Lapinette, vad bra att du blir i klimakteriet då så kan du sätta ner foten om de är jobbiga ;)
Här ramlar det in jobb, ytterligare 15 sidor som ska in på fredag för en amerikansk konsultfirma som vill att jag börjar jobba åt dem regelbundet... problemet är att jag inte hinner!!!
Min bebis-mammagrupp var riktigt trevlig, men jag saknade mina två kompisar från förra gången (kanadensiskan och fransyskan). Blev också lite skärrad av alla hormoner.
En tjej började gråta när hon pratade om sin mamma, en annan blev helt chockerad av att jag inte hade tänkt lägga mer än typ 600 på en bröstpump, när hennes uppfattning var att det var rent oansvarigt att lägga under 3200 (som hennes kostade). En tredje tjej pratade nonstop och i detalj om alla processer de gått igenom under de fyra år hon försökt bli gravid innan hon lyckades, mycket prat om spermier och formen på det ena och det andra, och allt detta innan vi ens hunnit säga våra namn...
Jag blev matt och - faktiskt - en smula skärrad av denna sektliknande fanatism. Liksom... vad är poängen med att umgås med andra gravida om man bara blir avskräckt? Inser att jag nog får vara en smula kräsen framöver...
Lapinette, sorry, missade att tonåringarna tillhör din bror. Och vet inte om du såg det... men inbakat i mitt mastodontiska morgoninlägg fanns en del recept som kanske kan inspirera?
Kram, G