Amelle, eller så kan ni komma hit och hälsa på. Här är just nu helt, helt sagolikt. Klockan 19.15 prick kom jag ur min jobb-bubbla, exakt när mannen anlände hem, extra tidigt som utlovat bara för att kunna hjälpa mig med storkoket. Medan jag sträckte ut mig själv och min ömma bröstkorg på soffan, hackade han lök och svamp. Sen åt vi, confit de canard igen, med calvadosflamberade äpplen (mannens kreation). Jag simmade visserligen 1000 meter i morse, men i övrigt har det varit idel jobb och inga matinköp så efter middagen promenerade vi bort längs allén till det stora köpcentet. Det var en ljuvlig kväll! Frisk luft - att säga att det luktade gott vore att ta i för det gör det aldrig, men äckeldofterna var i alla fall frånvarande - och ungefär 18 grader skulle jag tippa, i alla fall tillräckligt kallt för att kineserna ska huttra i sina jackor och för att mannen och jag ska njuta, i shorts respektive klänning och liten kofta. Vi hann precis köpa alla förnödenheter innan de stängde, sen gick vi tillbaka hem genom parken under ivrigt tjatter.
Nu kollar mannen på TV5, nån fotbollsmatch, han skippade för övrigt lördagens franska folkfest på utomhuspuben och det var nog lika bra, det var illa nog att han skippade en halv nattsömn för att bevittna rugbydebaklet på TV...
I morgon ska jag hämta min älskade väninna på flygplatsen, sen ska vi ta magnettåget tillbaka in till stan. Det blir första gången för mig också!
Lägenheter: Läser girigt era berättelser om folktomma visningar. Nästa gång vi köper våning ska vi ju byta upp oss rejält - vad kan vara bättre än ett prisras? Allra helst vill vi baka ihop vår befintliga 2,5 med ytterligare en lägenhet i föreningen, vi är inte så kinkiga när det gäller läget utan skulle trivas bra just precis där, på en förhållandevis oglamorös men våldsamt praktisk och hyfsat central gatustump på Kungsholmen.