• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Lapinette
    Jag slutade med piller i början av aug och först nu tror jag att den har kommit igång. Fick också höra att det var ok att försöka bli gravid på en gång men vi väljer torts det att vänta ett tag, fast av andra orsaker.
    HAr inte heller haft problem med mina piller, hade ju inte ens mens under de sista 5 åren, inga hormonsvängningar, gick inte upp i vikt eller tappade sexlusten. Men det är svårt att säga eftersom jjag började äta när jag var 15

• Amelle

Jag tror nog att laser är riskfritt, och inte ens min hispiga kille (som genast blev orolig och skulle kolla upp farorna) hittade något om att det skulle vara farligt. Får komma med en utförlig rapport imorgon. Tydligen är det så att det funkar allra bäst på mörkhåriga personer med ganska grova hårstrån och ljus hud. Jag tror jag kommer fixa smärtan, har grymt hög smärttröskel och tycker knappt det känns att vaxa. Men lite nervös blir man ju när alla snackar?

Gemma, jag red ett holländskt halvblod ? stor, maffig och med ett fantastiskt steg ? i markarbetet. Tror inte hon finns med på hemsidan. Hon är inte helt färdigutbildad, så det är mycket brallande och studs i galoppombytena. I hoppningen har jag alla gånger jag varit där haft en irländsk skimmel som heter Mighty, han kan hoppa den hästen! Vid åtminstone två tidigare tillfällen (inte med mig) har han hoppat ut över staketet till ridbanan. Ligger väl på 1.50, eller något sånt. Superkänslig i munnen och man måste vara jättemjuk. Det är verkligen roligt att få rida så fina hästar som inte är helt risdkoleavtrubbade.

• Amelle

Just det, glömde det enda dåliga med att kasta pillren ? mensvärken! Men äter trots allt hellre smärtstillande några dagar varje månad än proppar i mig hormoner varje dag. Kommer aldrig börja knapra igen, som det känns nu.

Gemma - den där pastan med rökt lax - precisera please! Behöver lite ny pastainspiration.

• Gemma

Pastaprecision (sorry, har lagat mat de senaste två timmarna och har inte inspiration att skriva nåt annat). Receptet har jag hittat på själv så jag höftar lite, ni kan improvisera vilt med andra ord. Men detta brukar gifta sig fint:

En lök (purjo går fint). Sex vitlökslyftor. Två paprikor, en halv zucchini. 200g rökt lax. Rivet skal + juice av en citron. Ev. vitt vin. Ett paket matlagningsgrädde (men crème fraiche funkar också, då kan man skippa citronjuicen). 1 fiskbuljongtärning (eller fiskfond). Nymalen svartpeppar. Idealmjöl till redning. Tagliatelle, gärna fullkorn!

Hacka löken, strimla paprikorna, skär zucchinin i kvartar och pressa vitlöken. Fräs sakta grönsakerna i olivolja, lägg i zucchinin mot slutet så att den inte blir mosig. Häll sedan ner resten av ingredienserna, laxen ska vara skuren i bitar. Red med idealmjöl (eller är det bara jag som använder det?).

Koka pastan till strax innan "al dente", lägg ner den i grytan och låt puttra ihop. Servera med ärter eller spenat. Rosévin funkar fint, eller ett fylligt vitt. Klart!

förhoppningsis, yepp det är mannens ohängde polare som är här. Han hade med sig en laura mercier body butter till mig, bless him. och han berättade också att han har bott i Laura Mercier's lägenhet i Chelsea, New York, fråga mig inte varför! Men han är ju filmare så han har märkliga kontakter lite överallt. I morgon ska jag valla honom genom de svårupptäckta konstnärskvarteren, sen får han klara sig lite mer på egen hand för jag lever ju gärna latmansliv numera. Och åh vad o-lat jag känner mig nu när jag måste prata franska heeela tiden med mannens kompis.

amelle: Den där skimmeln blev jag jättekär i på bilden. Har en barnslig fäbless för just skimlar, har själv haft två riktiga sagohästar, en rödskimmel med böjande, gräddvit man och svans och vita hovskägg. Han hette Pascal och var en welshponny och bara sååå vacker, dessvärre också väldigt nervös så honom sålde jag snart till en tjej med större mod och - framför allt - tålamod. Och sen en kritvit connemaraponny som hoppade allt, oavsett hur fel han än kom på hindren. Han var som en katt och vi vann och vann, det var honom jag tävlade fälttävlan med. Trots att jag är så harig kände jag mig helt trygg med honom. 150cm - iuuuh vad läskigt! Not for me. Vann en höjdhoppstävling med min vita ponny, det var väl närmare 150cm, men det var ETT hinder, en gång och det fick räcka ;) Framför allt var det frivilligt, inte så att han hoppade över staketet eller så.

P-piller kontra mens: Min mens har alltid varit snäll och beskedlig så jag har inte direkt behövt fundera av den anledningen. Och härförleden var ju mensen försvunnen i 2 års tid. På ett sätt skönt men ibland låg jag faktiskt vaken på nätterna och undrade om jag nånsin skulle kunna få barn... det var nog då jag insåg att man inte kan ta något för givet och att man inte bestämmer själv.

• Gemma

förhoppnignsis: Efter en tur till blomsterbutiken i morse, hade lacket på stortånaglarna från IGÅR alltså korvat sig uppe vid nagelbandet! Funderade först på att åka tillbaka till pedikyristen och be dem göra om eländet men ångrade mig, ville hellre lägga de två timmarna på att kolla på Cold Feet så jag målade själv på två lager Chanel Rogue Noir och det blev hur fint och bra som helst. Njä, nästa gång blir det min vanliga pedikyrist. Men det franska på naglarna är sååå fint.

• Amelle

Tack för receptet Gemma! Ska prova redan ikväll när lillebrorsan och hans nya tjej kommer på besök. Det är den första flickvän han presenterar, spännande spännande.

Så ni har franskt besök, jobbigt att vara värdinna eller enbart kul?

Angående pedikyr så är det ju hopplöst när det bara kladdar runt. Sist så hade jag flipflops hela dagen men fick ändå lacket förstört. Då knatade jag tillbaka och krävde omgörning och fick förklarat för mig att det var lacket som var lite gammalt.

• Gemma

De är så söta, metromännen. Äter mörk choklad och pratar om senaste Prada-kollektionen. Det kanske inte blir fullt så grabbigt som jag befarat ändå... fast på söndag ska de på formel 1 grand prix.

• Gemma

Amelle, låter rimligt. när lacket består av 90% thinner är det ju helt oanvändbart. Själv kör jag bara min favvopedikyrists eget märke nu, både jag och mamma (som tidigare använde Dior och Chanel) är överens: Det är oöverträffat när det gäller hållbarhet, snabbhet, fina färger och luktfrihet. Att det kostar sextio spänn flaskan gör ju inte saken sämre. Gillar också att de har rätt små flaskor. HUR ska jag överleva när jag flyttar härifrån :)
    Annars funkar OPI bra, men det stinker lite mer plus att flaskan är på tok för stor.

Hur gick pastan? Vad smickrande att du ville laga den till ett så viktigt tillfälle, hoppas verkligen att det blev bra...

Det är alltid jobbigt att vara värdinna. Mannen jobbar ju till sent varje kväll och i och med att vi bara har en tvåa sover ju folk på soffan så vardagsrumet blir liksom off limits. Men man får fokusera på hur kul man har istället. På ett sätt har jag tur - ni hör hur jag beklagar mig men faktum är att mannens kompisar är skitroliga, relativt sätt. Ja, helt enkelt medvetna, beresta samt kläd- och musikintresserade metromän precis som han. Delvis är jag en smula ego, vill att all uppmärksamhet ska vara på mig (framför allt mannens). Blir ofta så när man är sladdis och "pappas flicka" tror jag. Och sen ÄR det såklart lite jobbigt att behöva tassa på tå i sitt eget hem, plus att jag känner en sån press på mig att hela tiden fixa mat och vara en god värdinna. Blir inte mycket gjort för egen del, men man måste ställa upp för varann när man är gift. Är i alla fall jätteglad att vi har så söta kompisar som vill komma och hälsa på oss.

Kram på er, G

• Lapinette

Magen mår bättre men är inte sitt vanliga jag än. Var helt död igår så jag åkte hem och la mig och läste en god bok innan det var dags att förflytta sig till tv'n. Minns inte när jag latade mig så här senast.

Känner igen det där med att ha gäster hemma. Trevligt men samtidigt så längtar man bara tills man får vara sig själv igen. Vi hade ju svärmor här (det minns ni säkert) i 11 dagar! Jag tycker det hade varit ok med typ 5 dagar och det var även vad maken trodde när han bad henne komma. Nåja, det fungerade bra och hon är så himla omtänksam men det känns ändå som man trippar omkring på tå.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!