär. Jag började allvarligt misströsta när jag bläddrat igenom 3 st utan att hitta EN enda klänning som jag ens skulle haft på mig mot betalning.

• förhoppningsis

Min middag igår blev lösgodis och vin och några drinkar, då vinner te och bisotti faktiskt, för att inte tala om ost och dadlar!

Jag viste redan inann ungefär vilka modeller jag passade i efter att ha provat och köpt nya balklänningar varje år i 4 år.
    Mitt problem var snarare att eftersom jag brukar springa runt i fina balklänningar så har jag ju redan innan provat mängder med underbara klänningar, så jag fick aldrig den där "åh vad jag är fin" känslan nom man får första gången man provar brudklänning, den ahde jag ju fått flera år innan... Lite avis på alla andra brudar faktiskt!

• Amelle

Kombinationen lösgodis och alkohol brukar ju ha en härlig effekt på berusningsgraden :)

Exakt, det gäller att veta vad som passar en kroppsform och stil. Det är så himla olika vad man klär i och vad man vill framhäva. Till exempel så kan jag tycka att fluffiga prinsessklänningar med tubskärning är supersnyggt på andra, men passar inte alls i det själv. Och sjöjungfrumodellen passar bäst om man har slanka höfter, vilket jag inte har.

Gemma: Hur gick männens svinerier? Fick kompisen ragg?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!