• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

God dag alla!

Massa jobb här, tar en snabb paus. Det är konstigt det där med var man känner sig hemma. Uppvuxen söder om söder så var det ju alltid på Södermalm man hängde som ?ung?, vilket har lett till att jag är så trött på den stadsdelen. Jag har alltid vägrat Östermalm, vet inte om det är så överallt men min bild är att det är ganska dött och stelt. Den går alltså också bort. Min kille däremot gillar det och skulle gärna bo där. Men sen är det ju så som någon skrev att man faktiskt brukar trivas överallt, och nu gillar jag Birkastan jättemycket, med många restauranger, affärer och så nära till Karlberg och Hagaparken. När vi letar större så blir det nog antingen här, Vasastan eller Kungsholmen.

Hamburg alltså, Margaux. Hmm, ännu ett alternativ på vår numera långa lista.

Gemma ? vad är det för vän du har på besök? Ni måste vara riktiga proffs på att visa runt gäster vid det här laget.

Lapinette ? är man i en storstad så är det ju faktiskt helt okej att ha lite ensamtid. När min pv jobbade en vecka i London i somras så hängde jag runt och roade mig själv om dagarna. Sen så var det ju som förhoppningsis sa också en del sena kvällar, men det gick det med. Bara jag fick gå ut och äta och dricka gott när han var klar så :)

• förhoppningsis

ok, lägger ni in en helg så blir det ju väldigt mysigt!
    Inte för att jag hade några problem med att roa mig själv bland alla affärer i London direkt, men vi stannade också kvar över helgen sen och det var väldigt mysigt!

• Amelle

Just det, det blev en del shopping också, ja...
    Säga vad man vill om prisläget i London, men det är helt grym rea på sommaren. Till slut fick jag köpstopp av mig själv. Det gick väl sådär.

• Amelle

Stort härligt badrum, men jäklar, vad mycket vitt, nästan så man blir bländad. Jag blir lite avis, vi har världens minsta "badrum", även om det är gulligt så är det lite irriterande när man är två.

• Lapinette

Och vi har ett underbart nyrenoverat badrum som jag stormtrivs i!!! Tänker faktiskt på det nästan varje dag, hur glad jag är att vi planerade badrummet som vi gjorde. Vårt är dock inte lika stort som den här ovan och vi valde bort jacuzzin men det är också bländande vitt med mörkt grått golv och en ekbänk som går utmed hela kortsidan med nedsänkt handfat i. Fast detta har jag ju redan skrivit tusen gånger så jag ska inte tråka ut er.

Att vandra runt i storstäder själv har jag gjort förut. Dels London ett antal gånger och så en gång i Paris. Tror jag kommer klara av Barcelona också. Då kan ju jag klara av kläd- och skoaffärerna innan helgen och sen sikta in mig på mysiga caféer och ett par turistattraktioner när maken är disponibel.

• Amelle

Tvära kast i vårt nyårsplanerande, nu blir det i alla fall 3 nätter i Berlin, en stad som ingen av oss varit i. Tips mottages tacksamt om ni varit där!

• Margaux1

Amelle, vad fint hotellet ser ut. Jag har inte varit i Berlin men har hört att det är en SJUKT cool stad. DEn står högt upp på listan hos mig!
    När ska du dit?

JAg har just kastat i mig sushi och kokar vatten!! Vi har någon slags parasit i vattnet så nu får man inte dricka direkt från kranen.... Alla hade naturligtvis bunkrat upp ordentligt(utom jag) så det var tomt på mineralvatten i butiken! Det närmaste jag kom var äppeljuice i hyllan. Suck!!

Förhoppningsis, ska ni köpa nytt?
    Fint badrum men lite kallt för min smak.

Vi köpte glasmosaik för ett tag sen och jag hoppas den kommer in snart.... Det blev faktiskt svart!! Men då är golv och 3 andra väggar ljusa.
    I helgen ska vi försöka montera upp rosetten som stått i ett hörn i 2 år.... Och måla taket efteråt! Pyssel, pyssel!

Jag känner nästan bara Östermalm...där bor mina släktingar men sist bodde jag på Söder, gillar båda men på olika sätt.
    Söder har lite tråkig arkitektur men bra liv.

• Lapinette

Amelle - det ser härligt ut! Gillar verkligen att titta på hotellhemsidor. Berlin är säkert spännande men jag har faktiskt aldrig varit där. Undrar inte om min kollega inte tillbringade nyår där för några år sedan. Ska höra med henne på lunchen om det var där och om hon har några tips.

Margaux - parasit i vattnet? Är hela Oslo drabbade?

Gällande badrum så gick definitivt ljust golv bort för oss. Hade ljust golv i badrummet i Cannes och jag blev helt tokig. Fick dammsuga det varje dag då man såg alla hårstran, vi är ju två stycken men nästan svart hår. Så där visste jag definitivt, vi skulle ha mörkt golv! Sen blev det stoooora ljusa, blanka kakelplattor på väggarna, vit mosaik som murade in badkaret och för att ta bort den sterila känslan så är bänken i ek. I promise, någon dag ska jag lägga in kort i galleriet eller på vår hemsida.

I helgen ska vi åka och beställa vår nya bokhylla. Min gamla, men väldigt bra bevarade, gick på Blocket i måndags. Så nu står alla fotoalbum och böcker på golvet och CD-skivorna trängs i en byrå.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!