• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Amelle
    Jag tror att intervjun gick bra, kändes iaf så när kvinnan jag träffade börade kalla det för "intervju".
    Klickade rätt bra med henne så nog finns det hopp...

• Lapinette

Vad härligt förhoppning!!! Håller tummarna för dig.

• Amelle

Måste erkänna att jag älskar tjocka bebisar! Det är en hang up som jag har.
    Ju fler veck och valkar desto bättre. För att inte tala om tjocka kinder, det är bara så gulligt.

• Gemma

Jag älskar också tjocka kinder, får som sagt en väldig lust att bita (mjukt) i dem, men det har varit en dyrköpt kärlek. Är själv begåvad med bebiskinder och mannen retar mig ständigt för det. Hade de kärvänliga trakasserierna inträffat under min ömtåliga tonårstid, då hade det nog varit "bye bye mannen", jag HATADE mina kinder och ville till och med fettsuga dem! Höga kindben var idealet, gärna med små gropar under som skulle accentueras av en aggressiv rouge-triangel. Men nu gillar jag ju desto mer att jag ser så barnslig ut. Och på bebisar är det ju helt ljuvligt! En av mina kompisar fick en son som redan som bebis var långsmal och liksom "handsome", med gammelmansögon. Måste erkänna att jag tyckte att det var en smula obehagligt...

Vet inte om jag berättade det, men för ett par dagar sedan skickade jag in en testöversättning via reklambyrån, till ett modeföretag som hade sparkat en lång rad av översättare av oklar anledning. Jag var en smula skärrad men beslöt mig ändå för att ta risken och ha kul med texten, dvs göra en rätt fri tolkning av innebörden, med äkta "fashion"-känsla. Svaret kom först tre dagar senare - "they LOVED it!" sa min lättade uppdragsgivare. Och med det 17-sidiga dokument som jag mottog idag, från en stressad VD på en konsultfirma (jag passade på att höja mitt arvode med 30 procent pga desperationen i hans röst hehe) lär det inte bli mycket helg för min del.

Ikväll blir det dock tjejmiddag hemma hos fabulousväninnan, som varit oroväckande uppslukad av jorden sedan hon fick sin bebis för tre månader sedan... det kan väl aldrig vara normalt, eller..?

Kram, G

• Gemma

Jag hade gulsot + någon sorts vätskefylld bula på mitt skalliga huvud så jag har onekligen ingen rätt att ställa några krav... Mannen i sin tur - de trodde att han hade vattenskalle, så stort var huvudet! Det är fortfarande jättestort, men nu har han tack och lov vuxit i det, liksom de gigantiska fötterna. Jag har å andra sidan pyttelitet huvud (förutom kinderna då) och små, små fötter så det blir intressant att se - får vi lagoma barn eller slår det över åt ett eller annat håll? Blir mer och mer nyfiken :)

• Gemma

Alltså Feist's "Let it die"-skiva är SJUKT bra... om det är nån av er som är musikintresserade :)

• Lapinette

Gemma - har också superlitet huvud och små fötter. Skulle absolut inte passa som skallig då huvudet är så litet och platt (visst låter det fint?!).

Grattis till jobbet! Så det blir en del skrivande ändå, fast inte till en tidning.

Var glad över att fabolousväninnan lyckas ha en middag efter tre månader. Jag en väninna som fortfarande inte har hört av sig och hon fick barn i januari!!! Ska tillägga att jag försökte nå henne i våras men trots att jag lämnade meddelande, skickade kort etc så har jag inte hört ett ljud. Ska göra ett nytt försök!

• Amelle

Grattis förhoppningsis till lyckad intervju och Gemma till grymma löneförhöjningen!

Angående barn och socialt liv: jag hoppas att jag blir som min bästis, hon är med på allt - middagar, kalas och fikor. Hennes bebis är iofs enormt jättesnäll, så det underlättar väl, men det är ändå skönt att se att allt socialt liv inte behöver avstanna bara för att man fått barn. Visst, man kanske inte alltid stannar så länge, men att bara komma förbi en liten stund räcker långt.

• Amelle

Ujuj, angående utseende på barn så tycker jag lite synd om våra ofödda. De kommer bli sjukt långa och se ut som lyktstolpar, ha stora fötter, dålig syn och förmodligen bli ganska nördiga. Typ skolans pluggisar med tjocka glasögon. Men jag tröstar mig med att de smarta nördarna ofta tar revansch när de blir äldre.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!