• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Gemma
    vänligt av din vän med tips om jobb, men hemska val av ämnen!!

• Amelle

Tillbaka från stallet och oj vad avis jag blir Gemma! 18 grader och kvällspromenad låter som ljuv musik i mina öron. Jag trivs absolut bäst i värme, ändå gillar jag årstiderna - hade varit perfekt med lite längre sommar i Sverige. Men så kanske man inte ska säga med tanke på den globala uppvärmningen.

Förhandlingarna angående vår vintertripp pågår än. Hade vi bara kunnat använda flygpoängen för att få gratisresa till N.Y så hade vi kört på det, men det funkade inte de datumen och vi har inte lust att betala vad det kostar att åka över nyår. Nu föreslog pv:n någon europeisk storstad, kanske Istanbul. Nån som varit där?

Izunia, har ni kommit fram till något? Jag gillar ju Mexiko jättemycket (minus Cancun och dylika hemskheter). Härlig kultur, massor att se, god mat och underbara stränder.

• Izunia

Jag åker gärna var som helst faktiskt. Känner mig t.o.m mindre stressad om vi köper normal "dyr" biljett och jag vet att jag kommer hem i tid. Men A är ju lagom irriterad nu för han vill ju fira jul med sina föräldrar... De biljetter dit som vi hittade igår kostar ju 126.000kr!!! hallå... kan ju köpa mig en till bil istället..

Jag försökte övertala honom att vi kanske kan åka 2 veckor om vi kommer hem innan nyår. Men det är ju inte ens säkert vi får de biljetterna. Vanliga biljetter r ju alldeles för dyra för att vara borta 2 veckor..

• Lapinette

Idag har jag suttit och planerat in resor för våren. Älskar att planera semestrar. Får ta det lite lugnt med mina planer då jag vet att maken blir helt tokig på att jag planerar så långt i förväg.

Funderar på en weekend till Barcelona när maken ändå åker dit årligen i februari på en mässa. Jobbar hårt på att få ihop lite bonus och tänkte då låta företaget betala min resa + ett schyst hotel. Ska kanske jobba ihop den där bonusen först!

Sen är det åter igen den där Hong kong resan som jag filar på. Har nu flyttat den till mitten av april och är fortfarande inställd på Hainan men kanske inte en hel vecka men tillräckligt för att få lata dagar och sol. Hur länge stannade ni där Gemma?

• Gemma

förhoppningsis: Humlanläge låter underbart men det lär aldrig bli möjligt för oss, kungsholmen eller hornstull passar vår ekonomi en smula bättre, och sen gillar jag att det finns så mycket vatten och fina promenadvägar + roliga affärer och restauranger som inte är så dyra. Men jag hälsar gärna på släkt och vänner på Östermalm, känns alltid lite som ett studiebesök. Sen är det rätt stora delar av Östermalm som inte lockar alls, Min bästis bodde 5 år vid Oscarskyrkan och sedan i Lärkstaden, lånade ofta hennes lägenhet men höll på att bli tokig av det dåliga utbudet av mataffärer.

Lapinette: Vi var 3 dagar på Hainan men lämnade inte hotellet på hela tiden. Trist, jag vet...

• Lapinette

Gemma - ibland behöver man just sådana semestrar. Vi kommer nog att få det hektiskt under våra dagar i Hong kong så jag tror vi behöver ett andrum. Några dagar då vi bara kan ta det lugnt och njuta. Kanske någon liten enstaka utflykt men ändamålet är inte att åka iväg för att se så mycket som möjligt.

Faktum är att när vi tittade på lägenheter och hus så tog jag automatiskt bort alla som låg på Östermalm. Maken förstod inte förrän senare varför vi aldrig var på någon visning i dessa kvarter. Känner mig inte hemma här. Jobbar i närheten av Oscarskyrkan och det räcker.

• Margaux1

Hej glamourtjejer!

Jag sticker inom en snabbis för att heja!! Jag har som vanligt inte tid att vara här dock!!
    Men sånt är livet...

Hade en fantastisk rolig och kul helg i Hamburg med 5 andra glada tjejer... Det blev lite sömn, mkt alkohol och fnissning.
    fin stad förövrigt, grym shopping!! Och jättefin arkitektur.

Jag drunknar lite lätt i arbete, men jag ska snart läsa ikapp och bli a jour på vad som pågår i era liv..... Lovar!

• förhoppningsis

Gemma
    det håller jag helt med om, när vi bodde i Lärkstaden så fanns det ingen vettig mataffär alls, det var någon mataffär nere i T-banan (T-snabben) och annars fick man gå till Konsum på odengatan som utsågs till sveriges dyraste konsum varje år. Då var vi bättre på att storhandla än vad vi är nu.

Lapinette
    vore väl praktiskt att kunna kombinera mannens resa med en egen. Men jobbar han inte mycket när han är där?
    När jag följde med mannen till London så jobbade han hela tiden så jag såg honom knappast

• Gemma

förhoppningsis: En grej jag älskar med Östermalm är alla vackra paradvåningar, och trapphus!

• Lapinette

förhoppning - han står på mässan fram till 18:00 så då får jag nog strosa omkring själv i 1,5 dag men sen så tänkte jag att vi skulle stanna över helgen.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!