• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Lapinette, vad jobbar du med? Kom på att det vet jag ju inte.

Förhoppningsis: det där med att sluta med p-piller är inte alltid så kul. Jag gjorde det för några år sen, sen har typ alla mina kompisar gjort samma sak. Jag som aldrig haft en finne i mitt liv såg plötsligt ut som en prickig korv - inte kul! Annars märkte jag inte så stor skillnad. Men flera av mina vänner blev mycket gladare och stabilare och fick dessutom större sexlust. Känns faktiskt sååå skönt att inte proppa i sig hormoner varje dag. Måste fråga, försöker ni bli gravida eller?!

• Amelle

Angående behandlingar och sånt så har jag lyckats med att ha två tycken inbokade den här veckan. Ska göra min första hårborttagning med laser (ja jag vet, alla säger att smärtan är olidlig). Nån som provat? Har fått tips från vänner så nu ska jag köra bikinilinje, och eventuellt under armarna. Beror på om jag fixar det onda. På fredag ska jag på 1 1/2 timmes ansiktsbehandling, vilket enbrt ska bli skönt.

• Lapinette

Amelle - jag jobbar med något så osexigt som marknadsundersökningar. Planerar projekt, sammanställer rapporter och går ut och presenterar. Har jobbat jättelänge med detta och borde ta mig i kragen och göra något annat men de sista 2-3 åren har privatlivet gått före allt annat och jobbet har liksom bara fått hänga på.

• Amelle

Äh vadå, det är väl inget osexigt med det. Tycker inte jag i alla fall, men du kanske bara känner att du vill vidare och testa något nytt. Ofta handlar det om tillfälligheter och tajming, det är klart att man inte alltid hinner med att förverkliga sig själv på alla plan samtidigt. Ibland måste man ju välja, annars skulle det varken bli hackat eller malet.

• Lapinette

Fick först chansen att jobba halvtid från Cannes via mitt jobb, sen blev det bröllop, flytt och sen dess har vi försökt få barn så jag har hela tiden tänkt ingen idé att söka jobb. Inte fasen trodde jag då att det skulle ta så lång tid. På den vägen är det. Annars så trivs jag då jag helt och fullt styr över mitt jobb. Litet företag och flexibelt, helt i min smak men utvecklas jag....njaaaaeeeee, kan detta som handen i handsken.

• Gemma

Lapinette, när jag gick min reklamutbildning så hade jag så jäkla dåligt med pengar. Blev en mästare på att finansiera min livsstil, visste precis var man kunde få spillbitar av marulk och hälleflundra till en bråkdel av priset, eller var man kunde pruta på hängmörad oxfilé genom att säga att man var studentska och led av järnbrist. Mina coola kläder provade jag på Mrs H, sen beställde jag dem från USA. Och ändå tog pengarna slut (OK, ni måste inte tycka synd om mig ;) ). Så en gång ringde det en kille från en telefonmarknadsföringsgrej, och frågade om jag ville ställa upp och svara på några frågor. "Absolut", svarade då, som jag brukar. "Hur mycket får jag betalt?" "Femhundra plus dricka och smörgåsar", svarade han då, överraskande. Jag begav mig till den anvisade adressen, ett flådigt hus på Karlavägen. Där fick jag vara med i en fokusgrupp om kläder och mode. Och tjejen som gjorde intervjun var så jäkla proffsig, riktigt lärorikt! Så jag kommer aldrig mer att köpa det där med att marknadsundersökningar är osexiga. Eller rättare sagt, de KAN ju vara det, men de BEHÖVER inte vara det.

Idag kommer mannens kompis hit. Jag har inte så mycket inbokat, har bara ett jobb den här veckan och det kan jag göra mot slutet. Är så himla trött så det får bli lata morgnar, simning, handla mat och fixa middag till ikväll. Det blir samma rökta lax-pasta som i söndags, med rosévin. Kanske lite glass eller nåt, efteråt. Vi kör nästan bara frukt till efterrrätt, plus att mannen får mina hembakta biscotti, men nu ska man ju fira lite. Hade tänkt mig att vi skulle käka tillsammans och sen kommer jag att gravitiera in till sovrummet och de får fortsätta att prata hur länge de vill... fast om det blir FÖR sent går jag nog och hämtar mannen som ska upp halv sex och jobba. Oroar mig alltid för att han sover för lite och inte tränar tillräckligt, fast det där har blivit mycket bättre sen vi blev ihop. Själv är jag f.ö. inne i en fas när jag är helt slut vid tio på kvällen, tvingar mig att vara vaken någon timme till annars vaknar jag klockan sex och kan inte somna om. Men nu sover jag, åtta timmar per natt. Såå skönt.

Amelle, vilket kanonställe! Vad hette din häst? Jag red för ett par år sedan på ett liknande ställe, hos en instruktör utanför Malmö som hade ett litet stall med 12 turboladdade, otroligt fina hästar, vi var aldrig fler än 6 på varje lektion och det kostade en del MEN vilket resultat det gav! Vi satt och övade piruetter i galopp, piaff och passage på dressyrlektionerna, jag är egentligen inte alls så duktig men när hästarna bara gjorde det så var det liksom bara att hänga på. Gjorde också jättemycket att vi red i riktigt fina sadlar, såna där som man själv aldrig hade råd med när man hade häst.

Förhoppningsis: Torktiden hänger lite ihop med vilka skor man har, om man - som jag - ska knöla ner fötterna i strumpor och gympaskor så brukar inte en kvart räcka, med underlack, två lager och sen överlack. Men en timme är så trist att vänta så nu tar jag oftast med mig flipflops. Igår gick jag emellertid till ett nytt ställe och de använde nåt uddamärke, inte OPI som de flesta andra och det tog verkligen evigheter att torka! Och igår när jag gick och la mig hade det vita på franska lacket fortfarande inte gjort det så jag fick ligga och akta mig hela natten. Och nu såg jag att det är fullt med luftbubblor på tånaglarna, skitfult, helt prickigt och knöligt. Så det spelar ju ingen roll hur noggrann man är om man har dålig kvalitet på lacket. Men mina franska naglar är superfina! Korta, som jag gillar, och väldigt naturliga, inte det där plastigt vita. Som mina egna naglar fast finare :)

Amelle - laser, så himla spännande! Du måste berätta allt. Vet inte om jag skulle våga, är det verkligen riskfritt?

P-piller har jag som sagt aldrig käkat, klart att det ständiga gummifumlandet är väl heller ingen direkt fördel för kärlekslivet (vad lustigt att det är så himla lätt att säga att man äter P-piller, men så fort man ska beskriva andra sorters skydd så börjar man genast leta efter omskrivningar) men ja, jag har alltid bara kännt ett stort NEJ. Mannen insåg rätt snabbt att det inte ens var nån idé att prata om det, det var bara "nej". I somras träffade jag en av mina allra äldsta väninnor och vi kom in på ämnet, och hon berättade att hon är likadan. Aldrig ens övervägt att börja. Men annars känns det som om det normala är att börja med piller när man är tonåring och sen fortsätta tills man vill ha barn.

Nu får jag för övrigt dagligen mail från gamla vänner och kollegor som ska hit på olika events och vill hänga, superkul! Dessvärre kommer de flesta exakt samtidigt, första helgen i december.

Kram, G

• Gemma

Margaux, grattis till förälskelsen :) Men hur det påverkar privatlivet styr du själv, helt och hållet. Din man är glad för din skull, det är det viktigaste. Om du vill fortsätta vara med honom, se till att entusiasmera honom inför dina planer, är han bara med på tåget så kommer ni att lösa resten. Det är lätt att tänka att man inte behöver varann när man är sådär yr och bortkollrad och, ja, nykär, men sen kommer det garanterat en rad svackor och problem, eller bara dagar fyllda av "ihålighet", och då är det inte säkert att man vill vara utan den där som känner en så väl och framför allt, VILL ens allra bästa. Tro mig, man kan dela livet via telefon också, få tips, stöd och kärlek, i tre år åtminstone, utan att förhållandet påverkas negativt.

Superkul hur som helst!

• Gemma

Nä, om man skulle ta och simma en kilometer. Kram.

• förhoppningsis

Amelle
    Nja, vi försöker inte bli gravida, snarare en 2 stegsraket... jag slutar äta nu eftersom det tar väldigt olika lång tid för hormonerna att gå ur kroppen. På det sättet hoppas jag att det går fortare när vi väl försöker. Men först ska jag ha min examen och sen gärna ett jobb.
    Vad det gäller lasermetoder för hårborttagning så är man olika känslig, en del tycker att det gör väldigt ont medan andra tycker att det inte är så farligt alls.

Lapinette
    Har också varit med i marknadsundersökningar som varit riktigt trevliga med 500 kr + mackor. Handlade om allt från choklad till musik på radio.

Gemma
    luftbubblor och evighetstorkning, låter inte som ett bra ställe. Själv ska jag ta tag i mina tår idag och iallafall ta bort det flagnande rosa sommarlacket.
    Är det under det här besöket som gästen stannar lite för länge och är vän till din man som kommer åka bort?

• Lapinette

Jag tillhör de där pillerknaprarna. Har ätit i evigheters evighet och började framför allt då jag mådde så jädrans dåligt vid mens och det innebar problem när jag skulle tävlingsdansa. Har mått prima under alla år. Ingen mensvärk, knappt någon mens, har inte gått upp i vikt, har inte tappat sexlusten. Men som sagt, nu är det slut på den härliga tiden för nu gör det ont igen, blöder i massor och gärna i en hel vecka.

förhoppning - för mig tog det ingen tid alls att återgå till en normal cykel. Det varierar säkert från person och sorts piller men min läkare sa till mig att det var ok att bli gravid direkt efter stopp och faktum är att min mens har varit regelbunden sen månad 1. Sen att jag inte blir gravid är en annan sak.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!