• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Lapinette, jag håller med dig! Skulle kunna ha många fler bröllop, hade det ultimata höstbröllopet (enligt vår smak) men återstår sommarbröllop i Sverige, sommarbröllop i Frankrike, vinterbröllop i Sverige, storstadsbröllop. skånskt bröllop vid havet... och självklart i olika klänningar varje gång ;)

• Lapinette

Visst vore det härligt! Vårt andra hands alternativ var ju borgligt i Cannes och då hade jag velat haft en sval chiffongklänning och snygga högklackade sandaletter. Fest uppe i Mougin med champagne och massor av goda snittar ute på en terrass innan middagen.

• Gemma

Lapinette: Yes, att dansa är viktigt! Tog av mig skorna och dansade barfota i klänningen till fem på morgonen, tack vare att undertyget hade stretch i sig kunde man ju dessutom både äta, sitta och andas samtidigt.

Min make är absolut inte intresserad av sport... förutom nu när kompisen är här, då är han plötsligt värsta sportfånen. Så i natt ska de sätta sig på Cotton's, en av de där franska villorna / barerna med jätteträdgård, där har man satt upp en storbildsskärm och så sitter hela den franska communityn där och brölar och dricker drinkar. Men först ska de på japansk avant garde-restaurang följt av Bar Rouge, det där ökända raggstället med superterras och skyline-utsikt... som du hör skulle jag sååå gärna vilja vara med dem, ligger istället på soffan och jäser efter min australiensiska oxfilé och mumsmango, med en DVD. Prioriterar ju lättja framför allt annat these days ;) Ska din man kolla rygbyn ikväll? Ja, för det blir väl i rimlig tid för er?

I morgon ska mannen och kompisen alltså på Formel 1 grand Prix, sista etappen går alltid i Shanghai och mannen har fått biljetter på bästa platserna av en smörande underleverantör. Ett paket öronproppar medföljde på köpet! Väldigt okinesiskt.

• Gemma

Håller med Lapinette om ytterligare en grej - garamajs klänningar är snygga, enkla och stilrena. Eventuellt inte tillräckligt dramatiska för Amelle..?

• Gemma

Fasiken att de måste göra macbookarna så tunga... min bebis sparkar argt mot titanhöljet. Bärbart my ass...

• Lapinette

Min man vill se rugbyn men det är ingen kanal som visar den. Han är ledsen! I övrigt så är han föga intresserad av sport. Vet inte varför detta med rugby plötsligt är så viktigt.

Annars jättegrått här i Stockholm och vi har varit till Fredells och köpt 3,50 cm hylla i björk som blomsterbräda tills vi kan beställa vår Gotlandssten i vår. Det ser mörkt ut för vår ballongflygning imorgon men vi ringde och kollade och i eftermiddags gick de upp. Så vi får helt enkelt se men ikväll blir det en lugn kväll och tidigt i säng.

Igår hamnade vi på ett Steakhouse efter lite spinning. Maken blev superglad över att äntligen få "riktig" mat. Jag slog också till med biff, bakad potatis och tomatsallad och i min iver beställde jag en hel flaska Shiraz fast jag skulle ha beställt per glas. Det hela slutade med att jag knappt fick i mig ett glas och maken resten. Han var lite lullig när vi vandrade hemåt.

Trots ett glas vin vaknade jag med huvudvärk imorse. Hmmm...kroppen är fortfarande inte normal sen min magåkomma för en vecka sen.

• Izunia

great.. australien förlorade 10-12 mot england...detta får jag länge lyssna på!

• Gemma

Lapinette: Människor i exil kan plötsligt få hangups på de konstigaste saker... typ rugby. Don't ask me why.

För mig blev det ju plötsligt jätteviktigt att fira midsommar och påsk med äggmålning och what have you, bara för att jag flyttade hit. Eller att BARA köpa svenska / skandinaviska kläder och leksaker till jordnöten, och ett babygym med Tummen-tema.

Har du nån japansk grej som är viktig för dig? Själv är jag faktiskt tokig i en Sanrio-figur som bara inte finns att få tag på, en slanig svart katt med stora gloende ögon som heter Choco-cat. Prylarna är otroligt fint designade i dova höstfärger. Som en gotisk Hello Kitty ungefär. Nåja, tids nog kommer vi väl till Japan...

• Gemma

Izunia: Jag äter, ahem, australiensiska halsbrännetabletter. De är jättebra. Och idag åt jag australiensisk tenderloin, det var jättegott. Det kan du ju säga till din man som en liten tröst. Alltså att jag är patriotisk å hans vägnar. Eller nåt. Eller... glöm det förresten ;)

• Gemma

Lapinette: Ert Cannesbröllop lät supersofistikerat, förstår att du sörjer och saknar det en smula. Annars kan man ju alltid göra som mina gamla (75 bast) men förhållandevis moderna föräldrar gjorde, och förnya sina löften! De hade extra god anledning eftersom det första bröllopet skedde i ett skunkigt flyktingläger 1956... utan minsta lilla tillstymmelse till extravagans.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!